Ga naar inhoud

wilgentakken


Jeannine

Aanbevolen berichten

Volgens mij mag dat wel ja, eerst even rustig opbouwen en als ze er gewoon goed op reageren mogen ze naar mijn weten wel een heleboel ervan opeten.

Schrik alleen niet, ik heb ze ook eens stukken tak gegeven hier en ze hadden de bast er zo vanaf gegeten. Maar de urine kan er wel heel rood van worden. Het lijkt dan net bloed, zo rood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ze kopen, maar mijn konijnen willden die dus echt niet (te oud?). Ik haal ze vers van de wilgenbomen in de buurt. Je kan ook zelf een wilgenboom in je tuin zetten en het daar vanaf halen.

In de dierenwinkels en op internet verkopen ze wel wilgenballen ed. Daar zijn mijn konijnen wel helemaal wild van!

Maar de verse takken van de boom zijn toch echt het lekkerste ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, hoe verser, hoe harder ze aanvallen op die takken.

Ik had laatst héle verse takken (met de storm van de boomgevallen) van 2,5 meter, die verdwenen érg vlot. (zelfs met Maaike die eigenlijk nog niet echt wilde eten) Minder verste takken die kleiner zijn, deden er langer over :P

Edit:

Appelboomtakken doen het hier momenteel ook erg goed ^^ En zo'n fruitboom in de tuin heeft ook voor ons nog een voordeel :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar jaar geleden de "paastak" in de tuin geplant en op korte tijd groeit dat echt uit tot een boom. De konijntjes zijn er tevreden mee :) alleen heeft de boom nu een zeer rare vorm gekregen door al die afgetrokken takken :P

jaaa wat leuk!! wanneer is de beste tijd om deze in de rond te steken dan? en hoe plant je precies zoiets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij mag dat wel ja, eerst even rustig opbouwen en als ze er gewoon goed op reageren mogen ze naar mijn weten wel een heleboel ervan opeten.

Schrik alleen niet, ik heb ze ook eens stukken tak gegeven hier en ze hadden de bast er zo vanaf gegeten. Maar de urine kan er wel heel rood van worden. Het lijkt dan net bloed, zo rood.

Dat verklaard een hoop! ben sinds kort weer begonnen met elke dag ongeveer een tak geven en zag laatst een vrij rood/oranje kleurig plasje ( het was nog niet zo rood als bloed, vandaar dat ik er niks ernstigs in zag ). Maar het is goed om te weten!

Hier is het inderdaad ook zo als wat iedereen zegt dat de verse takken er zo in gaan en de wat oudere takken ongeroerd of na een paar happen eruit blijven liggen. Hier eten ze de kleine dunne zijtakjes ook helemaal op ( heb ik nog een leuk filmpje van :he: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

jaaa wat leuk!! wanneer is de beste tijd om deze in de rond te steken dan? en hoe plant je precies zoiets?

Ghoh het is al even geleden, dus precies weet ik het niet meer. Maar het moet dus na pasen geweest zijn, dus zo midden à eind april. Ik had een stevige tak en die heb ik gewoon in de grond gestopt met nog wat potgrond erbij.

Echt proberen zou ik zeggen! ik heb geen groene vingers, maar toch is die ene tak een hele boom geworden (en mijn pa maar zagen dat die takken alle richtingen uitgroeien haha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .