Ga naar inhoud

M&M hebben geknokt -> Maaike houdt ineens kopje scheef


Elvje

Aanbevolen berichten

  • Reacties 113
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb een klein beetje bij allebei naar binnengekregen op een wortelschijfje... maar dat wil niet meer.

Ik heb Maaike geprobeerd onder dwang... 1, dat is een enorm gevecht. Maaike wil alleen maar vluchten. 2, ze slikt niet. Ik heb dus een broek onder de panacur.

En twee heel boze konijnen.

En nu? HELP!

Dit is pure stress... Ik zal morgen kijken of wortelpapje wil...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow nee zeg, potverdrie Maaike, je houdt t baasje wel bezig zo...

Niet om je de moed in de schoenen te laten zinken, maar bij ons moest Nala met ab al iedere keer volledig in de houdgreep. Alles wat we probeerden om haar te misleiden werd met argusogen bekeken, er werd om de ab heen gegeten of niet eens aangeraakt. Wij deden het steeds met z'n tweeën, ik ving Nala en hield haar in de houdgreep, mijn vriend stopte het spuitje in haar mond. Was inderdaad absoluut niet bevordelijk voor de vertrouwensband, maar ja, liever weer een gezond en knorrig konijn dan een nog slechtere afloop...

Sterkte en succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei... Dat klinkt echt niet best :( Zeker met een stresskippie als Maaike. Ze klinkt echt als Lelie, die medicijnen moest hebben toen ze gecastreerd was. Wat een drama was dat. Maarja, hoe ik dat heb gedaan met Lelie: onder dwang. Handdoek om haar heen, over haar kop en medcijnen van te voren klaar gelegd. Zodra ik dan klaar was, gelijk wat lekkers en praten dat ze het goed heeft gedaan (ook al zat ik onder de krassen).

heel veel succes en beterschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had Maaike helemaal ingeklemd. Is ook de enige manier om iets te willen bij haar. Kreeg ik al iets naar binnen, slikte ze gewoon niet. Schoot niet echt op. Ik had ook lekkers klaar liggen, maar dat is met bak en al de kamer doorgevlogen en mevrouw was verdwenen.

Waarom smaakt dit gewoon niet net zo lekker als Cisaral? Daar deden ze een moord voor :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukt! Milo heeft zijn dosis binnen, Maaike ongeveer. Maaike was wat lastiger bij te houden. :party:

Ze begonnen ineens toch de worteltjes met panacur op te eten. En ineens kwam ik nog een restje oud brood tegen en dat ging er met panacur bij Maaike ook heel vlot in. Nu stofzuigt Maaike alles op, ook al zit er panacur op. De honger heeft toegeslagen ;)

Ik zie hier een plan van aanpak in voor morgen. Voor het eten, dat sowieso. Morgen gaan we het 's ochtends met brood en 's avonds met wortel proberen.

Ik heb trouwens bij Milo toch een wondje ontdekt. Moest ook wel, ik vond een pluk haar met huid. Mooi net korstje. Het zat alleen niet op de plek waar ik het had verwacht. Bij Maaike nog geen wondje gevonden, maar ze me niets verbazen als zij dat ook ergens moet hebben. Verder hebben ze niet de kans gehad om elkaar echt te verwonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is Panacur ook met een injectie in te brengen? Zo ja, kan je misschien eens overleggen of je dat zou mogen doen van je dierenarts. Dan krijgt ze het in ieder geval goed binnen en heb jij niet zo'n gevecht als het goed is.

Maar ik weet dus niet of Panacur ook met een injectie te geven is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anne, ik ga even kijken hoe het gaat. Hoe ze morgen gaan reageren, anders is het inderdaad een optie. Maar aangezien ze net gewoon de worteltjes mét hebben opgegeten en ook het brood... Ze roken echt wel die geur. Dat weerhield ze in het begin, maar uiteindelijk aten ze het toch op.

@Domino, volgens mij niet. Er is nog een optie om over te gaan op PanacurPasta, omdat het minder is en je dus minder hoeft te verdoezelen.

Als ze morgen gewoon lekkere dingen eten met panacur, vind ik het prima. Milo kan ook wel een extraatje gebruiken en Maaike is ook afgevallen.

Morgenochtend krijgen ze het voor het eten, hebben ze honger, dat moet helpen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles zit er zo ongeveer in. :) Een kwart boterham per konijn heb je nodig om die grote hoeveelheid vloeistof binnen te krijgen.

Ze zijn wel wat argwanend, maar vervolgens eten ze het toch op. (Brood is eigenlijk wel lekker :P )

Ben er inmiddels achter dat ik het beter ergens anders kan prepareren. Ze willen zo graag, dat ze een beetje té opgewonden raken. Kan het spul ook mooi wat intrekken.

Met Maaike gaat het verder goed. Oogt niet ziek. Maakte net nog een bescheiden Binkie en ligt nu zo half op haar rug tegen haar vriendje aan.

Op naar de middag ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig zit de eerst lading er in

weet nog wel dat ik echt de dagen zat af te tellen dat de kuur voorbij was.

wel fijn dat ze het zo met brood willen eten dan hoef je ze niet zo in de houtgreep te houden.

bij kanina moesten we het met twee man altijd doen de een vast houden en de anders er in spuiten en dat liet ze vaak de helft er naast gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb perenprut gehaald voor ze (Olvarit Peer). Vanmiddag even getest hoe het viel. Maaike vertrouwde het niet en Milo vindt het heerlijk. Overal waar het lepeltje was, was Milo.

Net opnieuw medicatie gegeven. Milo had zijn PerenPrut Panacur zo op.... Maaike vluchtte alleen maar. En zo gauw Maaike door heeft dat ik iets van haar wil, is er niets meer mee te bereiken. Pure Perenprut wilde ze niet, PerenPrut Panacur op andijvie eigenlijk ook niet... maar mevrouw kreeg toch honger.

En dan genoeide Perenprut wel weer van de grond liggen... Juist ja.

Enfin, een uur later zit alles er zo ongeveer in. Milo heeft m'n kamer gedweild en alle geknoeide PerenPrut P. vakkundig opgelebberd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het viel me op dat Maaikes wang aan de ene kant dikker was dan aan de andere kant, dat was nooit zo.

Arme meid dus opgepakt en gecheckt. Mevrouw heeft er een wondje, zag er verder rustig en netjes uit. Oef, dat scheelt weer!

Nu is ze natuurlijk helemaal gestrest en gespannen :frown: Ik ben soms echt een heel slecht mens :frown:

Waarom allemaal bij Maaike?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Billy en Lena willen even aan Maaike vertellen dat Perenprut heel erg lekker is.

En baasjes die Perenprut geven zijn heel erg lief. Dat moet Maaike even niet vergeten!

Muffin begrijpt wel dat het lastig is. Als hij Perenprut krijgt op een lepel snapt hij er ook niks van. Als Baasje het dan gewoon op de grond legt, is het zo op! Lepels zijn raar, je kunt ze niet opeten. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sher, nee, het is gewoon een klein wondje op haar wang. Daar waar een stuk haar en snorharen uitgetrokken zijn tijdens het gevecht.

Was 't maar zo ;) Daarvoor had ik al het idee dat ze regelmatig haar kopje een klein beetje schuin hield.... maar ik dacht dat ik gek werd... Niet dus ;)

@Loessss, Milo hapte eerst ook in de lepel, maar had vlot door dat hij gewoon moest likken.

Maaike, tja, die merkte dat ik iets van haar wilde. Dan gaat ze 'steigeren', geen land meer mee te bezeilen. Ik heb het al in hun voerbak gesmeerd, op Andijvie,... En uiteindelijk is het toch via andijvie naar binnen gegaan, maar niet van harte. Heeft dik een uur geduurd en er zijn vele blaadjes aan te pas gekomen. Uiteindelijk zat het aan de binnenkant van de tunnel gesmeerd en over de vloer, dat likte ze dan weer wel op? Maar een blaadje Andijvie met Perenprut, nee, dat moest ze niet.

Ik ga ze vanavond nog een schoteltje met een klein beetje perenprut geven. Schoteltje neerzetten en wegwezen, net doen alsof ik niets van Maaike wil ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sher, nee, het is gewoon een klein wondje op haar wang. Daar waar een stuk haar en snorharen uitgetrokken zijn tijdens het gevecht.

Was 't maar zo ;) Daarvoor had ik al het idee dat ze regelmatig haar kopje een klein beetje schuin hield.... maar ik dacht dat ik gek werd... Niet dus ;)

@Loessss, Milo hapte eerst ook in de lepel, maar had vlot door dat hij gewoon moest likken.

Maaike, tja, die merkte dat ik iets van haar wilde. Dan gaat ze 'steigeren', geen land meer mee te bezeilen. Ik heb het al in hun voerbak gesmeerd, op Andijvie,... En uiteindelijk is het toch via andijvie naar binnen gegaan, maar niet van harte. Heeft dik een uur geduurd en er zijn vele blaadjes aan te pas gekomen. Uiteindelijk zat het aan de binnenkant van de tunnel gesmeerd en over de vloer, dat likte ze dan weer wel op? Maar een blaadje Andijvie met Perenprut, nee, dat moest ze niet.

Ik ga ze vanavond nog een schoteltje met een klein beetje perenprut geven. Schoteltje neerzetten en wegwezen, net doen alsof ik niets van Maaike wil ;)

Als ik dat begin te denken heb ik meestal gewoon gelijk, jij dus ook. :P

Wel jammer dat het niet alleen een klein wondje is. Ik hoop dat het je zo blijft lukken om die vieze troep zonder dwang op te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad... maar dit was echt zo licht... en dacht: moet nu echt niet over gaan reageren.

De eerdere bezoekjes aan de dierenarts. Heb wel steeds het gevoel dat ik me aanstel, dat ik te snel naar een dierenarts ren... Maar uiteindelijk weet ik gewoon diep van binnen dat het helemaal terecht is. Gisteren ook weer. Ik wist gewoon dat het niet oké is, maar toch ga ik dan naar positievere dingen zoeken (om ze vervolgens niet te vinden).

Maar haar wang valt gelukkig mee. Zag het al helemaal gebeuren dat er ook nog iets grondig mis was, gelukkig vond ik een klein oppervlakkig wondje. Milo heeft zoiets aan zijn zij overgehouden. Ga ik niets ernstigs van maken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .