Ga naar inhoud

Wit vliesje over oog


Kaar

Aanbevolen berichten

Gisteren zaten we de konijnen te borstelen, toen ik ineens zag dat het halve oog van Binkie een wit vliesje had. Even later wat het weer weg.

Heb hier op het forum pas ook een foto gezien van een konijntje die dat had, dus misschien is het normaal? Zoals een binnenste ooglid ofzo?

Ik vond het wel een eng gezicht in ieder geval, net een maanoog zoals je wel eens bij een paard ziet. Het leek op zo'n wit velletje dat wel eens om een gekookt ei zit :blink: .

Net nog even gekeken, en ik zie er nu niets meer van.

Is dit normaal, en wat is het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie dat ook altijd verschijnen als ze hun snoet wassen of zich op hun rug gooien :) eerst dacht ik dat ze een crisis deden en dat hun ogen wegdraaiden, maar niet dus, niks aan de hand :) maar het blijft een raar zicht hoor!

maar dus inderdaad, niks om je zorgen over te maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh gelukkig, bedankt voor het reageren allemaal!

Ik dacht dat ze misschien een oogbeschadiging had, of een enge "ogenrotziekte" zoals myxomatose (of hoe schrijf je dat).

Tja, je haalt je van alles in je hoofd he. Wel een teken dat ik me aan die gekke beestjes ben gaan hechten :-) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh gelukkig, bedankt voor het reageren allemaal!

Ik dacht dat ze misschien een oogbeschadiging had, of een enge "ogenrotziekte" zoals myxomatose (of hoe schrijf je dat).

Tja, je haalt je van alles in je hoofd he. Wel een teken dat ik me aan die gekke beestjes ben gaan hechten :-) .

myxomatose is geen ogenrotziekte hoor, dat is wel wat erger! Tegen myxomatose (en VHS) kun je je konijntje overigens elk half jaar laten inenten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

myxomatose is geen ogenrotziekte hoor, dat is wel wat erger! Tegen myxomatose (en VHS) kun je je konijntje overigens elk half jaar laten inenten!

Ik kan me van jaaaren geleden nog herinneren dat er in Nederland een konijnenplaag was (in het wild). Daarna volgde er een ziekte, zag je af en toe in het bos konijnen met van die etterende uitpuilende ogen. Was dat dan niet die myxomatose?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben nieuw hier,maar kom maar meteen met mn vraag!

mijn konijntje heeft ook zo'n vliesje over een gedeelte van zijn oog, dit zit er al een aardige tijd, soms lijkt het ook wat groter te worden.

kan het ook geen kwaad als het er al langere tijd zit of zelfs blijvend is..?

alvast bedankt,

patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .