Ga naar inhoud

Lopen op nat gras erg?


Pucks

Aanbevolen berichten

Hallo, hier lopen de konijntjes veel los in de tuin. Ze lopen, nu het zo fris en vochtig is ook op het natte gras. Maar is dat wel goed voor de poten? Kunnen ze hiervan ook sore hocks krijgen?

Ik check ze wel regelmatig, en Woppy is wit, dus wat sneller vies. Hij heeft geen wondjes ofzo, maar wil het graag voor zijn.

Groetjes Ingeborg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je ook vooral op moet letten dat ze er niet teveel van eten. Teveel nat gras is namelijk niet zo goed voor een konijn!

En of ze er op mogen lopen kan ik niet echt een antwoord op geven. Maar ik denk dat konijnen in het wild toch ook op nat gras lopen? En als ze het niet fijn vinden en wondjes van krijgen gaan ze er neem ik aan vanzelf niet meer op!:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je ook vooral op moet letten dat ze er niet teveel van eten. Teveel nat gras is namelijk niet zo goed voor een konijn!

En of ze er op mogen lopen kan ik niet echt een antwoord op geven. Maar ik denk dat konijnen in het wild toch ook op nat gras lopen? En als ze het niet fijn vinden en wondjes van krijgen gaan ze er neem ik aan vanzelf niet meer op!:$

Ik zie ze er niet veel van eten. Meer de dode blaadjes die erop liggen. Ja, dat is wel waar, in het wild lopen ze er ook op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 4 van ons lopen altijd buiten, en het gras is nu heel vaak nat. Als de regen met bakken uit de hemel valt, zitten zij buiten. Kletsnat. Ze eten continu (nat) gras, dode bladeren en ze zijn dan zelf nat en modderig, maar ze zijn heel gezond :-) Als ze het zat zouden zijn kunnen ze naar een droog hok, maar dat doen ze niet vaak. Eenmaal binnen, dan wassen ze zich en elkaar schoon.

Ik denk dus dat het geen kwaad kan, tenzij ze inderdaad voor het eerst op het gras komen. Dan moet je het opbouwen, net zoals met groenten.

Sore hocks door nat gras is volgens mij echt een fabel. Op gras lopen is juist goed voor hun pootjes, beter dan op een harde ondergrond! Dat hun pootjes nat worden maakt echt niks uit. Het zijn dieren he...

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me bij Rian aan :yes: vanwege een 'verbouwing' van de tuin kunnen ze hier al even niet loslopen, maar normaal gesproken lopen ze dagelijks los, weer of geen weer.. Ik heb maar één uitzondering en d at is als de sneeuw gaat smelten. Dan ligt er overal zo veel natte prut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .