Ga naar inhoud

Konijn eet en drinkt niet meer.


Mellow

Aanbevolen berichten

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Maar heb je wel al een DA gevonden dan?

Als ik de DA bel en ze hebben geen dienst staat er altijd een nummer op een bandje waar je dan heen kunt bellen.

Neem toch aan dat ander dierenartsen dit ook hebben?

Wel super dat je naar een DA gaat, zou hier zeker niet mee wachten is echt wel spoed.

En laat je niet omkletsen door familie, het is jouw konijn!

Ik heb er hier ook 1 met een erge ziekte , hij knapt weer op omdat ik zo snel mogelijk naar de DA ben gegaan , nu heeft hij er zelfs een operatie na gehad en ook dat heeft hij weer goed doorstaan.

Konijnen kunnen echt wel wat hebben maar je moet er wel mee naar een dierenarts die kunnen je vertellen wat het is en de oplossing geven

Heel veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

:Ik hoop niet dat ze als jij een gebroken been hebt of erg ziek wordt dat ze ook nog even gaan google :$:$

Sorry hoor :$

Succes bij de da ik hoop dat je er ondertussen wel een gevonden hebt

Die ook nog wel konijnkundig is

Ik hoor net van mijn broer dat ze met een mandje deze kant op komen, dus ik denk dat het goed gaat komen.. Ik hou in ieder geval iedereen op de hoogte..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom nu net terug van de DA, en meneer was verstopt.. Ze heeft hem laxeermiddel gegeven en pijnstiller en ik moet hem vanavond en morgen nog een keer laxeermiddel geven. Hij is nu alweer volop aan het eten, en nu hopen dat hij weer gaat keutelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat nu weer helemaal goed met mn konijn. Hij keutelt weer goed, eet lekker en is weer heerlijk actief. Ik merk alleen wel dat hij wel weining drinkt, dus ga ik morgen even een extra bakje halen.. Ik liet de ander vandaag vallen, en die is nu kapot :3

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 van mijn rexen had het gisteren, ik had al vermoeden gas in de buik komt vaak voor, en merk het precies aan mijn dieren, worden ze narig brommerig, eten niet drinken niet, ligt maar in hoekje, soms hebben ze dan opgezette buik, maar niet altijd.

Even spul gegeven voor gas in de buik en vanmorgen weer springlevend en eet weer:mdr:

ik gebruik infacol daarvoor is ook voor baby's niet schadelijk en kan je krijgen bij een drogist. 1 pipet is voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit konijn had een verstopping

Ik denk dat je daar andere medicatie voor gebruik

En zeker een bezoek aan de da

Of kunnen ze gas en verstopping gelijk hebben ?

1 van mijn rexen had het gisteren, ik had al vermoeden gas in de buik komt vaak voor, en merk het precies aan mijn dieren, worden ze narig brommerig, eten niet drinken niet, ligt maar in hoekje, soms hebben ze dan opgezette buik, maar niet altijd.

Even spul gegeven voor gas in de buik en vanmorgen weer springlevend en eet weer:mdr:

ik gebruik infacol daarvoor is ook voor baby's niet schadelijk en kan je krijgen bij een drogist. 1 pipet is voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

verstopping is wat anders inderdaad, ik dacht dat dit ging om alleen maar gas in de buik, sorry verkeerd gelezen.

Als konijn niet eet en niet drinkt, maar wel een goeie keutel heeft enz, dan is het geen verstopping

* bij verstopping worden ze kleiner de keutels en op den duur geen keutels meer, ook bij gas kan keutelen stoppen, maar als je op tijd erbij bent, zijn ze er snel weer bovenop.

Als ze gas in de buik hebben liggen ze ook vaak helemaal languit.

Verstopping zeker na dierenarts gaan!!

aangepast door patriciaenbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals hier op deze website vermeld staat bij verstoppingen:

Hoe herken je het?

Het konijn gedraagt zich normaal, maar eet minder en de keutels veranderen, dit kan op verschillende manieren:

- keutels worden steeds kleiner

- kettingkeutels

- keutels krijgen een andere vorm en zij net groter Uiteindelijk stopt je konijn met eten en keutelen als de darmwerking zodanig vertraagd is dat het voedsel in de darmen gaat gisten en gas veroorzaakt.

Wat moet je doen?

Zorg dat je konijn veel drinkt! Geef water op de manier van het dwangvoeren. Geef je konijn geen droogvoer en zoveel mogelijk verse donkergroene bladgroentes en maak deze vochtig. Een konijn met verstopping heeft veel vezels nodig, die stimuleren de darmen. De dierenarts kan een laxeermiddel geven dat je een paar maal per dag moet geven. Ook het sap van een verse annanas helpt bij een beginnende verstopping, gebruik geen annanassap uit blik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

verstopping is wat anders inderdaad, ik dacht dat dit ging om alleen maar gas in de buik, sorry verkeerd gelezen.

Als konijn niet eet en niet drinkt, maar wel een goeie keutel heeft enz, dan is het geen verstopping.

Als ze gas in de buik hebben liggen ze ook vaak helemaal languit.

Verstopping zeker na dierenarts gaan!!

Niet alleen met een verstopping, maar ook met een gasaanval. Nooit zelf gaan dokteren en zeker niet met middeltjes waarover steeds vaker wordt gezegd dat ze juist schadelijk kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb 40 konijnen, sorry ik ga niet steeds na een dierenarts ben ik heel eerlijk in, ik heb deze middelen in huis en in overleg met dierenarts, is echt niks gevaarlijks aan deze middelen. En natuurlijk ga ik wel na een dierenarts als er iets aan de hand is en ik het niet vertrouw, maar met deze dingen krijg je vanzelf ervaringen in al die jaren als fokker, dus daarom alleen maar een goeie tip het werkt snel ,infacol helpt super bij gas.

aangepast door patriciaenbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .