Ga naar inhoud

hersenvlies ontsteeking besmettelijk?


Muffin

Aanbevolen berichten

Hee,

Mijn buren hebben een tijd een konijn gehad en die is super goed verzorgd maar helaas overleden aan hersenvlies ontsteking, nu vroegen ze aan mij of ik misschien hun hok wou hebben/ over kopen, maar is hersenvlies ontsteking eigenlijk besmettelijk?

alvast bedankt,

x muffin en mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van konijn op konijn wel, maar of het via het hok kan weet ik niet. Hangt er misschien ook vanaf of het bacteriële of virale meningitis was en hoe lang het geleden is. Als je het ontsmet en de eerste tijd buiten laat zonder het te gebruiken zal het wel geen kwaad meer kunnen. Maar als je het zeker wilt weten moet je even je DA (of een arts in het algemeen) vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt er ook vanaf of het daadwerkelijk een hersenvliesontsteking was, EC wordt namelijk ook wel eens voor een hersenvlies- of middenoorontsteking aangezien. In elk geval zou ik een tweedehands hok altijd grondig ontsmetten.

Daar zat ik idd ook aan te denken.

Verder is een hersenvlies ontsteking een combinatie van factoren, wat ik op school geleerd heb tenminste. Omdat bacterien en virussen normaal niet door de bloedbariere bij het hersenvlies heen kunnen komen, maar in bepaalde omstandigheden kan dit dus wel en dan krijg je een hersenvlies ontsteking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .