Ga naar inhoud

wonden


MissLaLaLove

Aanbevolen berichten

hallo allemaal, sinds gisteren heb ik een nieuw lief en levendig konijntje: Bee-Bee (Bibi)

toen ik haar had opgehaald kwam ik er thuis achter dat ze allemaal wonden heeft.

dus ik ga weer terug naar de dieren winkel en het blijkt dat het bijtwonden zijn.

ik behandel ze nu elke dag met vette creme die ik vroeger ook voor mijn eczeem op smeerde.

kan dit kwaad? of moet ik haar anders behandelen??

groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me niet verstandig zalfjes voor mensen op je konijn te gaan smeren zonder te weten of het kwaad kan?

Als bibi nu alleen zit zullen die wonden vanzelf genezen

En misschien maak je het met die creme alleen erger. Je smeert dat op de huis en vervolgens wast bibi zich en komt het in de bek? Lijkt mij niet heel verstandig.

En als je toch iets wil smeren zou ik naar de da gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reactie, maar gelukkig is het erg milde creme die ook voor kinderen en babyĀ“s is geschikt ;)

en misschien had ik inderdaad een konijntje uit de opvang kunnen kopen maar omdat het met mij ander konijntje (Truffel) ook goed is gegaan dacht ik dat het wel het zelfde zou lopen

Truffel en Bee-Bee zitten nog niet bij elkaar maar hoop dat dat snel zou kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de wondjes gewoon dicht zijn en er korstjes op zitten, zou ik er lekker niks op smeren en de natuur z'n werk laten doen. Wel vind ik het heel slecht dat een dierenwinkel het zo ver laat komen dat een konijntje wordt verkocht met bijtwondjes. Daar kan jij niks aan doen, maar ik vind het een slechte zaak.

Het is geen verwijt hoor, zie dat asjeblieft niet zo, maar ik hoop dat het gaat klikken met je konijntjes, dat vind ik persoonlijk het nadeel als je een jong beestje in de dierenwinkel koopt, je weet niet of de karakters uiteindelijk bij elkaar passen. En wat doe je als het toch niet blijkt te klikken. Meestal gaat het wel goed maar sommige konijnen moeten elkaar echt niet. En dan zit je met een probleem ben ik bang. (ik zeg dit niet persoonlijk tegen jou, maar in het algemeen.)

Nogmaals, ik hoop dat het gewoon gaat klikken ;) en dat de wondjes goed genezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .