Ga naar inhoud

HFST het zelfde als SS?


lisadekaper

Aanbevolen berichten

HFST bevalt hier prima!

Heb geen geld voor SS. En ookal zeggen ze dat je er minder van nodig hebt ben ik daar niet zeker van. Ik geef best weinig van HFST, geef ik meer dan worden ze te dik. In de zomer geef ik maar een klein handje.

Volledig mee eens. Ik geef tegenwoordig nog minder van HFST als dat ik met SS deed omdat mijn voedster simpelweg te zwaar wordt (mijn ram regelt zijn eigen gewicht door niet te veel en niet te weinig te eten, wat over blijft eet mijn voedster op).

Mijn konijnen doen het net zo goed op HFST als op SS, maar er zit inderdaad een enorm prijsverschil in.. Ik heb laatst voor 15 euro 15 kilo gekocht.. Daarvoor haalde ik voor 5 euro 3 kilo. Het goedkoopste dat ik voor SS betaalde was 10 euro voor 3 kilo, dat is dus het dubbele..

Wat ik nu aan geld over hou met HFST, gebruik ik voor de kruiden en nog hou ik geld over..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier mijn best gedaan met HFST maar ze moesten er niks van hebben.

Ze aten het gewoon echt niet. Gelukkig had ik maar een klein zakje gekocht, ben maar weer over gestapt op SS.

Mijn konijntjes geloven waarschijnlijk niet dat het even goed is als SS :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volledig mee eens. Ik geef tegenwoordig nog minder van HFST als dat ik met SS deed omdat mijn voedster simpelweg te zwaar wordt (mijn ram regelt zijn eigen gewicht door niet te veel en niet te weinig te eten, wat over blijft eet mijn voedster op).

Mijn konijnen doen het net zo goed op HFST als op SS, maar er zit inderdaad een enorm prijsverschil in.. Ik heb laatst voor 15 euro 15 kilo gekocht.. Daarvoor haalde ik voor 5 euro 3 kilo. Het goedkoopste dat ik voor SS betaalde was 10 euro voor 3 kilo, dat is dus het dubbele..

Wat ik nu aan geld over hou met HFST, gebruik ik voor de kruiden en nog hou ik geld over..

Het zijn niet voor niets richtlijnen. Mijn konijnen komen van 10 gram SS per kilo ook aan, dus geef ik minder dan de richtlijn.

SS hoeft trouwens helemaal niet zo duur te zijn. Ik haal 10 kilo voor 25 euro en ja dat is duurder dan HFST, maar ik vind het ook een betere biks. Dit wil niet zeggen dat ik hope farms niet goed vind trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen kregen een tijd lang HFST, maar ik merkte, dat ze steeds iets minder enthousiast werden. Toen las ik hier op BB over SS en heb een zakje gekocht. De nijnen vlogen erop af en wilden meteen geen HFST meer. Zij gaven duidelijk de voorkeur aan SS, dus ben ik ze dat blijven geven. Ik heb hun in zekere zin zelf laten kiezen, omdat zij het elke dag eten moesten. De prijs maakt mij verder helemaal niks uit. Ik betaal ook met liefde bijna €70,- voor 10kg kattenbrokjes, dus mochten de nijnen zelf kiezen tussen goedkoop en iets duurder.

Qua hoeveelheid voer zijn het inderdaad richtlijnen, wat Emilyrose ook al schreef.

Mijn inmiddels overleden Nala woog ongeveer 1800 gram en kreeg, nadat ze haar voorpoot gebroken had en flink afviel, eerst 45gr. SS en later 37gr. SS en 5gr. erwtenvlokken. Terwijl de richtlijn voor haar gewicht dus ongeveer 27gr. of zoiets voorschreef. Lani krijgt maar 24gr. SS met haar ongeveer 1900gr. Van meer laat ze haar BDK liggen.

@ lisadekaper

Ik zelf vind SS betere brokken, omdat mijn konijn dat vindt. Bovendien vind ik het zelf erg prettig, dat van SS veel makkelijker dwangvoer te maken is dan van HFST. Je zult zelf moeten kijken, wat je het liefst wilt geven en of je eventueel bereidt bent om wat meer uit te geven. Maar het is ook belangrijk natuurlijk, wat je konijn(en) wil(len).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Hope Farms gegeven, maar heb vrij goedkoop 18 kilo SS overgenomen.

Daar eten ze nu van en ik merk wel dat ze het lekkerder vinden.

Maar ik heb besloten toch bij Hope Farms te blijven en het geld wat ik overhoud van de biks,

gebruik ik weer om zieke cavia's op te knappen ;)

Dus zo krijgen ze en goed voer en help ik ook andere dieren nog een handje.

Want en SS en zieke caafs opknappen gaat ook wel hoor, maar geef dan liever wat extra geld uit aan zieke dieren ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen kregen een tijd lang HFST, maar ik merkte, dat ze steeds iets minder enthousiast werden. Toen las ik hier op BB over SS en heb een zakje gekocht. De nijnen vlogen erop af en wilden meteen geen HFST meer. Zij gaven duidelijk de voorkeur aan SS, dus ben ik ze dat blijven geven. Ik heb hun in zekere zin zelf laten kiezen, omdat zij het elke dag eten moesten. De prijs maakt mij verder helemaal niks uit. Ik betaal ook met liefde bijna €70,- voor 10kg kattenbrokjes, dus mochten de nijnen zelf kiezen tussen goedkoop en iets duurder.

Qua hoeveelheid voer zijn het inderdaad richtlijnen, wat Emilyrose ook al schreef.

Mijn inmiddels overleden Nala woog ongeveer 1800 gram en kreeg, nadat ze haar voorpoot gebroken had en flink afviel, eerst 45gr. SS en later 37gr. SS en 5gr. erwtenvlokken. Terwijl de richtlijn voor haar gewicht dus ongeveer 27gr. of zoiets voorschreef. Lani krijgt maar 24gr. SS met haar ongeveer 1900gr. Van meer laat ze haar BDK liggen.

@ lisadekaper

Ik zelf vind SS betere brokken, omdat mijn konijn dat vindt. Bovendien vind ik het zelf erg prettig, dat van SS veel makkelijker dwangvoer te maken is dan van HFST. Je zult zelf moeten kijken, wat je het liefst wilt geven en of je eventueel bereidt bent om wat meer uit te geven. Maar het is ook belangrijk natuurlijk, wat je konijn(en) wil(len).

Ik maak ook net zo makkelijk dwangvoeding van HFST ;) Maar als een konijn echt ziek is, is het voor de electrolyten en darmbacterien beter om Oxbow dwangvoeding te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak ook net zo makkelijk dwangvoeding van HFST ;) Maar als een konijn echt ziek is, is het voor de electrolyten en darmbacterien beter om Oxbow dwangvoeding te geven.

Hahaha, dan ben jij er beter in dan ik. Ik heb 1x geprobeerd van HFST dwangvoer te maken. Warm water op de brokjes gegooid en maar wachten. Nog een paar keer warm water erop gegooid en na een uur had ik meer water dan papje en zaten er nog steeds keiharde bonkjes in. Toen ik het probeerde met SS had ik binnen 5 minuten een schaaltje vol dwangvoer, zonder prakken of water bijgieten.

Tja, Oxbow is misschien beter bij een echt ziek konijn (ik heb zelf Critical Care gegeven), maar bij "kleine" medische problemen en kortdurend bijvoeren geef ik gewoon SS als dwangvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het enige juiste antwoord op deze vraag: Nee, Hope Farms Super Trio is niet hetzelfde als Science Selective van Supreme. De samenstellingen en ingrediënten verschillen van elkaar. Ik ben van mening dat de samenstelling van Science Selective beter is dan die van HF Super Trio, maar dat de prijs/kwaliteit verhouding van HF Super Trio beter is.

Mijn konijnen krijgen op dit moment geen van beide, ze hebben nog nooit HF Super Trio gehad. Konijnen die ik te logeren kreeg die wel Hope Farms kregen, leken het daar prima op te doen, voor zo ver in enkele weken en zonder vergelijkingsmateriaal te beoordelen valt. Mijn konijnen hebben wel een poos Science Selective gekregen en daar was ik erg tevreden over.

De HFST en SS zijn gewoon niet hetzelfde, dat is simpel zat. Over welke beter is, zijn de meningen verdeeld, zoals te zien is. Beide zijn prima brokken in elk geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef zelf HFST en ben er erg tevreden over :yes:

Ze zeggen dat HFST puur natuur is

Maar wat is tegenwoordig nog puur natuur ? :$

En van SS vinden sommige mensen het nadeel dat er Soja in zit

Mijn idee is dat HFST wat harder van samenstelling is

SS lijkt me wat brozer

Maar dat zit tussen mijn oren denk ik :P :mdr:

Voor de prijs hoef ik het niet te laten

Maar denk nu zo koop liever kruidenhooi die ze graag opeten

Biks in niet de hoofdzaak

Wel als ze geen hooi willen eten natuurlijk :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn niet voor niets richtlijnen. Mijn konijnen komen van 10 gram SS per kilo ook aan, dus geef ik minder dan de richtlijn.

SS hoeft trouwens helemaal niet zo duur te zijn. Ik haal 10 kilo voor 25 euro en ja dat is duurder dan HFST, maar ik vind het ook een betere biks. Dit wil niet zeggen dat ik hope farms niet goed vind trouwens.

en waar haal jij die 10 kg voor 25 euro als ik vragen mag / ik ben nooit goedkoper gekomen dan 35,00.......

en om via Engelang te bestellen Petplanet kweenie......?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kon niet kiezen dus ik mix SS, HFST, klein beetje HFselect en nu ook wat SS junior omdat er twee jonge dieren bij zitten !

ik merk wel dat het HF select (gemengt) de voorkeur krijgt en dat het lekkers er als eerste uit is daarom ook maar weinig hiervan.

en verder eten ze het alle 6 'gewoon' door elkaar dus van alles wat !

denk dat ze dan ook iets 'minder' kieskeurig zijn maar dat zal wel tussen mijn oren zitten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

en waar haal jij die 10 kg voor 25 euro als ik vragen mag / ik ben nooit goedkoper gekomen dan 35,00.......

en om via Engelang te bestellen Petplanet kweenie......?????

Bij The Hay Experts, dus wel via Engeland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb SS altijd gegeven..nu met 12 konijnen ben ik over gestapt op HFST.

Dit omdat het beide goeie brokken zijn..maar HFST is net wat goedkoper voor mij.

De konijnen doen er ook goed op..heb wel gezegt als Koosje weer haken krijgt dan wordt het weer SS.

Maar dit is nog steeds niet het geval en blijven ze hier op HFST

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .