Ga naar inhoud

Prozyme....


Baas van Joep

Aanbevolen berichten

Hallo Konijnenfreaks!

Ben nieuw hier op het forum en bezit zelf 1 konijn: Joep het mannetje.

Nu heeft Joep net als veel konijnen op dit moment gigantisch de rui, verwijder zijn haren al 1 keer per dag zeeeeer uitgebereid met de zeer handige Furminator, maar toch lijkt mijn Joep (alweer eens) last te hebben van een beginnende verstopping (heeft kettingkeutels, eet minder etc etc.)

Nu heb ik via de dierenarts een klein beetje Prozyme kunnen krijgen (dit helpt goed) maar daar is het nu ook op helaas, en via konijnen.nl is het ook al uitverkocht....

Help, wil niet dat mijn Joep straks geen Joep meer is en hij in de Konijnenhemel is...

Wie kan mij vertellen waar jullie Prozyme bestellen, of wie kan mij aan een gram of 10 helpen, eventueel tegen betaling!?!?

Hoop dat jullie en vooral Joep kunnen helpen, want ben bang dat het anders niet goed met hem gaat aflopen..

Bedankt namens Joep,

Arne

aangepast door Laura1984
Link verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag misschien geen reclame maken voor deze sites, maar in het belang van de gezondheid van het konijn van de TS heb ik ze toch even neergezet. Sorry als het niet mocht.

Het winkeltje van konijnen.nl

bunnybin-winkeltje.nl

aangepast door Laura1984
Links verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al bij bunnybin-winkeltje.nl gekeken? Zij verkochten het ook altijd..

Overigens moet ik wel zeggen dat ik begrepen heb dat prozyme eigenlijk niet werkt, of beter gezegd niet zou kunnen werken. Door de pH-waarde van de maag wordt de eventueel werkzame stof al afgebroken, waardoor het nooit de darmen bereikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

net besteld bij BunnyBin, bedankt voor de tips!

Ps, bij Joep lijkt het te helpen want zijn eetlust komt langzaam weer op gang en hij poept weer normaal!

Iedereen bedankt voor de tips, en allemaal flink blijven borstelen op uw nijnenen!! ;-p

Hoe het werkt, geen idee, maar ik merk wel verschil als ik het gebruik tijdens de verharing. Mooi dat het bij Joep ook helpt :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prozym zit ook en zelf gemaakte, verse ananassap (na bereiding direct invriezen omdat het enzym snel vervliegt) en in papaya (caviakruiden.nl). Ik gebruikte toen ze hier een verstopping hadden deze 2 producten en dat werkte ook hier inderdaad wel. Dus ergens komt het blijkbaar toch in de darmen terecht om te kunnen werken...

Maar is het niet zo dat de ph waarde van maagzuur daalt wanneer de maag leeg is en dus minder/geen werk hoeft te verrichten? Daarbij is ananassap opzich vrij zuur (het kan rode plekken om de mond geven wanneer het op de huid terecht komt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een verse ananas gekocht, eens kijken hoe ik hem dat het beste kan geven, kleine stukjes of wat sap op een schoteltje....

Alles voor het resultaat: einde verstopping!

Prozyme helpt al wel wat maar misschien komt het met de ananas wat beter los allemaal in zijn darmen :P

Tips over het HOE geven van de ananas zijn welkom!

Bedankt allen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ananas moet niet te rijp zijn, maar zeker ook niet onrijp.

Ik prakte de ananas fijn. Het sap deed ik in van die ijsblok-zakjes en in de diepvries. Elke dag pakte ik 1 klontje die ik in een glas deed. Dat glas deed ik dan in een bak water zodat het sneller zou smelten. Zodra het op normale temperatuur was, gaf ik het in een klein spuitje (zonder naald natuurlijk) in de bek. Mijn konijnen vinden ananas niet lekker namelijk.

Zorg er bij het geven voor dat het niet op de huid van het konijn terecht komt. Het sap kan nogal bijten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .