Ga naar inhoud

BDK's worden vaak niet opgegeten...


Karina

Aanbevolen berichten

@ Nicky: nee, dat was niet meer te gebruiken. Om 4 uur 's nachts stonden mijn gedachten eerder naar zo snel mogelijk Snuf bevrijden van die klont en weer het bed in kruipen. Ze hebben de keutels aan een microscopisch onderzoek onderworpen en gekeken naar de bacteriën en coccidïden, maar niets gevonden.

@ Iris: ik had idd ook al gegoogled en kwam op metocloral uit. Bij het lezen van die bijsluiter wist ik pas dat het middel dat ik heb gekregen dezelfde werkzame stoffen heeft en dus veilig is om te geven. In het verleden heb ik nl van deze dierenkliniek een medicijn gekregen voor mijn konijn en dat bleek niet goed te zijn. Moet toegeven: dat is al 15 jaar geleden minstens en inmiddels zitten er andere dierenartsen in die praktijk. Toch nog wantrouwig genoeg om alles op internet op te zoeken.

Ik ga hier dus mee aan de slag en na een week moet er zeker verbetering in zitten. Daarnaast krijgen ze een hooidieet, want waarschijnlijk krijgen ze tevens teveel eiwitten uit de selective binnen. Dat ik al dag in dag uit hetzelfde geef en er sinds de verhuizing plots verandering is opgetreden blijft een raadsel, maar ik ga het proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ren is ietsje kleiner geworden ja. Maar voor Snuf niet. Hij liep altijd alleen maar op de kleden (laminaat was te glad voor hem ;-)) en diezelfde kleden liggen hier ook. Verschil is dat er nu een panelenren omheen staat. Ze mogen net zo vaak los rennen als voorheen.

Hun kooi is 2,40 meter lang en 70 cm diep, hetzelfde als voor de verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze voelen zich hier volgens mij zelfs meer thuis. Snuf is heel aanhankelijk geworden en rustiger in de zin van languit liggen, terwijl hij eerst altijd heel alert en schrikachtig was. Ze springen hier in de rondte. Ze zijn overigens twee jaar achter elkaar bij mijn ouders gaan logeren. Ook daar nooit een probleem geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .