Ga naar inhoud

Miept piept...


Boseetje

Aanbevolen berichten

Ik heb Miep en Gijs gisteren naar binnen gehaald, Miep liet duidelijk blijken zich niet prettig te voelen bij de kou, at minder, bewoog amper, was niet meer dr pittige zelf.... Heb nu het buitenhok naar binnen gehaald met een panelenren.... en nu heeft mw. last van stress? OVergang gaat goed qua temp, no verwarming hier... brrrr... Ze piept bij tijd en wijlen en ademt ook soms hoorbaar, niet continu overigens.... vreemd!

Kreeg net bij andere topic het advies naar de da te gaan vanaaf nog, heb morgenochtend 9 u afspraak staan, hoor nu niets meer, echt elk half uur een paar x een piepje, Ze eet nu wel goed na verhuizing naar binnen, drinkt giga goed, is alert etc!

Iemand ideeën?

Thnx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat 'lastige' kan ook voedster eigen zijn (begrijp dat het een voedster is?). Als je haar vaak optilt kan dit ook een punt zijn. Konijnen zijn namelijk prooi dieren. Als jij ze oppakt, kan dit hetzelfde aanvoelen als een roofdier die haar oppakt..

Mijn ram stribbelt meestal tegen met oppakken (behalve nu met de kou dus hou hem ook in de gaten), maar is verder de schat zelf.. Wij hebben ook voor mijn gevoel een hechte band. Heb hem ook 6 weken lang moeten dwangvoeren ed. Hij is echt mijn lieveling.. Als hij mijn stem hoort, rent hij mijn richting op. Dat doet hij niet met anderen.

Wat ik opvallend aan hem vond was dat mijn voedster in 1x op het eten dook, terwijl mijn ram met staar op zijn neus af leek te gaan en dus vrij laat bij het eten was. Toen ik erachter kwam dat hij staar had, vielen de puzzelstukjes ook in elkaar ;) Nu hou ik ook rekening met hem mbt veranderingen en geluiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je haar naar binnen hebt gehaald! Hopelijk is er niks ernstigs aan de hand! Dat ze weer lekker eet is een goed teken. Nu nog ophouden met dat gepiep, Miep :yes:

@ Iris: Dankjewel, hoop het ook!!

@Nicky: Miep is zelfs voor dr hormonen geholpen... hele kippenhok eruit etc! Als 11 weken oude hola had ze al kuren...Pak haar normaal gesproken 1x per week op voor de checkup: buik goed, kont goed, wangen goed: CHECK..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar volgens mij is het wel voedster eigen om een beetje 'gemeen' te zijn.

Mijn konijnen pak ik misschien 1x in de 2 maanden op. Soms wat vaker. Als ze bijv in de rui zijn, pak ik ze meerdere malen per week op om te borstelen. In de winter pak ik ze bijna niet op en in de zomer weer wat vaker ivm vliegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar volgens mij is het wel voedster eigen om een beetje 'gemeen' te zijn.

Mijn konijnen pak ik misschien 1x in de 2 maanden op. Soms wat vaker. Als ze bijv in de rui zijn, pak ik ze meerdere malen per week op om te borstelen. In de winter pak ik ze bijna niet op en in de zomer weer wat vaker ivm vliegen.

Truttekoppen dus! ;) Net als echte vrouwen zegt mijn vriend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat ze binnen tot het weer 15gr is, zijn nu al 4 dagen binnen, miep voor het eerst zo veel in mn zicht en andersom.. Mag dr aaien zomaar.. Heeft ze miss zo periode nodig met veel contact voor ze een keer lief doet? Hoop dat ik haar troost kan bieden in de toekomst.. Maar goed nu gezellig bij me, 1 ding: Gijs schrikt vaak.. Denk echt aan slechthorendheid, moet me aankondigen; op de deur kloppen etc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat Miep niets onder de leden heeft.

En nu ze binnen zitten, zal het ook wel beter gaan met het contact. Had dat ook met Muffin. Na zijn castratie heeft hij heeeeeel veel aandacht gekregen en sinds die tijd vind hij mij veel liever. Daarvoor was hij nogal bang.

Wel vervelend dat Gijs zo snel schrikt. Konden konijnen maar praten.... dan konden ze je gewoon vertellen wat er aan de hand is. Zou zoveel handiger zijn af en toe :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb juist een hele goede band met m'n voedster.

Dat kan best komen omdat ik haar ook een paar keer door zo'n ziekte periode heen heb gesleept.

Verstopping, castratie, gebit...

Ze is wel het meest eigenwijze en waarschijnlijk ook het intelligentste konijn wat ik tot nu toe heb gehad. Altijd met haar neus vooraan, nergens bang voor. Is met de heren wel anders, hihi.

Veel contact zal dus zeker helpen. Ik merk het ook nu Kobus een weekje binnen zit, was eerder altijd afwachtend en liet Saar voor. Maar hij komt nu zelfs met z'n snoet tegen me aanduwen: "Psst, heb je nog wat lekkers voor mij?"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Mieppiep meerdere malen voor de dood weggehaald maar nog steeds ben ik niet leuk ofzo, ze is niet zo heel bang meer, mag dr soms aaien met 1 hand.... andere zorgvuldig op mn rug....

Gijs daarentegen is ook geen knuffelkont maar zoekt wel contact, is nieuwsgierig enz. ;)

Allemaal lekkere karakterkoppies dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .