Ga naar inhoud

Poepen en brommen


MariekevN

Aanbevolen berichten

Hoi

Ik heb een vraag.

Mijn konijn majesteit poept als ze uit de kooi is soms. Ze poept dan lopend. Meestal als ze een nieuw plekje in de kamer heeft ontdekt of als ik bij haar op de grond kom zitten op handen en ellebogen. Ze draait dan steeds rondjes om me heen en onder me door. Ook bromt ze dan. Ik heb wel eens gehoord dat mannetjes om je heen gaan draaien als ze hitsig zijn maar majesteit is een vrouwtje... Weet iemand waarom ze dat doet? Kan dat komen door opwinding? Ik hoor het graag!

Groetjes marieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken het "probleem". Kruimel, ook een vrouwtje is ook bijzonder hitsig de laatste weken. Ze probeert ook mijn armen aan te randen en keutelt in mijn kamer, wat ze normaal gesproken (op een enkele keutel na) nooit doet.

Tips?

Kruimel heeft iig geen vriendje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige tip die ik kan geven is de voedster laten "helpen" ofwel, baarmoeder verwijderen.

Maar dit is een flinke ingreep en je moet er goed over nadenken. Het is niet goedkoop en het is vrij zwaar voor ze (zeker de eerste paar dagen, goed pijnstilling bijhouden en goed aan het eten krijgen). Voordelen zijn er ook zeker, ze hebben veeel minder last van de hormonen en nog een groot voordeel is dat ze geen baarmoederkanker kunnen krijgen.

Bij mijn voedster was ik zo'n 120 euro kwijt voor de operatie inclusief een controle.

Maar nogmaals, denk er goed over na, het is niet niks! En zoek, als je besluit om het wel te doen, een dierenarts die ervaring heeft met deze operaties. Dat scheelt al een heleboel. Daarmee kun je ook overleggen over hoe of wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige tip die ik kan geven is de voedster laten "helpen" ofwel, baarmoeder verwijderen.

Maar dit is een flinke ingreep en je moet er goed over nadenken. Het is niet goedkoop en het is vrij zwaar voor ze (zeker de eerste paar dagen, goed pijnstilling bijhouden en goed aan het eten krijgen). Voordelen zijn er ook zeker, ze hebben veeel minder last van de hormonen en nog een groot voordeel is dat ze geen baarmoederkanker kunnen krijgen.

Bij mijn voedster was ik zo'n 120 euro kwijt voor de operatie inclusief een controle.

Maar nogmaals, denk er goed over na, het is niet niks! En zoek, als je besluit om het wel te doen, een dierenarts die ervaring heeft met deze operaties. Dat scheelt al een heleboel. Daarmee kun je ook overleggen over hoe of wat.

Dit klinkt inderdaad vrij heftig. Stiekem hoop ik dat haar gedrag over een paar weken weer "normaal" wordt. Ze heeft er immers ook pas sinds een paar weken last van. Als de overlast tot een paar weken beperkt blijft dan laat ik haar uiteraard niet opereren.

Dankjewel voor de tip iig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .