Ga naar inhoud

En weer vechten voor Joekel


Janetd

Aanbevolen berichten

Nou vanmorgen weer bij de DA gezeten voor Joekel..

In het kort, Joekel heeft E.C is hiervoor 4 dagen opgenomen bij de DA daarna thuis verder behandelen, ging verder goed.

Paar weken later ineens een klein bultje, een abces dat in zijn geheel verwijderd is door een operatie.

E.C weer helemaal terug door stress operatie, dosis medicijnen verhoogd (dus eigenlijk terug bij af)

Vrijdag ging het heel goed hij hield zijn kop weer rechter en ging goed eten.

Zaterdag iets minder goed maar ach dat kan met E.C

Zondag weer terug bij af, helemaal kop scheef en weinig eten.

Vanmorgen brak mijn hart:( arme Joekel lag onwijs te hijgen zo zielig

Ik kon hem horen in mijn slaapkamer (konijnen zitten in de andere slaapkamer)

Wat had hij het benauwd niet te geloven

Dus gelijk naar de DA, hij heeft 40,8 graden koorts ! middenoorontsteking en beginnende longontsteking!

Tja en daar sta je dan , wat te doen!

Ik had voor mezelf al besloten om er mee te stoppen mijn mannetje heeft al zoveel mee moeten maken .

Maar dan zegt de DA, pijn kan ik bestrijden , hij hoeft geen pijn te lijden

Oorontsteking kan ik ook bestrijden . Maar er is een hele grote maar, Joekel is geen gezond konijn , hij heeft al

veel gehad en meegemaakt en ik weet niet of hij dit aan kan.

Het is 50/50 of hij erdoor komt, en dan ineens klinkt 50% kans nog als best veel .

Als zijn kop hierdoor nog iets schever komt te staan dan kan hij zichzelf niet meer corrigeren en gaat hij tollen.

Dit is geen konijnwaardig leven dus dan is het over, maar komt hij hier doorheen en gaat zijn kop iets rechter staan dan kan hij gewoon leven als konijn.

Dus het is maar net wat de E.C gaat doen in dit verhaal .

Nu blijft hij 2 dagen daar, hij heeft gelijk pijnstilling gekregen en ik denk iets tegen de koorts.

Als het slechter gaat dan krijgt hij een spuitje, hij mag niet lijden zei de DA (en daar sta ik 100% achter)

Na 2 dagen moet het beter gaan anders stoppen we met de behandeling.

Vanmiddag ga ik even voer en groenten brengen en kijken hoe het gaat.

Ben nu al op van de zenuwen, arme Joekel

Ik hoop dat ik de goede beslissing heb gemaakt door ervoor te gaan, het blijft gewoon lastig omdat je aan de ene kant wilt vechten maar aan de andere kant heel nuchter moet blijven en naar je konijn moet kijken.

Maar ik weet gewoon niet wat de juiste beslissing is hierin dus ik ga maar op de DA af.

Als een DA wil vechten voor een konijn zegt dat al heel wat denk ik , de meeste zeggen toch geef maar een spuitje denk ik en zij had zoiets van ik wil het echt proberen en ik denk dat het kan ,al kan ze natuulijk niks garanderen ze zegt niet voor niks 50% kans...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn hemel, wat een ellende maken jij en Joekel mee in korte tijd.

Wat zul jij geschroken zijn, toen je hem zo hoorde hijgen. Dan breekt inderdaad je hart. Ik kan me ook goed voorstellen, dat je bereid was hem te laten gaan. Het moet een keer ophouden. Maar ik denk, dat ik ook door zou zijn gegaan na de woorden van de dierenarts. Zij had natuurlijk gelijk, dat de huidige ellende te bestrijden is en na het lezen van je verhalen, ben ik ervan overtuigd, dat Joekel een echte bikkel is, dus ja, ik zou ook door zijn gegaan. Ik vind het wel heel goed, dat jullie een ultimatum hebben gesteld. Twee dagen om vooruitgang te zien en anders ermee ophouden. Dat vind ik een hele goede beslissing. Je geeft Joekel de kans te blijven vechten, maar tegelijk zorg je ervoor, dat zijn gevecht niet langer duurt dan noodzakelijk, als hij toch te zwak is.

Heel veel sterkte in ieder geval en ik ga duimen en hopen, dat arme Joekel binnenkort weer thuis is en nog vele jaartjes mag delen met Babs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo net even bij Joekel wezen kijken.

M'n arme mannetje lag helemaal achterin het hok, hij had het nog steeds benauwd maar hijgde niet meer zo erg en luid als vanmorgen.

Mijn liefde voor Joekel groeide nog meer toen ik zijn naam zei en hij naar de voorkant van het hok kwam waggelen.

De assistente zei ook gelijk, kijk nou hij weet echt dat je er bent kijk Joekeltje je vrouwtje is er.

Vond ik wel lief, ze gaan daar echt lief met de dieren om , knuffelen ook echt als je daar komt.

Joekel deed echt zijn best om bij me te komen maar hij is zo moe.

Ik gaf hem een blaadje witlof en hupsa hij begon me toch gulzig te eten , mijn mannetje blijft me verbazen. Er ging ook nog

een blad andijvie in en een stronkje broccoli. Hij probeerde nog wat kruidenhooi naar binnen te werken maar toen was hij echt op.

Hij ging weer liggen dus heb hem nog lekker even geaaid en ben toen weer weg gegaan, hij moet ook rusten natuurlijk .

Dat hij eten wil en echt hij hapte flink toe geeft mij het gevoel dat ik de juiste keuze heb gemaakt.

Joekel is zelf nog niet klaar met vechten dus ik ook niet.

Zo zie je maar konijnen kunnen echt heel wat hebben en ze zijn super sterk.

Ik ben zo trots op hem dat hij dit allemaal doorstaat.

Ik hoop natuurlijk dat het een stijgende lijn is en ik weet wel dat het ook slechter kan gaan en dat ik misschien als nog een

keuze moet maken maar dat hij eet zie ik als een geschenk uit de hemel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjonge, wat moeilijk!

Als ze benauwd zijn is zo akelig. Daar helpt een pijnstiller ook niet tegen.

Wel fijn dat hij nog zo goed wil eten. Dat is inderdaad wel een teken dat hij er nog niet klaar mee is.

En hopelijk krijgt hij wat rust nu hij langer bij de dierenarts blijft.

Zolang een dierenarts nog hoop heeft, zou ik het ook hebben. Hopelijk knapt hij snel op!

Sterkte in elk geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjee wat een ellende allemaal weer. Ik zal zeker duimen voor Joekel. En vertrouw er maar op, dat hij het wel laat zien als ie het op geeft. Nu laat ie duidelijk zien dat hij nog knokt. Fijn dat ze zo lief met hem omgaan en dat je naar hem toe mag, dat doet hem vast goed :)

Heel veel sterkte!!! Hopelijk komt ie er weer bovenop!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je hem bij de DA hebt gelaten zodat ze hem in de gaten kunnen houden. En fijn dat je even bij hem mocht. Dat doen ook niet alle artsen hoor!

Wat schattig dat hij naar je toe kwam, dat zal je zeker goed doen.

Nu maar hopen dat het de goede kant op gaat. Ik ben nog steeds fanatiek aan het duimen!!

Nogmaals sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties allemaal , doet me zeker goed.

Ik mag zo vaak als ik wil naar Joekel toe, ze vinden het juist belangrijk dat baasjes komen kijken omdat dieren

er vaak toch positief op reageren.

Ik hoop echt dat Joekel de nacht goed door komt, elke keer als de telefoon gaat, en die ging vandaag toevallig een paar keer, dan denk

je gelijk onee het gaat niet goed.

Geen bericht is goed bericht denk ik dan maar.

Morgen ga ik sochtends even bij hem kijken, ik weet niet of hij dan sneller eet ofzo, en dan evt smiddags nog een keer.

Dan hoor ik ook misschien wel wat we verder gaan doen en of hij dan naar huis mag, bij twijfel laat ik hem liever nog een dag langer daar.

Nouja eerst maar hopen dat hij de nacht doorkomt en het morgen nog wat beter gaat met hem.

Heb er hoofdpijn van van de stress en zorgen, liep vandaag ook echt als een kip zonder kop wat te lummelen hier in huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ie zo op jouw reageerde is hartverwarmend. Ben er van overtuigd dat de liefde van een baasje meehelpt bij het herstel. Denk dat zo vaak mogelijk langsgaan dus alleen maar positief zal meewerken. Fijn dat ie nog goed eet, dan heeft hij nog niet opgegeven. Hoe was het nu met hem vanmorgen? Sterkte deze zenuwslopende dagen! Mijn duimen blijven draaien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

God saw you getting tired, and recovery was not to be

So He put his arms around you, and whispered "come home with me"

With tearful eyes we watched you suffer, and saw you fade away

Although we loved you dearly, we could not make you stay

A golden heart stopped beating, a determined spirit is at rest

God broke our hearts to prove us, He only takes the best

Lieve Joekeltje rust zacht mannetje, we hebben zo hard gevochten samen maar het mocht niet zo zijn :(

Vanacht is Joekel helaas overleden....

IMG_4278.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .