Ga naar inhoud

Mogelijk waspoeder binnen gekregen. Wat nu?


Polomeisje

Aanbevolen berichten

Ik heb de da weer gebeld. Ze gaf aan dat als hij weer interesse in eten begon te krijgen, ik niet langs hoefde te komen.

Wel vond ze het heel belangrijk dat ik bleef dwangvoeren. Laxatract mag ik wel geven, maar niet de hoeveelheid die op de verpakking staat, omdat het eigenlijk voor honden en katten is. Nou had ik het destijds voor mijn konijnenmannetje gekregen en hij mocht wel 3 ml per 5 kg. Nu dus 1 ml per 3 kg doen.

Net de tuin ingelopen en wat gevriesdroogde paardebloemblaadjes gevonden, een blaadje duizendblad en wat gras.

Gelukkig waardeerde Kobus die moeite en at hij er wat van. Verder knabbelt hij wat van wilgentakjes.

Ik dwangvoer liever niet teveel, zeker zolang hij zelf wel wat eet. Hij plast trouwens wel normaal en is niet uitgedroogd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dan denk ik dat hij toch een verstopping heeft gehad en dat het dus nu weer op gang gekomen is. Je kunt nu gewoon weer dwangvoeren, maar als hij zelfstandig eet zou ik hem lekker z'n gang laten gaan en mss 's avonds nog een klein beetje dwangvoeding als hij te weinig eet.

Veel vezels is nu belangrijk en je kunt papaya of verse ananassap geven. Dit laatste moet je dus zelf van een verse ananas (dus niet gesneden of uit blik) maken en dan direct invriezen. Voor het geven wel even op temp laten komen, mara zo snel mogelijk met een spuitje geven. Het enzym vervliegt namelijk vrij snel.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat zul jij geschrokken zijn. Hopelijk valt het allemaal mee.

Ananassap heeft trouwens geen zin om te geven, de enzymen worden door het maagzuur afgebroken en hebben dus hun werking allang verloren voor ze in de darmen terecht komen.

Vocht en vezels is het beste nu en natuurlijk veel beweging.

Sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inderdaad flink geschrokken. Toen ik dat waspoeder vond stond het huilen me nader dan het lachen.

Heb ik ze speciaal in de badkamer gezet zodat ze bij elkaar kunnen zijn, krijg je dit.

"Gelukkig" heb ik er inmiddels redelijk wat ervaring mee, dus ik heb het idee dat ik redelijk goed kan beoordelen wat handig is om te doen.

Zeker na mijn vorige mannetje weet ik wel redelijk wat ze nog eten als ze geen brokjes meer willen.

Zijn buikje was ook soepel, geen verstopping, geen gas. Wel kleine harde keuteltjes, als er al keutels kwamen. Vandaar toen de laxatract. Het lijkt er nu erg op. Hij at ook wat groen nog.

Verse ananas heb ik trouwens ook niet in huis, dus dat lukt sowieso niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kobus wilde verder vandaag eigenlijk alleen maar wortelloof. Gelukkig heeft hij net ook andijvie op, ik zag hem bdk's eten en wat strootjes.

Vanmiddag zag ik hem ineens met z'n snoet in het toilet zitten. Wilde hij toch een houtkorrel eten!

Gelijk de korrels vervangen door stro. Misschien is dat dus toch de oorzaak.

Nu scharrelt hij ineens de hele kamer rond en hij bleef wel heel lang hangen voor de badkamerdeur, waar Saar zit. Ik denk dat hij haar zoekt.

Hij heeft wel weer keutels geproduceerd, maar ze blijven heel hard. Verder zijn ze kleiner dan normaal en lichter van kleur.

Saar heeft me ook nog laten schrikken, die had ineens diarree... Al lijkt dat nu ook al weer over te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

YES YES YES!!!

Meneertje heeft een keurig hoopje normale keutels neergelegd!

Woehoe!

En nu zit hij lekker andijvie te eten. Wat een vooruitgang ineens!

Saar heeft trouwens ook een keurig hoopje normale keutels geproduceerd. Gelukkig maar.

Bedankt voor alle tips en steun trouwens. Hij is er nog niet, maar dit is al zo'n verbetering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn konijnen merkte ik wel degelijk verschil...

Jeetje wat zul jij geschrokken zijn. Hopelijk valt het allemaal mee.

Ananassap heeft trouwens geen zin om te geven, de enzymen worden door het maagzuur afgebroken en hebben dus hun werking allang verloren voor ze in de darmen terecht komen.

Vocht en vezels is het beste nu en natuurlijk veel beweging.

Sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

YES YES YES!!!

Meneertje heeft een keurig hoopje normale keutels neergelegd!

Woehoe!

En nu zit hij lekker andijvie te eten. Wat een vooruitgang ineens!

Saar heeft trouwens ook een keurig hoopje normale keutels geproduceerd. Gelukkig maar.

Bedankt voor alle tips en steun trouwens. Hij is er nog niet, maar dit is al zo'n verbetering.

Wat fijn! Je vreugde spat van mijn scherm af ;)

Laat je ze weer lekker bij elkaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt mij dan toeval, aangezien het maagzuur de enzymen afbreekt en het dus zijn werk niet in de darmen kan doen.

Dat kan, maar dat is dan wel al 2x toeval.. Maar iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt. Ik kan alleen maar advies geven vanuit mijn ervaringen en vanuit de kennis die ik heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen moest ik met Saar naar de DA voor controle van het abces. (Ziet er goed uit trouwens.)

Ik heb Kobus gelijk maar meegenomen. Buikje was inderdaad soepel, tandjes staan goed.

Vannacht heeft Kobus nog geen brokjes op en zijn wortel had hij ook laten liggen. Hij eet wel hooi en ook stro.

Vanmorgen nog wat Cisaral gegeven en nu de brokjes gewogen. Wel keutelde hij nog goed.

Ik hou ze dus nog even apart, totdat ik zeker weet dat hij zijn brokjes ook weer eet. Ze zijn al wel even bij elkaar op bezoek geweest en ze hebben vanmorgen de kamer doorgesjeesd. Kobus leeft duidelijk op als hij bij Saartje is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

YES YES YES!!!

Meneertje heeft een keurig hoopje normale keutels neergelegd!

Woehoe!

En nu zit hij lekker andijvie te eten. Wat een vooruitgang ineens!

Saar heeft trouwens ook een keurig hoopje normale keutels geproduceerd. Gelukkig maar.

Bedankt voor alle tips en steun trouwens. Hij is er nog niet, maar dit is al zo'n verbetering.

Ik vind het altijd wel grappig... HOE blij kun je zijn met Poep!!! :D:P

Maar fijn dat het weer beter gaat!! Hopelijk blijft de stijgende lijn zo doorgaan! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, het is soms zo'n opluchting!

Je weet gewoon dat dat het omslagpunt is en dat ze er dan weer bovenop gaan komen. Je kan ook niet meer doen dan je doet en dan afwachten.

Mooie beloning toch, een hoopje verse keutels? Zeg nou zelf, wie wordt daar nou niet blij van? :P

Hij eet nu trouwens weer helemaal zoals hij normaal deed. Wortel, biks, alles.

Heb de houtkorrels wel vervangen door hennep en stro. Ik denk toch dat het daar van kwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, het is soms zo'n opluchting!

Je weet gewoon dat dat het omslagpunt is en dat ze er dan weer bovenop gaan komen. Je kan ook niet meer doen dan je doet en dan afwachten.

Mooie beloning toch, een hoopje verse keutels? Zeg nou zelf, wie wordt daar nou niet blij van? :P

Hij eet nu trouwens weer helemaal zoals hij normaal deed. Wortel, biks, alles.

Heb de houtkorrels wel vervangen door hennep en stro. Ik denk toch dat het daar van kwam.

Nou..... :D

>http://youtu.be/6VgxE7dl_hw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .