Ga naar inhoud

Hoeveel biks moeten konijnen krijgen als ze geen groenvoer krijgen?


cleo+jappany

Aanbevolen berichten

@Jolienb, dat weet ik, maar mijn ouders beheren de portomonee. Dus meestal is eht niet meer dan schijfje appel of wortel. Normaal verbouwde ik in de zomer altijd wat eigen groenten, maar daar heb ik dit jaar in verband met school geen tijd voor. En zowiezo is er in de winter nog steeds geen groente. Dus ze krijgen wel groente, maar niet altijd even veel. Is er veel in de tuin, krijgen ze veel, is er weinig krijgen ze weinig. Dus wou ik weten hoevel biks ze meer moeten krijgen als ze geen groenvoer krijgen. 10? 20?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen krijgen ook geen groente

Ik geef 30 a 40 gram biks per konijn per dag

Ik geef wel een blaadje peterselie en verse paardenbloenblad

Mijn voedster reageert niet goed op groente

Ze krijgen heel veel kruidenhooi en gewone hooi

En wilgenspeelgoed om te knabbelen

Ze blijven goed op gewicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij SS is het toch 10-15 gram per kilogram konijn? Dus afhankelijk van het gewicht van je konijn zou ik zeggen. Maar groenvoer vind ik wel noodzakelijk 1 keer per dag. Kun je niet van je zakgeld iets kopen per week? Een zakje witlof bij de lidl kost 0,69 cent en dire paprika's ( varierend van het seizoen ) rond een euro en ijsbergsla kost rond de 0,30€ dus per week valt het echt heel erg mee dan.

Zeker als je vaste ingredienten gebruik, doe ik ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groenvoer is zeker niet noodzakelijk, helemaal de groenten die jij noemt (witlof en sla) bevatten amper voedingsstoffen. 45 gram biks per kg vind ik wel idioot veel, ik zou inderdaad ook niet meer gaan geven omdat ze geen groenten krijgen, tenzij je merkt dat ze het er niet goed op doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .