Ga naar inhoud

Hooi van de boer


Iritha

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal :) ,

Ik heb voor een vriendenprijs een baal hooi kunnen kunnen bij een manege waar mijn vader werkt (hoefsmid), maar er zitten ook weleens droge blaadjes of takjes tussen. Soms zelf een grote 'stok'.

Die stokken haal ik er altijd tussenuit, zouden ze dat wel mogen hebben? En gedroogde blaadjes die ertussen zitten?

Alvast bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt er aan wat zo'n 'stok' is, maar als paarden het mogen eten (neem aan van wel, als het van een manege komt :P) dan mogen konijnen het i.p. ook eten. Mijn konijnen zijn dol op de dikkere stukken die er tussen zitten. Er zitten ook wel brandnetels, paardenbloemen en dergelijke door, dat mogen ze ook gewoon eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb afgelopen zaterdag ook weer een baal gehaald, maar ik weet niet wat die man gedaan heeft, maar ze VRETEN het zowat op!! Zo'n lekkere baal heeft ie toevallig gepakt :)

Hoe lang doe jij met 1 grote baal hooi? Want ik wel echt superlang.

Eerst aten ze het ook echt heel gulzig op, hooi moest ik elke keer bijvullen. Toen zijn ze 2 weken naar vakantieopvang geweest, en nu is het maar weinig hooi eten. Misschien dat het hooi van de baal oud is geworden ofzo..?

Het is nu ook nog geen klef koppel, normaal lagen ze altijd tegen elkaar aan, en nu is het nog weer rangorde bepalen. Dus Ginny zit wat minder goed in d'r vel, omdat die vaak wordt opgejaagd. Het kan ook daar aan liggen.

Ik heb wel een hooihuis voor hun gekocht, en daar hoor ik wel vaak gegraaf en getrek in, en eten ze ook het hooi van op. Ik denk dat ik morgen ook pakje kruidenhooi ga halen en beetje mixen.

Maar kan het zijn dat dat hooi van een baal oud / minder lekker wordt na een tijdje? Ik geloof dat ik de baal nu 3 maanden heb staan ongeveer.

Misschien moet ik het huisje er weer even uit halen, dan kan ik precies zien hoeveel hooi ze binnen krijgen... Maar ze zitten er zo graag in. Dillema dillema, haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geef mijn konijnen gewoon hooi uit de winkel maar kun je bij elke manege hooi eventueel halen is dat gebruikelijk? Anders ga ik ook eens langs de manege hier in de buurt:p

Ik zou niet weten of het gebruikelijk is, maar je kan het vragen natuurlijk. Mijn vader is daar al heel lang hoefsmid, dus hij kon er zo een mee nemen voor een vriendenprijsje. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang doe jij met 1 grote baal hooi? Want ik wel echt superlang.

Eerst aten ze het ook echt heel gulzig op, hooi moest ik elke keer bijvullen. Toen zijn ze 2 weken naar vakantieopvang geweest, en nu is het maar weinig hooi eten. Misschien dat het hooi van de baal oud is geworden ofzo..?

Het is nu ook nog geen klef koppel, normaal lagen ze altijd tegen elkaar aan, en nu is het nog weer rangorde bepalen. Dus Ginny zit wat minder goed in d'r vel, omdat die vaak wordt opgejaagd. Het kan ook daar aan liggen.

Ik heb wel een hooihuis voor hun gekocht, en daar hoor ik wel vaak gegraaf en getrek in, en eten ze ook het hooi van op. Ik denk dat ik morgen ook pakje kruidenhooi ga halen en beetje mixen.

Maar kan het zijn dat dat hooi van een baal oud / minder lekker wordt na een tijdje? Ik geloof dat ik de baal nu 3 maanden heb staan ongeveer.

Misschien moet ik het huisje er weer even uit halen, dan kan ik precies zien hoeveel hooi ze binnen krijgen... Maar ze zitten er zo graag in. Dillema dillema, haha.

Ik denk dat ik ongeveer 5 a 6 weken met 1 baal doe? Maar ik heb dan ook 8 konijnen he. Alleen vrees ik dat deze rapper op is :) ze vinden het blijkbaar superlekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou best kunnen dat een baal op een gegeven moment 'oud' wordt, maar na drie maanden valt het hier meestal nog wel mee. Ik heb hier in Leeuwarden een baal staan voor twee (nu drie) konijntjes en daar doe ik dan ook wel even mee, aangezien dit niet mijn beste hooi-eters zijn.. Hij staat er nu al langer dan drie maanden denk ik. Ze zijn nu drie weken bij mijn ouders in Groningen geweest, waar het hooi lekkerder is ;) (hoewel ik inmiddels aan een slechtere baal begonnen ben helaas..) en toch eten ze het hooi hier ook goed, beter dan normaal.

Normaal gesproken doe ik met één baal hooi met gemiddeld vijf/zes konijnen (logeetjes, pleegkonijnen) zo'n zes weken à twee maanden, mits het een goeie baal is. In de kerst vakantie is er met 14 konijnen zeker een halve baal door gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi moet zeker droog liggen. Anders kan het gaan schimmelen en dat moet je natuurlijk niet hebben voor je konijnen.

Daarom houd ik het nu nog bij de kleinere verpakkingen van de dierenwinkel.

Als ik straks een tuinhuis heb, wordt het zeker een baal van de boer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi moet zeker droog liggen. Anders kan het gaan schimmelen en dat moet je natuurlijk niet hebben voor je konijnen.

Daarom houd ik het nu nog bij de kleinere verpakkingen van de dierenwinkel.

Als ik straks een tuinhuis heb, wordt het zeker een baal van de boer.

Dat is dus ook mijn probleem qua ruimte, ga anders toch kijken of het in de schuur kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .