Ga naar inhoud

twijfel of het hooi wel goed is


pluis04

Aanbevolen berichten

ik heb altijd kruidenhooi van vitakraft met perpermunt.

nu was ik zaterdag in de dierenwinkel maar dat hooi zag er zo raar uit en heel veel poeder aan de onderkant en hele kleine sprietjes.

daarom heb ik hooi genomen van het merk puik en dan ook kruidenhooi met pepermunt smaak omdat die sprieten langer waren en groener waren.

maar nu maak ik net de zak open en het valt me op dat het helemaal niet naar perpermunt ruik, niet zo,n sterkt geur als die van vitakraft daar ruik je de pepermunt boven uit hier niet bij.

klopt het dat de geur van puik minder is of is dit hooi niet goed?

er zitten wel groene lange sprieten tussen maar ook wat bruine wat er afgelopen zaterdag nog niet in zat toen ik de zak kocht.

moet ik het nu wel of niet geven kan het kwaad als het hooi wat minder is en ze eten het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er nog niks van geven omdat ik niet wist of het kwaad kon als het niet goed is.

zal zo toch maar een pluk geven kijken of hij het pakt.

ik hoop het wel was toch 3,50 voor 500 gr

vind het zelf een beetje muf ruiken maar komt mischien omdat ik het andere gewend ben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pepermunt smaak ?

Inheb hooi van kenner dat is wel goed hooi

Je schrijft het alsof VitaKraft geen goed hooi is.

Persoonlijk vind ik Kenner helemaal geen hooi hooi, want mijn konijn vindt er weinig tot niks aan.

@ pluis04

Ik denk, dat je je niet al te druk moet maken over het hooi. Bijna alle merken hebben last van kwalitatief slechter hooi. En dat poeder onderin de zak is gewoon hooigruis, maar dan heel erg klein. Dat kom ik vaak genoeg in diverse zakken van diverse merken tegen.

Mijn konijn is in september 8 geworden en heeft in al die jaren pas 1x slecht gereageerd op hooi. Ze is toen net niet aan de diarree gegaan. Dat hooi was erg vochtig en er kwam een vreemd soort stof vanaf.

Als het hooi groen is, ook al zitten er wat bruine sprieten tussen, dan moet je het gewoon geven. Niet elk soort hooi ruikt erg lekker. Persoonlijk vind ik VitaKraft ook niet eens zo sterk ruiken en Puik ruikt ook niet echt sterk. Als het nu echt vies of schimmelig ruikt, dan niet natuurlijk.

Ik help je in ieder geval hopen, dat de Puik gegeten zal worden, want goedkoop is het niet. Ik geef met alle liefde zulke bedragen uit voor goed hooi, dat goed gegeten wordt (en jij volgens mij ook), maar ik weet uit helaas uit ervaring maar al te goed, hoe irritant het is, als je zulke bedragen uitgeeft en het hooi wordt genegeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben juist super blij met vitakraft hoor! De service is top en het is het enigste hooi dat mijn konijnen willen eten en kunnen eten zonder er ziek van te worden..

Ik zeg ook niet, dat ik niet blij ben met VitaKraft! Hun Paardebloemhooi wordt hier best goed gegeten, hun Pepermunthooi een beetje en hun Alpenweidehooi ook redelijk. Voor ze hun hooi veranderde, werd VitaKraft hier overigens wel vele malen beter gegeten. Maar ik vind het gewoon niet echt bijzonder ruiken ofzo. Ik heb nu een zak Pet's Own Choice Rozenbottel en dat hooi vind ik dus Ć©cht lekker ruiken.

aangepast door Beestenbende
Link naar reactie
Delen op andere sites

hij heeft vanacht een hele hooi ruif gegeten.

en nu is hij weer aan het eten hij laat zijn bix zelfs er voor liggen.

volgens mijn ben ik zelf zo,n muts ha ha

als ik in de dierenwinkel ben zit ik aan elke zak te ruiken kijken welke het lekkerste ruikt.

mij man verklaarde mij zaterdag voor gek hij begon te lachten omdat ik elke zak na keek en het moest goed ruiken

en lange sprieten hebben en groen.

ik heb volgens mij een hele hooi trauma op gelopen met kanina ha ha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij heeft vanacht een hele hooi ruif gegeten.

en nu is hij weer aan het eten hij laat zijn bix zelfs er voor liggen.

volgens mijn ben ik zelf zo,n muts ha ha

als ik in de dierenwinkel ben zit ik aan elke zak te ruiken kijken welke het lekkerste ruikt.

mij man verklaarde mij zaterdag voor gek hij begon te lachten omdat ik elke zak na keek en het moest goed ruiken

en lange sprieten hebben en groen.

ik heb volgens mij een hele hooi trauma op gelopen met kanina ha ha.

HĆ© muts, hier nog zo'n muts hoor. Ik onderwerp elke zak hooi aan een uitgebreid onderzoek. Kijken, ruiken, voelen, nog eens kijken en ruiken en pas als ik een zak heb, waar ik tevreden over ben, neem ik hem mee. Is er geen enkele zak naar mijn zin, dan ga ik met lege handen naar huis. Werkt trouwens ook niet altijd hoor, want ik vond eens een zak hooi, die echt mooi groen was en naar mijn idee ook lekker rook. Ik kom thuis, geef het aan mijn konijn en wat doet zij? Zij haalt haar huis ervoor op!

Maar lekker, dat je konijn zo goed hooi eet. Puik is dus goedgekeurd.:bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kruidenhooi kun je gewoon elke dag en onbeperkt geven! Waarschijnlijk is het gewoon een soort reclame van ze. "Kijk, dit hooi hebben wij ook nog, Koop dat ook maar."

Of konijnen echt kieskeurig worden door kruidenhooi betwijfel ik wel een beetje. Mijn konijn is echt een enorm verwend nest, wat ze zeker weten is geworden door het geven van kruidenhooi, maar dan vooral door de vele soorten. Ze moet niet elke dag hetzelfde hooi en als je iets geeft, waar ze die dag geen trek in heeft, dan eet ze het ook echt niet. Ze krijgt dus vele verschillende soorten kruidenhooi, maar 2 van haar favoriete hooisoorten zijn geen kruidenhooi. De ene is Beaphar Timothy en de andere is een eigen merk doodnormaal hooi van een soort heel goedkoop tuincentrum hier in de regio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen krijgen al sinds 2009 (of nou ja, voor vier van de vijf 'zo lang als ze hier zijn') dagelijks of bijna dagelijks een portie kruidenhooi (of timothy of readigrass, iets 'extra lekker' in elk geval). Gewoon een flinke hand per konijn. En zolang ik verder een goeie baal hooi heb, eten ze de rest van het hooi (bijna) net zo goed. Ik kan de ruif en de twee hooiballen van mijn twee buiten gerust drie keer vullen en dan moet er ook nog een pluk in het toiletje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees hier ook dingen over slechter hooi, dat was mij ook al opgevallen, en ik maar alle dierenwinkels bij langs in zwolle, uit eindelijk een pakje bij de boer weg gehaald. Ik vond het allemaal zo bruin en al half gaar dr uit zien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .