Ga naar inhoud

Konijn eet en drinkt niet meer.


Mellow

Aanbevolen berichten

Mijn moeder belde me net op dat mijn konijn raar deed. Dus ik ben naar hem toe gegaan, en hij wil niet eten of drinken. Hij zit ook heel stil in een hoekje. Normaal gesproken komt hij me echt begroeten, en likt hij aan mijn hand enzo, maar nu bleef hij gewoon stil zitten.. En aangezien het zondag is kan ik nu niet naar de DA.

Hij loopt ook met zijn tanden te knarsen ofzo (?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Er is altijd een dierenarts van dienst en het is heel belangrijk dat je er heen gaat. Konijnen die niet eten en/of keutelen kunnen snel achteruit gaan (tussen 12 en 24 uur kan dit al heel kwalijke gevolgen hebben!). Bel anders een dierenarts in de buurt (konijnkundig, ik kom zo met de lijst) en bel net zo lang tot je een van dienst hebt!

Heeft je konijn gekeuteld of geplast? Neemt het het ultieme lekkerste aan (bij mijn konijn bijv. rozijntjes)? Hoe lang is hij al zo denk je? Maakt de buik geluiden of voelt ze heel hard of juist heel zacht aan? Zit hij ongemakkelijk?

edit: Dierenartsen: http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?19037-Lijst-met-konijnkundige-dierenartsen-%28vernieuwd%29

editedit: knarsentanden is een teken van genot of pijn. Als je beiden hebt gehoord hoor je het verschil, in dit geval zal het een uiting van pijn zijn. Konijnen zijn prooidieren en laten een pijntje niet zomaar merken, alleen als het echt niet meer gaat laten ze zien dat ze zwak zijn, waardoor je dus echt snel moet handelen.

aangepast door Catelootje!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klinkt erg serieus, denk niet dat je hier erg lang mee moet wachten...

Er is altijd een dierenarts met dienst, ook op zondag, ook in de avond en in de nacht. Volgens mij krijg je het telefoonnummer van de dierenarts met wacht als je naar je eigen dierenarts belt.

Vrees dat hier echt haast bij geboden is. Knarsetanden doen ze bij erge pijn. Stoppen met eten doen ze normaal al erg laat....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat knarsen betekend dat je konijn pijn heeft. Er is op zondag altijd een dierenarts die dienst heeft om spoedgevallen te helpen. Ik heb toevallig vannacht ook problemen met mijn konijn gehad. Ze had een gas aanval. Wilde ook niet eten en drinken en had een harde buik.

Het is zeker zaak om hier wat mee te doen. Het is beroerd dat het op zondag is, want dan is de dierenarts niet goedkoop, maar als je te lang wacht kunnen de darmen van je konijn stil gaan liggen en om die dan eenmaal weer op gang te krijgen is niet makkelijk.

Ik raad je toch aan om je dierenarts te bellen, als het goed is krijg je dan een bandje te horen wie je kan bellen voor spoedgevallen. En overleg dan even wat je moet doen. Ik ben bang dat als je niks doet, dat het dan niet goed gaat komen.

Succes en laat je ajb nog even weten hoe het verder gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat hij wel gekeuteld en geplast heeft, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. En volgens mij sinds vanmorgen is hij zo. Zijn buik voelt wel erg zacht aan.. maar hij maakt geen geluiden. Hij zit niet ongemakkelijk, maar hij ligt gewoon voor zich uit te staren.

Ik weet alleen niet hoe ik hem naar de dierenarts zou kunnen brengen, want ik ben alleen thuis, en hem op de scooter in een doos lijkt me niet zo'n goed idee..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is toch altijd wel iemand die met je mee wil rijden

Dit is spoed

Bel in ieder geval dan hoor je wat je kan doen

Ik denk dat hij wel gekeuteld en geplast heeft, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. En volgens mij sinds vanmorgen is hij zo. Zijn buik voelt wel erg zacht aan.. maar hij maakt geen geluiden. Hij zit niet ongemakkelijk, maar hij ligt gewoon voor zich uit te staren.

Ik weet alleen niet hoe ik hem naar de dierenarts zou kunnen brengen, want ik ben alleen thuis, en hem op de scooter in een doos lijkt me niet zo'n goed idee..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met m'n stiefmoeder gebeld over hoe ik hem naar de dierenarts moet brengen, en ze begon over hoe groot z'n overlevingskansen zijn... En dat ik nog maar ff door moet googlen.. Ze bellen me zowizo terug, maar zij zijn dus de enige die me kunnen brengen...

Ik wil gewoon zowizo naar de dierenarts, en als hij het niet gaat redden laat ik hem inslapen in plaats van hem pijn te laten lijden...

aangepast door Mellow
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je hierboven twee nummer gegeven van konijnkundige dierenartsen

Inplaats van te googelen kan je die toch even bellen

Ik heb met m'n stiefmoeder gebeld over hoe ik hem naar de dierenarts moet brengen, en ze begon over hoe groot z'n overlevingskansen zijn... En dat ik nog maar ff door moet googlen..
Link naar reactie
Delen op andere sites

WHG Dierenziekenhuis Alkmaar (voorheen Dierenkliniek Bron)

Vondelstaete 500

1814 MH Alkmaar

T 072 - 511 2133 • F 072 - 515 6616

www.whgdierenartsen.nl

Dierenkliniek Oudorp

Dierenkliniek Oudorp

Scheldestraat 26

1823 WB Alkmaar

072 5123119

Ik heb met m'n stiefmoeder gebeld over hoe ik hem naar de dierenarts moet brengen, en ze begon over hoe groot z'n overlevingskansen zijn... En dat ik nog maar ff door moet googlen.. Ze bellen me zowizo terug, maar zij zijn dus de enige die me kunnen brengen...

Ik wil gewoon zowizo naar de dierenarts, en als hij het niet gaat redden laat ik hem inslapen in plaats van hem pijn te laten lijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet nog niet eens wat je konijn mankeert en je hebt het al over inslapen???????????????????

Ik heb met m'n stiefmoeder gebeld over hoe ik hem naar de dierenarts moet brengen, en ze begon over hoe groot z'n overlevingskansen zijn... En dat ik nog maar ff door moet googlen.. Ze bellen me zowizo terug, maar zij zijn dus de enige die me kunnen brengen...

Ik wil gewoon zowizo naar de dierenarts, en als hij het niet gaat redden laat ik hem inslapen in plaats van hem pijn te laten lijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wat Catelootje al zegt, de overlevingskansen zijn het grootste als je zo snel mogelijk actie onderneemt.

Mijn konijn is net ook weer gaan eten, als ik niks had gedaan had het misschien nog veel erger geweest. Ik hoop echt dat je je stiefmoeder kan overtuigen dat ze je wil brengen. Vaak is het zo bij konijnen, hoe langer je dit soort dingen laat wachten en af gaat wachten, hoe kleiner de overlevingskansen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen redden het als je snel ingrijpt: bijv. mijn konijn heeft een keer een gasaanval gehad. Ik was binnen een paar uren er bij en met een anti-gasmiddel was hij zo geholpen. Stel, je wil zo een aanval nog even aankijken, dan breidt het gas zich uit en is de kans dat een konijn het haalt al veel kleiner.

Ik vind het heel jammer dat je al spreekt over inslapen, maar ben wel blij dat je toch een forum wil raadplegen. Velen slaan het raadplegen van een forum over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .