Ga naar inhoud

sore hocks


Jikke

Aanbevolen berichten

en nog eens een bericht HELAAS hier over vanaf mijn kant. Heb eigenlijk een aantal vragen en geen idee of het wel of niet bij medisch hoort.

Vorig jaar bij een ras konijnen fokker netjes geregistreerde fokker enz. e.d. 2 vlaamse reuzen gehaald. Missy en Molly.

Molly heb ik een half jaar (nog niet zelfs) van mogen genieten. Staat her en der op het forum. Ik was er kapot van en nog. Wond ontdekt en met behulp van DA en anti biotica behandeld en toen het helemaal dicht was verhuisd van zand naar stenen ren. Toen kwam Aniek op het forum met de verhalen over 10 lotharingers met sore hocks.

Ik had er nog nooit wat van gehoord en ben me in gaan lezen. Ik schrok want herkende het. Gelijk toen Molly gecontroleerd. Helaas bleek ze het idd te hebben en al zwaar onstoken ook inmiddels. Had het niet op gemerkt. NOoit bloed op de tegels gezien. Wel bleef ze mager maar ja ik denk dan niet aan een genezen wondje of afwijking die ik niet ken.

Helaas was het al helemaal in het gewricht getrokken en dus helaas toen in moeten laten slapen.

Nu heb ik de nijnen goed in de gaten gehouden. Bongo (komt van straat, wel tatoe maar van totaal andere richting/fokkers af) gaat super goed nergens problemen geen verdikkingen, wondjes e.d.

Nu zag ik bij Missy ook wonden. Niet ontstoken dus wondzalf erop en goed schoonhouden.

Helaas is de wond op de ene poot geklapt. Gelukkig was ik erbij en heb gelijk in kunnen grijpen. Echter er was een slagader open geklapt (als ik het goed heb) het bloed kwam er met golven tegelijk uit. Gelukkig kunnen stelpen en ben ik naar de DA gereden. Deze overzag alles en had net als ik het idee dat dit niet meer ging. Weer dezelfde afwijking, van dezelfde fokker. De ene poot leek niet zo'n grote wond (en wel dichte) te hebben echter de poot die letterlijk gesprongen was die was ook neit verdikt, niet open en niet groot. totdat deze open klapte toen was het echt een enorme wond en super diep.

Helaas dus ingeslapen. Mijn mooie gele vlaam mocht dus ook al niet oud worden (nog geen jaar).

Nu vraag ik me dus af. Kan dit toeval geweest zijn? Het waren een witte en gele vlaam. Kan dit dezelfde bloedlijn geweest zijn of worden die nooit onderling gekruist? Ik vind het vreselijk!!! 2 vlamen zo enorm jong verliezen en dan denk je zo goed te hebben uitgezocht waar je ze vandaan haalt.

Hoe kan het dat ik er wel tegenaan loop en die fokker niet? Hij zegt nog nooit dit te hebben meegemaakt.

Ik hoop van ganse harte dit nooit meer mee te maken!! Kan er niet bij zo jong en zo'n leed.....:frown:

Kan het nog niet bevatten. Mijn geweldig gave aanwinsten, mijn 2 konijnen waar ik zo trots op was en zo weg van was zijn er allebei niet meer binnen 1 jaar..............

wat kan er nu allemaal fout gegaan zijn? Molly liep op gras en zand en Missy de laatste tijd op gladde tegels.

Gelukkig!!! heeft Bongo totaal nergens last van maar die is ook compleet anders van bouw en komt (GELUKKIG) ook niet van deze fokker af!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vreselijk moet dat zijn!

Ik heb hier helaas ook geen verstand van maar misschien is het een idee om een andere fokker te benaderen met je vraag?

En dan beter niet de naam van jouw fokker noemen. Neem aan dat de meesten elkaar kennen en misschien in bescherming zouden nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreselijk zeg om dit te lezen.. Heel veel sterkte..

Ik ben bang dat het toch in de lijn zit van de fokker als ik zo lees hoe je, je konijnen gehuisvest had zal het daar niet zover aan liggen. En volgens mij waren ze bij jou ook perfect op gewicht. Dat hij dit niet eerder heeft mee gemaakt gaf ik eerder ook al aan is dat fokkers ze vaak in hokken hebben zitten met een dikke laag stro, waardoor de gevoeligheid door word. Maar konijnenpoten moeten het gewoon aan kunnen om op harder materiaal en lange afstanden te hupsen.. maar ja hij ziet dat niet, want ze zitten toch vaak in hokken met en hoop zachte bodembedekking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom jij had ze goed op gewicht en goede bodembedekking. Dit lijkt mij typisch erfelijk.

En toch ga ik dan aan mezelf twijfelen. Maar ja, ik denk dat iedereen dat wel gaat doen. 2 konijnen zo verliezen en zo jong nog het is zo enorm oneerlijk........ Ondanks dat ik dan zie dat Bongo niets mankeerd. Gewoon echt vreselijk :( :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet je niet doen! Ik heb een Lotharinger en Vlaam op bestrating lopen, ruwe bestrating en de Lotharinger al 3 jaar, de Vlaam nu bijna 2 jaar en die hebben absoluut geen sore hocks. Ook de Fransen die erop liepen niet.

Twijfel niet aan jezelf.. jij hebt de juiste keus gemaakt.. ze hebben in dit geval gelukkiger geleefd dan 5 jaar in een hokje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .