Ga naar inhoud

Is koppelen verstandig....


Helen85

Aanbevolen berichten

Mijn konijntje (ram) heeft soms last van zijn oog. Het gaat soms tranen en een paar maanden geleden zat er zelfs een soort infectie waarbij hij vacht verloor rondom zijn oog. Ben bij de dierenarts toen geweest en heb zalf en vloeistof gekregen en dit heeft geholpen.

Nou zit ik al een tijdje te twijfelen of het wel verstandig is om hem te koppelen, ik wil niet dat het doorgegeven wordt aan het andere konijntje.

Ik weet niet hoe het heet... maar ik zou graag jullie advies hierover willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag eens na bij je dierenarts, wat het precies was/is met het oog! Hij/zij zal jou vast wel kunnen vertellen, of de oogproblemen van je konijn iets besmettelijks is of niet. Ik heb een konijn gehad met een chronische traanbuisontsteking i.c.m. een stofallergie. Dat was voor hem heel erg naar, maar het was niks besmettelijks en hij kon het dus ook niet doorgeven aan een ander konijn. Als je dierenarts zegt, dat de problemen niet besmettelijk zijn, kun je in principe gewoon een ander konijn koppelen aan je huidige konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is niet heel vaak iets besmettelijks bij het oog, maar vraag het voor de zekerheid na. Dat konijntjes kaal worden met een traanoog komt namelijk vaker voor... Juist als hij bijv. last van de traanbuis heeft kan een vriendinnetje erg goed helpen... Hier heb ik koppel traanoog, maar zij onderhouden elkaars ogen door goed te wassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .