Ga naar inhoud

waterflesjes


bibi75

Aanbevolen berichten

Bij zooplus en konino.nl hebben ze "jasjes" die je om je flesjes heen kunt doen.

Verder niks aan het water toevoegen! Mensen zeggen weleens zout of suiker maar dat is heel ongezond voor het konijn!

Verder is het met dit weer ben ik bang toch niet tegen te gaan dat het bevriest. :grrrrrr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoesjes voor de flessen helpen niets, want het tuitje bevriest het eerste. Konijnen zijn niet dom, dus die zullen snel doorhebben dat ze nu alleen kunnen drinken als jij de flessen komt verwisselen, dus je hoeft echt niet elk half uur naar buiten om ze van nieuw water te voorzien. Zelf doe ik het 3-5 keer per dag, en ik haal de flessen 's nachts naar binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook bedacht dat ie 's nachts vast niet drinkt, maar het nog niet aangedurft om hem weg te halen....

Kost me even om hem 's morgens te ontdooien idd.... Toch maar weghalen dus.

Een soort mini electrisch dekentje om de fles zou handig zijn ;-)

Die bestaan wel. Van die dingen die je om je fles kan leggen die het warm houden. Maar of dat nou echt zo goed werkt? Zoals al word gezegd is het het tuitje dat als eerste bevriest. En een drinkensbak is ook niet echt een oplossing want die bevriest ook. Ik denk dat regelmatig wisselen het beste is en ook gewoon voldoende groenvoer waartie het vocht uit kan halen;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons bakje boven in het hok bevriest niet meer :) Wij hebben de snuggesafe bovenin het hok gedaan en noppenfolie over het dak van het hok. Sindsdien bevrest het bakje water niet meer ;)

We hadden al zo'n isoleerhoes, maar dat had dus niet zo veel effect, behalve dat het je hout beschermt en de wind redelijk (niet helemaal) uit het hok houdt.

Je zou eventueel een snugglesafe onder het bakje kunnen leggen, maar dat hebben wij dus onder het stro gedaan zodat de konijnen erop kunnen zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lauw water bevriest juist sneller! Hoe het komt, dat zal ik eens aan die chemicus van me (lees:man) vragen.

Gewoon vaker vervangen. en ze kunnen echt wel een paar uur zonder water, zodra ik met een verse fles aankom zetten, beginnen ze gelijk met drinken!. Als je het maar goed in de gaten houdt. Ik werk zelf 3 dagen in de week en overdag heb ik ook niet de kans om de flesjes te vervangen. Zodra ik thuis ben ontdooi ik de fles en krijgen ze vers water

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel erg bedankt allemaal, ik loop inderdaad wel een paar keer per dag naar ze toe en ik geef ze ook wat extra groenvoer, ze staan al van voor de winter in de schuur, maar daar vriest het ook, dus dat water is zo hard helaas. ik hoop dat het vriezen gauw weer stopt en dat het weer boven nul blijft. iig allemaal bedankt voor jullie nuttige tips en antwoorden groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die hoesjes zijn trouwens in de zomer veel handiger tegen het warm worden van water in de zon en algengroei. In de winter heb je er niets aan.

Overigens heb ik gewoon dubbele sets waterflesjes. Je hangt flesjes aan het hok en hebt een set binnen staan om te ontdooien. Een paar keer per dag haal je de flesjes van buiten naar binnen, en hang je de ontdooide flesjes weer aan het hok.

Mijn groepje konijnen krijgt ook een paar keer per dag een bak water, mijn ervaring is dat ze daar wat makkelijker en sneller uit kunnen drinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de flesjes hier ook weggedaan, het is echt zinloos nu. Zo gauw ze 10 minuten hangen bevriest het tuitje weer. Bakjes werkt prima. Ze slobberen er lekker een lading water uit en kunnen er dan weer even tegen totdat ze een nieuwe onbevroren bak krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de flesjes hier ook weggedaan, het is echt zinloos nu. Zo gauw ze 10 minuten hangen bevriest het tuitje weer. Bakjes werkt prima. Ze slobberen er lekker een lading water uit en kunnen er dan weer even tegen totdat ze een nieuwe onbevroren bak krijgen.

Precies wat ik doe. Een bakje water en zodra deze bevriest binnen ontdooien en opnieuw naar buiten. Soms giet er wat kokend water overheen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .