Ga naar inhoud

nageltjes


Bumper84

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

Nou ik had gisteren even de schrik van mn leven. Bumper speelt altijd bij mijn vriend in de tuin (hij zit bij mij binnen) en dit vind hij geweldig. Beetje rondrennen , over alles springen, ect. Nu was er gisteren een verjaardag en hij mocht ook weer mee. Nu was er een klein hondje wat met Bumper wilde spelen. ik denk dat Bumper het eng vond, want hij rende steeds weg. Nu wilde ik hem pakken en troosten en toen zak ik dat een voor- en achterpootje bijna geen nagels meer had. Hij was pas geknipt...

Ik schrok me rot, wat hij zat onder het bloed. Hij heeft m\nu bijna geen nageltjes meer. We hebben het schoongemaakt en de dierenarts gebeld. Die zei dat ik het schoon moest maken en in de gaten houden.

ik was zo erg geschrokken, want Bumper betekent veel voor mij (ookal zeggen anderen het is maar een konijn).

Nu merkte ik dat hij vanochtend niet echt reageerde oen ik hem riep. Hij wilde niet eens zn lievelingssnoepje. Ik vertroetel hem ech, maar ik weet niet hoeveel pijn hij heeft.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt en wat ik nog meer kan doen? Ik vind het zo erg....

groetjes Thilata

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je even naar de da moet, of hem tenminste opbellen en vragen wat je mag geven als pijn stiller. Dat hij nu zijn snoepjes niet moet hebben, betekend waarschijnlijk dat hij pijn heeft. Niet eten door pijn kan als dat aansleept ernstige gevolgen hebben voor je konijn. Zijn maag/darminhoud kan beginnen uitdrogen, waardoor die voedselmassa niet meer verderglijdt en dan krijg je problemen. Beter als je kan is naar de da gaan en dat hij het zelf eens kan nakijken, het kan ook gaan ontsteken zonder dat je het in de gaten hebt.

Wie heeft de nageltjes geknipt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat zijn nagels altijd knippen in de dierenwinkel. Zij doen het altij heel goed, maar misschien is hij ergens achter blijven hangen tijdens het wegrennen voor de hond.

Hij heeft gelukkig wat voor gegeten en ik hoor hem nu wat drinken.

Ik belde gisteren de weekendarts op en die zie dat ik niet hoefde te komen. ou het te laat zijn als ik er maandag naar toe zou gaan. Ik ben er echt zo van geschrokken. Hij loopt ook wat rond in zn kamer, normaal slaapt hij ook rond deze tijd.

ik kan niet goed zien of hij pijn heeft, want net wilde hij wel spelen...

Poeh moeilijk zeg....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, je zegt zelf dat er iets mis is met je konijn, je voelt het aan, dat maak ik zo op uit wat je schrijft. Je moet er altijd rekening mee houden dat konijnen prooidieren zijn en altijd zullen trachten te verbergen dat ze ziek zijn of dat er iets mis is met hen. Als ze zwakte tonen , dan worden ze natuurlijk eerste keuze van eventuele roofdieren.

Dus; tegen dat jij ziet/voelt dat er iets mis is met je konijn, mag je er van uitgaan DAT er iets mis is. En zou je dus eigenlijk naar de da moeten gaan.

Je belde gisteren de weekendarts op zei je, maar gisteren heeft hij gewoon gegeten, vandaag wilde hij niet eens zijn lievelingssnoepje aannemen, dat ius al een ander verhaal... En had de weekendarts wel verstand van konijnen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de nageltjes zal waarschijnlijk niets gedaan hoeven of kunnen worden, je kunt ze het beste gewoon schoonhouden en je konijn even een tijdje op goed schone bodem houden. Na verloop van tijd groeit het gewoon weer terug aan. Maar als je konijn nu slecht eet en niet reageert zoals hij normaal doet kan dat wijzen op pijn of stress. Ik zou dus toch aandringen bij een konijnkundige dierenarts dat je langs wil komen om pijnmedicatie.

Een konijn kan overlijden aan de gevolgen van pijn en stress, dus dat moet je natuurlijk voorkomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Gelukkig is Bumper een heel stuk opgenapt , ik heb hem lekker verwend en hij is al weer gek aan het doen. Ik geef hem lekker veel aandacht, maar meneer wil al weer dol graag spelen.

Schoonhouden doe ik inderdaad en eventueel als het echt te erg werd zou hij een pijnspuit kunnen krijgen. gelukkig eet hij weer en gaat het beter. Hij likt zn pootjes erg veel, ik weet niet of dat erg is.

De dierenarts komt van de site konijnen.nl, dus het zal wel een goede zijn. Zij zeiden ook dat de nagels vanzelf zullen aangroeien.

Ik schrok er zelf heel erg van dat Bumper onder het bloed zat. Gelukkig

gaat het beter met hem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrok er zelf heel erg van dat Bumper onder het bloed zat. Gelukkig

gaat het beter met hem...

Dat ken ik! Ik knip al tijden zelf de nagels van mn konijnen, maar bij Saartje ging het één keertje fout, ik had een klein stukje in dr leven geknipt. Zij sprong op natuurlijk, maar dat begon te bloeden als een rund! Zij had er daarna niet eens meer last van, want ze begon gewoon te knabbelen aan een stukje brood, terwijl ik bezig was met haar kapotte nageltje. Heb het met ijsblokjes laten stelpen en t goed in de gaten gehouden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou de konijnen lopen hier ook met de honden los alleen zal ik ze er niet mee laten zobieso niet met de kleinere konijnen met de vlaamse en de fransen wil dat best hier hoor die hebben echt de piep aan de honden

dus maar erachter aan jagen daar bedenken de honden zich eerst wel een keer of 10 voor hoor haha anders jaag ik achter hun aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .