Ga naar inhoud

Gesteriliseerd


Aanbevolen berichten

Mijn 2 voedsters zijn afgelopen donderdag ook gecastreerd, nu heb ik er ook zo een zitten als jij :P

Toen ze nog zo suf was ging het allemaal best, maar nu? Dan pas merk je hoe sterk zo'n klein dier eigenlijk is haha.

Ik wikkel haar nu in een handdoek en dat werkt prima. Wel een beetje oppassen voor de wond natuurlijk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo gauw ze weer wil eten kun je de medicatie op iets doen wat ze erg lekker vindt, ik gebruik hier de Lofty's van Vitakraft voor. Die zijn hol van binnen zodat je er makkelijk een druppel medicatie in kunt doen. Een stukje banaan, een stukje brood waar je medicatie op druppelt, noem maar op. Als het maar binnen krijgt toch?

En als ze nog niet wil eten..tja. Dan zou je met 2 moeten zijn is mijn ervaring, zodat eentje haar vasthoudt en de ander de medicatie in haar mondhoekje spuit. Moeilijk en niet leuk, maar het moet. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wikkel de konijnen eigenlijk altijd in een handdoek als ik medicijnen moet toedienen. Hiermee fixeer je ze en kunnen ze niet veel meer uithalen, en al helemaal niet rare bewegingen maken. Dit is ook het makkelijkst als je het met twee mensen doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijn best op iets hoog zetten, een aanrecht of keukentafel bijv. Dan het dier met de kont naar je toe houden, dan kan het niet achteruit kruipen, doordat je je armen aan de bovenkant/zijkant van het dier houdt kunnen ze ook niet naar de zijkanten vluchten. En dan (misschien best met twee, maar als je voor over het konijn buigt lukt het na wat oefening ook alleen) de ander via de mondhoek het spuitje in de mond duwen. Niet te veel in een keer duwen, misschien eerst eens los oefenen met water in de spuit zodat je weet hoe hard je moet duwen. En dan wil het hier wel lukken, die medicatie of dwangvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met Lena ook verschillende manieren geprobeerd als mijn vriend niet thuis was om haar mee vast te houden.

Ik heb de medicatie ook op haar snoetje gesmeerd. Dat vond ze niet leuk en ging wassen. Beetje hetzelfde als met haar pootjes.

Toen ze eenmaal weer at, ging het veeeeel makkelijker. Toen heb ik het door een babyfruithapje gedaan. Merkte ze niets van.

Maar dan moet ze natuurlijk wel eerst eten. En dat moet nu toch wel snel gaan gebeuren.

Ik heb bij mijn voedster ook pas het eerste eten erin gekregen toen ik wat extra pijnstilling had toegediend. Dus echt heel belangrijk dat dat gaat lukken. Als het echt niet lukt, moet je denk ik inderdaad de DA om hulp gaan vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heeft ons Queeny haar medicamentjes al gehad, we zijn bij de dierenarts geweest en daar krijgt ze haar medicatie. Waarschijnlijk gaan we het drie dagen doen tot wanneer ze terug eet.

Stampen met haar poten dat ze gedaan heeft echt niet normaal.

De dokter ziet me ook niet graag afkomen want zo een hevig beest heeft ze nog nooit gezien zegt ze altijd.

Tja ons Queeny he!!

Dat de 10 dagen maar vlug gepasseerd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag hopen dat je konijn inmiddels heeft gegeten... of in ieder geval serieus gedwangvoerd wordt. (Om de zoveel tijd een klein beetje)

Na 24 uur niet eten liggen de darmen stil en heb je echt een probleem. Aan niet eten gaat een konijn dood en dat begint na die 24 uur.

Ze moet nu echt weer voedsel in haar darmen krijgen, hoe langer je wacht, hoe moeilijker je die weer op gang krijgt... en enkel met veel pijn en moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .