Ga naar inhoud

SS voeding


tash

Aanbevolen berichten

ik weet niet meer wie het zij dat de geur van een verlopen zak achteruit zou gaan? ik heb een zakje ontdekt ( niet hier in huis ;) ) die houdbaar was tot mei 2011, hij ruikt gewoon nog prima! ( zakje stond al open) en smaak? geen idee, zo lang over de datum durf ik niet te geven aan mn nijn, maar als iets 3 maanden of 4 over dd zou zijn mogen ze het nog

mijn vlaam heeft scheurende honger, ondanks dat ze 2x perdag 50 gram krijgt en genoeg hooi heeft.... iemand tips?:P

Onbeperkt hooi geven ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reusje krijgt onbeperkt hooi, alleen is mevr hier nog niet helemaal van gediend...

Brokken 2x perdag 50 gram ss ( is voor 6kg ongeveer, 15gram per pg)

Met groen en fruit moet ik nog voorzichtig zijn, is ze niet gewend en krijgt snel dunnere ontlasting.

Tot nu toe gaat paprika en appel goed. Wortel blieft mevrouw niet.. Andijvie en sla (op kamer temp) zorgen bijna direct voor dunnere ontlasting.

Want hoeveel gram groen + fruit zou ze per dag mogen?

Haar gewicht weet ik niet exact, wel dat ze aankomt. Morgen gaan we naar de DA voor de vaccinatie en mag madammeke op de schaal :) ik verwacht rond de 3kg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een Vlaam. En van gewone biks zegt men dat je 180 gram moet geven ja, ik vind dat idioot veel. Mijn ervaring is dat ze het op 150 gram gewone biks ZONDER enige extra's (behalve hooi natuurlijk) heel goed doen, ook in de groei. Dus nee, zolang dit konijntje goed groeit en er goed uit ziet zie ik geen reden om meer te geven.

En 'honger'.. Ja, 't zijn goede acteurs...... Mijn moeder had Feline en Peter Rabbit biks gegeven, een kwartier later stond ik bij ze te kijken en ik had ze bijna weer gegeven want als ik hen moest geloven hadden ze nog niks gehad hoor.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

vreetzakken zijn het! maar o zo lief :D

mn moeder vind het ook zielig dat ze ''bedelt'' om eten, maar ik denk dat ze gewoon eraan moet wennen 2x per dag gevoerd te worden, misschien gaat ze vanzelf de 50gr die ze om 7:30 's ochtens krijgt wel verdelen over de dag, zodat ze altijd wat heeft to 19.30 in de avond, de 50 gram is nu alweer op :P

;;misschien als ik heel lief bij mn bakje ga staan, dat ik dan nog wel wat krijg, maar nee ik heb een streng bazzinetje -- reusje -- ;;

ik denk als ik nou toegeeft ( goh wat zielig, hier heb je nog wat) dat het eind zoek raakt als ze volwassen is

straks krijgt ze kruidenhooi en kijkt ze maar tot 19:30 wat ze ermee doet, vanmiddag weer een stukje groen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerst voelde ik een beetje de ruggegraad en waar de schouderbladen zitten voelde je erg goed * bahbah* nu is dat al minder voelbaar, de ruggegraad is zo goed als niet meer voelbaar :) ( of nouja hoe zeg je dat, niet overdreven meer aanwezig) ribbetjes kun je nog wel voelen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom reken je 6 kg voor een volwassen Vlaamse reus ?

Reken daar liefst nog wat kilo's bij . Een volwassen gezonde reus weegt min. 8 kg.

Je mag ook helemaal geen ribbetjes voelen.

Dan wil ik nog even reageren op het stuk groente, het mag wel wat meer zijn dan een stuk.

Hier krijgen ze alle dagen hun goeie hoeveelheid groen. Ik vind dit echt nodig voor konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hm verhaal weg....

moeders was ook maar 6kg, dus een wat kleinere vlaam. opzicht wil ik wel naar de 120/130gr per dag dan krijgt ze ook voor 8kg. het hongerige is nu minder, ze eet nu wat en gaat daarna rustig op onderzoek uit en eet dan weer wat ectect.

van grotere hoeveelheid groen krijgt ze dunnere ontlasting dus dat moet ik langzaam opbouwen, iedere dag wat erbij zodat haar darmen daaraan wennen :)

heb haar gisteren gewogen, ze weeg nu 2.5kg. ik kan nergens een maattabel vinden dus weet niet of dit een goed gewicht is? ze moet ook niet tesnel groeien (kwa gewicht) want dat is weer belastend voor de gewrichten

de 30kg SS is trouwens binnen via petmeds.co.uk hoefde niets bij te betalen aan de deur :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom reken je 6 kg voor een volwassen Vlaamse reus ?

Reken daar liefst nog wat kilo's bij . Een volwassen gezonde reus weegt min. 8 kg.

Je mag ook helemaal geen ribbetjes voelen.

Dan wil ik nog even reageren op het stuk groente, het mag wel wat meer zijn dan een stuk.

Hier krijgen ze alle dagen hun goeie hoeveelheid groen. Ik vind dit echt nodig voor konijnen.

Als je geen ribben meer kunt voelen is je konijn veel te dik ;) als je het dier gewoon aait moet je ze idd niet voelen, maar als je echt gaat voelen aan de borstkas moet je ze zeker wel kunnen vinden.

hm verhaal weg....

moeders was ook maar 6kg, dus een wat kleinere vlaam. opzicht wil ik wel naar de 120/130gr per dag dan krijgt ze ook voor 8kg. het hongerige is nu minder, ze eet nu wat en gaat daarna rustig op onderzoek uit en eet dan weer wat ectect.

van grotere hoeveelheid groen krijgt ze dunnere ontlasting dus dat moet ik langzaam opbouwen, iedere dag wat erbij zodat haar darmen daaraan wennen :)

heb haar gisteren gewogen, ze weeg nu 2.5kg. ik kan nergens een maattabel vinden dus weet niet of dit een goed gewicht is? ze moet ook niet tesnel groeien (kwa gewicht) want dat is weer belastend voor de gewrichten

de 30kg SS is trouwens binnen via petmeds.co.uk hoefde niets bij te betalen aan de deur :)

Als je haar regelmatig weegt zul je een stijgende lijn zien als het goed is. Zolang die lijn tijdens de groei mooi blijft stijgen en ze niet vermagerd zou ik me niet te veel zorgen maken. Standaarden kunnen erg misleidend zijn Elk konijn is anders. Kijk naar je konijn, voel je konijn. Blijft ze mooi slank en vermagerd ze niet, dan geef je genoeg brok. Je geeft eerder teveel brok dan te weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .