Ga naar inhoud

Jackson en nu ook Cleo eten niet:(


Cleo en Jackson

Aanbevolen berichten

  • Reacties 165
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jeeeee Jackson eet weer wat:D:D

Niet helemaal uitzich zelf de brokjes, maar toen ik ze voor hield at hij er toch zo 4 op:D

Cleo hoeft het niet:(wilde wel wat gedroogde kruiden.

Vanacht zijn er ook wat andijvieblaadjes gegeten 1,5 blad totaal) en ik kan zien dat ze aan het witlof hebben gezeten(niet gegeten wel tandjes op de hoekjes)

Ook zit er iets minder brokjes in het bakje.. ze zijn beide actiever dan gister:)

Zo maar weer de primperid, cisaral en bij jacks dan toch nog maar een keer de pijnstilling.

Helaas moet ik vanmiddag werken ben van 11-18 de deur uit. De Da gaf aan dat dat niet zo'n ramp is gezien dat toch rustige uren van het konijn zijn.

Zo maar weer een smsje naar de Da sturen. Ga ze beiden ook een beetje bijvoeren nog (zoverre dat lukt in mn uppie ben nog geen volleerd bijvoerder)

Was zo bang vanmorgen om bij ze te gaan kijken maar gelukkig zie ik (al is het klein) vooruitgang!

Hopen dat het doorzet en ze snel weer de oude zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou duidelijk dat ze zich beter voelen, minder fijn voor baasje tijdens het mediceinen geven, Cleo bijt in de handdoek(doe het op tafel) ze bijt in mn kleding in mn hand (niet door maar wel van HE GA NU WEG!)

Jackson is ook drukker en wil m peren. Dus toch maar mijn vader gevraagd voor het bijvoeren. Want liever te veel dan te wienig binnen gekregen, zeker als ik zo naar mn werk ben.

Ze zullen bijvoer krijgen om een uur of 10 en ik moet 11.10 de deur uit. Ik ga even de brokjes wegen die ik in bakje doe zodat ik zie wat er gebeurd. Verder nog steeds kleine keuteltjes en Jackson at net ook nog stukje andijvie:D Jeeee!

Ondanks dat ze me nu even niet lief vinden, moet die medicatie en bijvoer er gewoon in!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat het weer een ietsje beter gaat! Welke dosering Ciseral en Primperid geef je nu? je hebt een minimum- maximum dosering. Misschien zou je evt nog op kunnen hogen als het effect te minimaal is?

Wat ze bij mij heel graag eten is Aardbeienblad. Daar zitten hier en daar ook nog wat aarbeitjes door dus zal wel lekker zoet zijn. Ik wil je evt wel iets opsturen? al duurt het dan wel lang voor jet hebt natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb idd aardbeienblad(van caviakruiden);) En dat is ongeveer het enige wat ze eten;) hahah samen met de weegbree en de peterseliesteeltjes;) (lief van je lilian!) niet veel maar ze eten er van.

Heb ook stukje appel geprobeerd en dat wilden ze gister met tegenzin. maar vandaag weer een nieuwe dag.

Jackson heeft al wat andijvie op, als ik dat aan Cleo geef, krijg ik het terug naar mn hand gegooid(bij wijze van naar mn hoofd geslingerd:P)

Mijn papa en ik hebben net in half uur ze beide bijgevoerd dus ik weet zeker genoeg eten in hun buikjes, zodat ik met een redelijk gerust hart naar mn werk kan over een uurtje.

Verder zo het hele hok opkuisen, alles nieuw er in, zodat ik als ik uit mn werk kom goed kan bekijken of ze eten, drinken keutelen. (maar heb bij beide nog een keutel er uit zien komen al is het klein bij het bijvoeren dus dat is positief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nijnsels hebben vandaag de uren dat ik weg was 11-17 niet heel veel zelf gegeten, een paar hapjes van een bladje witlof, en een blaadje andijvie en 3blaadjes van basilicum is zichbaar weg. (kan nog zijn dat ze wat gedroogde kruiden op hebben dat is lastig inschatten)

en de tandjes zijn in een wortel gezet.

Er liggen wat keutels en nu ik Jacks een brokje voor hou (SS) eet ie er wel 3 op zo wil Cleo een half blaadje andijvie en Jacks ook nog een half blaadje witlof en wat wortelloof maar veel is anders.

Jacks wil meer eten dan Cleo, maar goed.. Het is alles behalve helemaal opgelost maar zie wel wat verbetering maar ik weet eigenlijk zeker dat ik maandag weer met ze bij de DA sta. Ik wil gewoon weten wat er is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou idd morgen teruggaan naar de DA.

Neem keutels mee. Het beste is een mengstaal van een dag of drie. Ik weet niet of je gisteren al keutels hebt bijgehouden, maar anders zou ik daar nu zeker mee beginnen.

En laat ook nog eens zo naar hun tanden kijken.

Je vraag over Clostridium. Dit is een bacterie die altijd aanwezig is in de darmen (met name het achterste stuk), maar in die hoeveelheid dat ze geen problemen veroorzaken. In sommige gevallen (oa. bij het stilliggen van de darmen) kan je een overgroei krijgen van Clostridium. Dan krijg je wel een probleem. In die mate kan Costridium namelijk toxines afscheiden en voor gasvorming zorgen.

De vraag bij Clostridium is vaak of het een primair of secundair probleem is. Een overgroei van Clostridium geeft natuurlijk klachten. Maar vaak is het een secundair probleem. Bijvoorbeeld: De darmen vallen (om welke reden dan ook) stil --> overgroei van Clostridium.

Indien primair komt het meestal door AB-gebruik of te eiwit-rijke voeding.

Het is in ieder geval al een stapje vooruit dat ze al iets zelfstandig eten.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De keutels van gister zitten helaas al in de vuilniszak.. heb nog wel iets van gister aaf liggen (2 van Jackson) en zal vanaaf dan nog wat erbij doen in zakje. En dan van van8 morgen ook meenemen.

Ik baal gewoon dat het niet of over is, of er een diagnose is.. maar ja daar doe je niets aan helaas.

Hoop dat ze snel opknappen en gelukkig is er verbetering aanwezig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf het onwijs bizar vinden! Ik heb ze uiteraard vrijdag gezien (bij je thuis).

Je hebt nog niet vast kunnen stellen eh, of Jacks nog verhoging heeft? Zit hij nog zo stil in een hoekje als een bolletje of wel weer wat aan het huppelen?

Zal je bij bloedprikken (bloedonderzoek) ook geen ontsteking kunnen uitsluiten (zeg maar wat hoor).

Ik denk toch aan een bacterie, of virus, maar jaaaa, welke dan :s :S

Pff, wat lastig zeg!

Sterkte nog ff meis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jacks is zeker niet meer alleen dat bolletje.. Heb ze zelfs al betrapt op behang van muur afknagen,, en ook het bijvoeren word steeds lastiger (gespartel, gemep met voor en achterboten en zelfs hapjes van Cleo in mn arm/hand)

Verder gaat het nog steeds met eten niet top.. en blijven de keuteltjes klein. zie ze ook amper zelf drinken, maar qua energie is er een grote vooruitgang op vrijdag en ze eten natuurlijk ook al wel wat meer dan vrijdag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dosering primperid weet ik niet, maar bij Cisaral zit je dan op 0.4 ml per kg, en mogen ze 0.25 tot 0.5 ml per kg hebben 2 tot 4 maal daags. De hoeveelheid is dus niet laag. Je geeft nu 2 keer daags? Misschien zou je 3 of 4 keer kunnen geven? Zodat het goed op gang komt en blijft en het geen kans krijgt om uit te werken? Want dat de keutels klein blijven zou je zeggen dat de darmen niet heel veel doen... Misschien zou je dat kunnen voorleggen aan de DA? volgens mij moest ik Max en Mini toen ook 3 keer daag 0.5 ml per kg geven. Toen bleven ze goed eten en bleven ze na een paar dagen ook goed eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 maal daags zou toch voldoende moeten zijn.... Misschien nog een andere pijnstiller proberen? Dat ze misschien toch ergens pijn hebben en de carprofen niet voldoende werkt? Dat een lage dosis Metacam meer doet voor ze. Ik ben heel benieuwd wat de DA nog voor opties heeft....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ow dacht echt ergens gelezen te hebben dat hij carprofen kreeg... kreeg hij dat eerst wel dan? Sorry, anders moet ik gewoon een neiuwe bril :P

nog een tip namens Max: Zorg dat er echt wat in de maag zit voor je Metacam geeft. ik heb Max eens enorme pijn aan zn maagje bezorgd door het op nuchtere maag te geven en niet genoeg dwangvoer er achteraan (hij had toen haken maar had ik toen niet door. Ik moest aan het werk en frank ging om 8 uur de DA bellen zodra die open was als hij door de pijnstiller niet ging eten.Maar Max krijgt ook regelmatig pijnstiller voor zn rug)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 druppel metacam krijgt ie. en tegelijk met andere medicatie en dan half uur later word hij weer bijgevoerd.

(vanaf begin al metacam)

Maar bedankt voor de tip Max!

Ik hoop dat ze gewoon snel opknappen qua eten maar weet eigenlijk gewoon niet waar ik de oorzaak moet zoeken, daarom morgen weer naar de Da bellen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het anders eens om te draaien. Eerst dwangvoeren (en dan geen 5 ml maar minimaal 10ml) zodat hij een bodempje in zijn maag heeft. Metacam is net zoiets als voor ons Ibuprofen. Ik heb het wel eens geprobeerd op nuchtere maag, ik zou het niet uitproberen :P wat je ook nog zou kunnen proberen is eenmalig een iets hogere dosering pijnstilling (met het spuitje tot de 2, hij weegt 2kg toch? schat hem zwaarder dan Cleo ;)) en daarna de normale dosis. Dan bouwt hij misschien een wat hogere spiegel op wat hem net over de streep trekt?

Hoeveel dwangvoer je ze nu? Mijn DA geeft bijna nooit medicatie als ze niet eten. wel eerst een spuit met primperid maar daarna met vrij veel dwangvoeding. De darmen gaan immers werken door een gevulde maag.

Misschien heb je dit ook allemaal ala besproken met je DA, maar misschien zit er nog een oplossing tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .