Ga naar inhoud

entreactie


jack

Aanbevolen berichten

Mijn hangoor is woensdag (nog) ingeent tegen de twee bekende ziekten. Het bezoek verliep zeer stressvol voor hem. Nu is hij zeer slapjes, heeft diarree gehad, is benauwd en wil rust. Hij knijpt zijn ogen ook steeds half dicht. Hij eet wel goed. Ik weet niet met welk middel hij ingeent is, want ik heb geen entboekjes gekregen.

Wie heeft ervaring hiermee of een tip voor ons? Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad even naar de DA terug gaan ook van een entreactie kunnen ze dood gaan. En daarvoor hoeft de DA niet, konijnkundig voor te zijn. Dat kan altijd gebeuren.

Het is sowieso altijd handig om een goede konijnkundige DA te hebben, zeker als je konijntje ziek is, entreactie of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. Helaas hebben wij Jack inmiddels laten inslapen. Blijkbaar had hij een sluimerende longziekte voor de inenting. Door de stress maar ook door de vaccinatie (tijdelijke vermindering van weerstand) is de ziekte er in volle hevigheid uitgekomen. Na 4 dagen stikte hij bijna van benauwdheid. Bij dierenarts Bron in Alkmaar (konijnendeskundigen) hebben ze eerst Jack getemperatuurd (hij was al te koud) en een rontgenfoto gemaakt. Daarop was te zien hoe vol zijn longen al zaten. We heben Jack direct laten inslapen; er was niets meer aan te doen helaas en inmiddels hebben de kinderen en wij een mooi plekje voor hem gecreeerd in onze achtertuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is sowieso altijd handig om een goede konijnkundige DA te hebben, zeker als je konijntje ziek is, entreactie of niet.

Dat zeg ik niet, ik zeg ook dat het bij een konijnkundige DA kan voorkomen met een entreactie.

@ de TS

Wat vervelend sterkte met het verlies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .