Ga naar inhoud

Castratie van de dames..


mon

Aanbevolen berichten

  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

We kunnen niet veel doen

Maar tips geven

En een praatpaal zijn :yes:

Het is fijn toch dat je tegen mensen aan kunt praten als je konijnen even niet lekker zijn :$

Komt allemaal wel in orde

Ik ben overigens erg blij met al de hulp en steun die ik hier krijg.

Heel erg bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk persoonlijk ook dat je beter eerder wat pijnstilling kan geven. Zo enorm slecht is het ook weer niet voor ze volgens mij. En zeker die ene keer niet. Als je het nou maandenlang achter elkaar zou geven, maar dat is in dit geval niet zo.

Ik heb mijn voedster een keer de dubbele dosis carprofen gegeven en ze reageerde er niet eens op. Je moet het uiteindelijk zelf weten, maar ik denk dat het je konijnen net even kan helpen om die eerste nacht even door te komen zonder al teveel pijn. Het is nu zo vers dat een goede pijnstilling wel van belang is. Ik zou het rond 12 uur geven als ik jou was, dan zit er ook ongeveer 12 uur tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wens je alvast sterkte met de dames

Ik hoop dat ze vannacht een berg keutels neerleggen en een berg hooi opeten

En morgen ochtend staan te springen voor biks

Ik hoop dat je wat kunt slapen tussen door

Dat hoop ik ook! :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk persoonlijk ook dat je beter eerder wat pijnstilling kan geven. Zo enorm slecht is het ook weer niet voor ze volgens mij. En zeker die ene keer niet. Als je het nou maandenlang achter elkaar zou geven, maar dat is in dit geval niet zo.

Ik heb mijn voedster een keer de dubbele dosis carprofen gegeven en ze reageerde er niet eens op. Je moet het uiteindelijk zelf weten, maar ik denk dat het je konijnen net even kan helpen om die eerste nacht even door te komen zonder al teveel pijn. Het is nu zo vers dat een goede pijnstilling wel van belang is. Ik zou het rond 12 uur geven als ik jou was, dan zit er ook ongeveer 12 uur tussen.

Oke, dus het is niet erg voor 1 keertje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier sluit ik me helemaal bij aan!! Beter safe than sorry. ;)

Ik denk persoonlijk ook dat je beter eerder wat pijnstilling kan geven. Zo enorm slecht is het ook weer niet voor ze volgens mij. En zeker die ene keer niet. Als je het nou maandenlang achter elkaar zou geven, maar dat is in dit geval niet zo.

Ik heb mijn voedster een keer de dubbele dosis carprofen gegeven en ze reageerde er niet eens op. Je moet het uiteindelijk zelf weten, maar ik denk dat het je konijnen net even kan helpen om die eerste nacht even door te komen zonder al teveel pijn. Het is nu zo vers dat een goede pijnstilling wel van belang is. Ik zou het rond 12 uur geven als ik jou was, dan zit er ook ongeveer 12 uur tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel afhankelijk van welke pijnstilling gegeven is. Er zijn wel soorten die langer dan twaalf uur werken. Persoonlijk vind ik het een beetje gevaarlijk advies. Wij hebben de konijnen niet gezien, weten niet wat ze gehad hebben. En ik kan me voorstellen dat voor jou de situatie ook lastig in te schatten is Mon. Je hebt dit immers niet dagelijks bij de hand. Ik wil niet zeggen dat JoBoris ongelijk heeft, maar wees altijd voorzichtig met zulke dingen. Te veel pijnstilling kan ze suffig maken (dan gaan ze ook niet eten) of last van de maag krijgen. Ik zou dus eerst een dierenarts bellen.

Ik hoop dat ze gauw gaan eten, verstandig om vannacht even te gaan kijken. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt zeker een punt hoor Dollie, maar aan de andere kant...... als je merkt dat je konijn pijn heeft, moet je dan gaan wachten tot de tijd dat de da zegt dat het mag? Voelt zo krom voor mij. Ik denk dat ieder konijn ook weer anders op pijnstillers reageert, de ene reageert heel goed en daarbij werkt het lang, en bij de ander is het vrij rap uitgewerkt en moet je optijd erbij zijn om weer nieuwe te geven.

Mon, je kan als je dat beter vind voelen, de da bellen om te vragen wat je konijnen voor pijnstiller gehad hebben en dat je het idee hebt dat ze nog pijn hebben.

Dan leg je de verantwoordelijkheid bij je da neer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel afhankelijk van welke pijnstilling gegeven is. Er zijn wel soorten die langer dan twaalf uur werken. Persoonlijk vind ik het een beetje gevaarlijk advies. Wij hebben de konijnen niet gezien, weten niet wat ze gehad hebben. En ik kan me voorstellen dat voor jou de situatie ook lastig in te schatten is Mon. Je hebt dit immers niet dagelijks bij de hand. Ik wil niet zeggen dat JoBoris ongelijk heeft, maar wees altijd voorzichtig met zulke dingen. Te veel pijnstilling kan ze suffig maken (dan gaan ze ook niet eten) of last van de maag krijgen. Ik zou dus eerst een dierenarts bellen.

Ik hoop dat ze gauw gaan eten, verstandig om vannacht even te gaan kijken. Succes!

Oke, ik kijk vanacht hoe ze er aan toe zijn, als ze er nog niet goed uitzien geef ik ze hun pijnstilling 's nachts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt zeker een punt hoor Dollie, maar aan de andere kant...... als je merkt dat je konijn pijn heeft, moet je dan gaan wachten tot de tijd dat de da zegt dat het mag? Voelt zo krom voor mij. Ik denk dat ieder konijn ook weer anders op pijnstillers reageert, de ene reageert heel goed en daarbij werkt het lang, en bij de ander is het vrij rap uitgewerkt en moet je optijd erbij zijn om weer nieuwe te geven.

Mon, je kan als je dat beter vind voelen, de da bellen om te vragen wat je konijnen voor pijnstiller gehad hebben en dat je het idee hebt dat ze nog pijn hebben.

Dan leg je de verantwoordelijkheid bij je da neer.

Ik kijk vanacht hoe ze er aan toe zijn, als ze er niet goed uitzien krijgen ze hun pijnstilling 's nachts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn dame Jasmijn ook al veel eerder pijnstilling gegeven, wil ook niet zeggen dat je het absoluut niet moet doen. Alleen ik vind het gewoon niet verstandig om in een onbekende situatie dergelijke adviezen te geven. Ik weet wel precies wat ze wanneer gekregen hebben en hoe een nijn daar in de praktijk op reageert. En belangrijker, hoe het konijn in kwestie daar op reageert. Natuurlijk kun je dat van te voren vaak niet weten. Maar er is altijd een DA bereikbaar. Iedereen kan hier gewoon wat roepen, wil absoluut niet zeggen dat dat ook het geval was, maar altijd dubbel checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel dus niet dat je altijd tot de voorgeschreven tijd moet wachten, zeker niet, maar dat je zulke dingen met een DA moet overleggen.

Oke, bedankt ^^

Ik ga nu lekker naar bed, hopelijk kan ik een beetje slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het met de dames

Een beetje onduidelijk over die pijnstilling :$

Wel eerder geven--- niet eerder geven

Ik hoop dat je hebt geslapen vannacht :yes:

En de dames oke zijn :yes:

Vannacht heb ik ze niet gegeven, het leek wel goed te gaan en wilde liever geen risico nemen.

Ik had Mimi voor ik naar bed ging nog wat gegeven.

Zo verliep de ochtend: Ineens hoor je door heel het huis, YES!!!

Ik keek bij Saartje in het hok en die zat lekker te eten, ze had een flinke berg keuteltjes achtergelaten en stond te springen voor het deurtje van de kooi.

Mimi zat zich lekker te wassen en ook in haar kooi lagen een paar keuteltjes, ik ben er niet zeker van dat ze uitzichzelf iets heeft gegeten dus ze krijgt nog een beetje babyvoeding van mij.

Ik ben echt ontzettend blij over het resultaat!! Echt een pak van mijn hart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .