Ga naar inhoud

Konijnen drinken weinig/niet


KoenSilvertant

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probleempje, want ik zie mijn konijnen nooit drinken,

maar dat niet alleen, want ik heb een flesje met de ml erop staan.

Ik heb ze 300 ml gegeven in de ochtend rond 10 uur, en rond half 5 's avonds was het nog steeds niet op.

Sterker, er was helemaal niks uit! En het water is niet bevroren, het tuutje van het flesje komt gewoon water uit.

Alleen 's nachts is het bevroren, wat moet ik nu doen?

Ze zijn goed levendig en rennen en springen en eten wel goed, maar ze eten geen hooi !?

Ook al zo iets, ik ga binnekort over op SS voer of HFRS, en geef ze nu dus zo eten, dat ze 's middags of 's avonds een nieuw bakje voer hebben.

Het hooi komt van een berm in de polder, geen/weinig wilde dieren, maar ze eten dus niks!

Hoe krijg ik mijn konijnen aan het drinken en hooi eten!?

Help!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou een bakje water neer zetten, er zijn genoeg konijnen die stoppen met het drinken uit de fles. Hier heb ik er ook zo'n exemplaartje. Ze moeten echt drinken.

Net dat ze absoluut kwalitatief goed hooi moeten eten. Hooi uit een berm lijkt mij helemaal niet geschikt, uitlaatgassen, giftige planten,....

Sommige konijnen zijn gewoon wat kieskeuriger, dus gewoon op zoek naar wat ze wel lusten.

Wat ook kan helpen is het biks te verminderen. Krijgen ze teveel biks, halen de meeste ook hun neus op voor hooi.

Hoeveel voer krijgen ze momenteel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel voer krijgen ze momenteel?

Ze krijgen 1 bakje voer, weet niet hoeveel het is, maar dat ene bakje voer, kan ik soms bijvullen omdat er nog ''lekkere'' dingen in zitten. Maar het voer bevat teveel calcium, dus ga zo snel mogelijk naar ander voer..

Wat betreft het water, toevallig heb ik net een bakje neergezet, 200 ml in het bakje en 300 ml in het flesje, eens zien of ze nu wel drinken ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een heel bakje voer? Niet moeilijk dat ze geen hooi hoeven.

Ook van ander voer moet je zoveel niet geven. Richtlijn is 20 à 25 gram per kilo, maar hier krijgen ze ook minder dan dat. In mijn bakje betekent dat bijv. dat ze 2 keer een half bodempje krijgen (even ter vergelijking)

En ik zou toch echt op zoek gaan naar écht hooi en niet wat ze als afval van de berm gemaaid hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een heel bakje voer? Niet moeilijk dat ze geen hooi hoeven.

Ook van ander voer moet je zoveel niet geven. Richtlijn is 20 à 25 gram per kilo, maar hier krijgen ze ook minder dan dat. In mijn bakje betekent dat bijv. dat ze 2 keer een half bodempje krijgen (even ter vergelijking)

En ik zou toch echt op zoek gaan naar écht hooi en niet wat ze als afval van de berm gemaaid hebben...

Okej,, ik ga niet daar SS voer want dat vinden we te duur,, dus ik ga naar HFRS, en let daar wel op de hoeveelheid, nu eten ze nog lekker, en geef ze wel minder.. als nieuw voer hebben ga ik er echt op letten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan he dat beter eerder doen met het bijna niet drinken en geen hooi eten hebben ze dadelijk een verstopping

Niet fijn voor je konijnen jouw en je portomonee

Ik zou lekkere kruidenhooi halen

Hier zijn ze nu gek op puik weidehooi

Ik vindt het zelf stoffig maar ze zijn er gek op

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja,, dat ga ik ook doen, vanaf morgen , want ik had ze al eten gegeven,

dat snap ik wel,, en ik heb het verteld aan me ouders en morgen gaan we al nieuwe zak voer halen,,

en dan eerst mengen en dan helemaal over, we hebben dus 2 vuilniszakken vol, kan ik hier nog iets anders meedoen?

want lekker vinden ze het niet, volgens mij hadden ze bij ons in de winkel een aanbieding, kruidenhooi 1 euro,, ik zal eens kijken ;D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf gister hebben de konijnen goed gedronken! Uit een bakje drinken ze niet, maar uit de fles wel! Ook heb ik net kruidenhooi gekocht, in het bovenhok gelegd, EN in de ren, ze smullen er lekker van!

Omdat ik eerst een bakje eten gaf, heb ik nu iets meer dan 60 gram gegeven, en het drinken vervangen, we gaan dadelijk nieuwe voer kopen, hopelijk morgen binnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .