Ga naar inhoud

Heeft iemand hier ervaring met Burgess Excel?


Fluf en Tinus

Aanbevolen berichten

Tijdens mijn eeuwige zoektocht naar lekker en verantwoord eten voor de nijnsel kwam ik het Engelse merk Burgess Excel tegen en nu ben ik benieuwd of iemand hier bekend is met dit merk.

Momenteel krijgen Fluf en Tinus SS en SS Vetcare Plus (healthy nutricion), maar vooral die laatste is best prijzig ondanks dat ik het in de UK bestel...

Dus ervaringen met Burgess Excel zie ik graag tegemoet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sef voert/voerde het. :yes: op basis van de samenstelling is het m.i. een brok die prima thuis hoort in het rijtje SS, Hope Farms, Beaphar Care+, Cuni Complete, etc.

Mijn konijnen krijgen wel snacks van Burgess, die zijn zeker goedgekeurt, door baasje en konijnen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik beschik niet over de gegevens van dat voer (ingredienten en analyse), dus kan je er niet bij helpen.

Vitakraft heeft overigens ook een nieuwe voeding en die lijkt mij ook erg goed, al kan ik de calcium niet achterhalen, maar daar kun je ze voor mailen. Ik heb een gratis zak van hun gehad en het ziet er erg goed uit. Had ook meer vezels en is gewoon een bik. Zooplus verkocht het, zag ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Protein 12%, Oil 4%, Ash 7.5%, Fibre 16%, Calcium 0.90%, Phosphorous 0.51%, Vitamin A 15,00iu/kg, Vitamin D3 1,500iu/kg, Vitamin E 100mg/kg, Vitamin C 60mg/kg, Copper 15mg/kg

(Bron: thehayexperts.co.uk)

Dit is de samenstelling van de Burgess Excel - Adult Rabbit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh, nou moet ik alsnog even weer checken, want ik dacht gezien te hebben dat het een nog hoger vezelgehalte had dan SS...

Heb je dan misschien gekeken naar de Adult Rabbit Oregano, de Light of de Mature versie? Geen van allen heeft een hoger vezelgehalte dan SS (in de nieuwe, verbeterde versie daarvan zit 23%, in de oude versie 19%) het blijft aan de lage kant, maar wel een hoger vezelgehalte dan de standaard brok. Voor konijnen die zich gedragen en normaal hooi eten lijkt het me een prima brok.

Burgess Excel - Rabbit Food Adult Oregano

Typical Analysis: Crude Fibre 19%, Protein 13%, Vitamin C 50mg/kg, Vitamin D3 1,500 iu/kg, Vitamin E 120mg/kg, Copper 12mg/kg, Vitamin A 15,000 iu/kg, Oil 3%, Ash 5.5%, Calcium 0.9%, Phosphorous 0.51%

Burgess Excel - Rabbit Mature Cranberry & Ginseng

Crude Fibre 19%, Protein 13%, Oil 3%, Ash 5%, Calcium 0.9%, Phosphorous 0.50%, Vitamin A 20,000 iu/kg, Vitamin E 120mg/kg,

Vitamin C 20mg/kg, Copper 12mg/kg

Burgess Excel - Light Rabbit

Typical Analysis: Protein 12%, Oil 2.5%, Ash 7.5%, Fibre 18%, Calcium 0.90%, Phosphorous 0.51%, Vitamin A 16,500iu/kg, Vitamin D3 2,000iu/kg, Vitamin E 100mg/kg, Vitamin C 20mg/kg, Copper 15mg/kg

(Bron: Thehayexperts.co.uk)

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kun je zelf ook opzoeken toch? ;)

Ingredients Burgess Excel - Adult Rabbit

Grass, Oat Bran, Wheat, Soya Bean Hulls, Lucerne, Peas, Yeast, Molasses, Mint, Soya Oil, Calcium Carbonate, Monocalcium Phosphate, Ligno-Cellulose, Fructo-oligosaccharides 0.25%, Salt, Vitamins and Minerals, Contains Natural Antioxidants. No artificial colours, flavours or preservatives. Vitamins are guaranteed until Best Before date

(Bron: Burgesspetcare.co.uk)

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beneficial Fibre39%Crude Fibre19%Protein13%Vitamin C50mg/kgVitamin D31,500 iu/kgVitamin E*120mg/kgCopper**12mg/kgVitamin A15,000 iu/kgOil3%Ash5.5%Calcium0.9%Phosphorous

Is de samenstelling van de Burgess Adult Oregano... Vond het er goed genoeg uitzien om 2 kilo te bestellen, want zo'n zak kost maar GBP 3,20. Als Peppie en Kokkie (sorry Fluf en Tinus) het nou ook nog lekker vinden :P

In ieder geval is er weer een fijne doos met spullen onderweg vanuit de UK met allerlei lekkers voor de monsters (ook voor de poesjes, natuurlijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .