Ga naar inhoud

aanvullende info mbt DHF


rabbitmams_miriam

Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk herinneren de meeste bb zich het nieuwe voer Digestive Health Formula die gegeven kan worden aan konijntjes met darmproblemen.

Nu heb ik de fabrikant gemaild met de vraag of het inderdaad maar een beperkte tijd gegeven mag worden , zoals soms werd vermeld hier op bb.

2 van mijn nijntjes hebben namelijk ontzettend gevoelige darmpjes en reageren op ander voer meteen met plakpoep ( ja, ook als ik het rustig opbouw :$).

Het antwoord wat ik , binnen een dag al!, terug kreeg, was dat het geen kwaad kon om het langere tijd te geven want het had geen negatieve gevolgen dus kon het gewoon blijven voeren aan mijn nijntjes die gevoelige darmpjes hebben. Als ik wel al overleg had gehad met een da dat er geen ziekte de oorzaak zou kunnen zijn ( wel attent van ze ).

Dus voor degene die het ook nog gebruiken, zit dus geen termijn aan dat je weer over zou "moeten" stappen naar ander voer of de gewone SS.

Handig om te weten toch? En vind je het niet handig, gewoon dit berichtje niet meer lezen :mdr:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het leek mij, zeker bij de versie die jij geeft, niet erg om het langdurig te geven. Bevestiging daarin is altijd fijn! Helemaal als het dé oplossing voor je konijntjes is! :)

De voeding is ook bedoeld voor problemen die m.i. niet snel over gaan of waar dieren altijd gevoelig voor blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die van mij reageren eigenlijk overal gevoelig op behalve hooi, af en toe stukje wortel en de DHF en de SS Rabbit. Een kleine verandering en ze hebben weer plakpoep en vieze pootjes dus ben blij dat ik nu weet dat ik het kan blijven geven gelukkig :mdr:

En zo kan ik ze in de morgen de DHF geven en in de avond de SS zo hebben ze toch wat afwisseling . En ze blijven de deur openduwen als ik met eten kom dus zijn er dol op :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .