Ga naar inhoud

Plas probleempje


Miyumi

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds een paar maanden ( 3-5 schat ik ) begon ons konijn een stuk meer te drinken.

met als gevolg dat ze meer ging plassen, wat natuurlijk logish is.

Maar nu is het probleem dat ze sinds een paar dagen allemaal plak poep aan haar achterste heeft zitten.

Het zit aardig vast en het lukt haar zelf niet zo heel goed meer.

Mijn moeder en ik hebben gisteren al geprobeert het grootste deel eraf te halen.

Maar de volgende dag zat het er alweer.

En het probleem is dus dat elke keer als ons konijn uit de kooi is er allemaal kleine plasjes liggen, kan dit komen doordat de plak poep het een beetje tegenhoud? In haar potje plast ze wel gewoon, en die is de laatste tijd er snel vol.

Ook zit het aan haar poten en stinkt het vreselijk.

Verder eet ze normaal en is ze kwa humeur vrolijk en net zo als atlijd 'normaal' voor haar doen.

Ik heb al voorgesteld naar de dokter te gaan, maar weet niet of dit nodig is, mijn ouders zijn nu bezig het allemaal met een was handje weg te halen ( wat aardig moeizaam gaat want ze wil niet opgepakt worden )

Hoop zo genoeg geinformeerd te hebben.

Bedankt voor het lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou haar urine even laten controleren bij de DA.

Wat krijg je konijn te eten? Misschien kan je haar een paar dagen alleen hooi en water geven om te kijken of zo haar plakpoep minder wordt? Als ze een smetplek bij haar achterste heeft zou ik zowiezo even naar de DA gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

sorry voor de late reactie, was dit topic onderhand alweer vergeten :$

even tussen door, het konijn maakt het goed, de dierenarts zei dat we mischien het hooi konden veranderen.

Ze heeft nu weide hooi met kamille erin, waarvan zo ook erg rustig wordt.

Dit heeft haar zeker van haar problemen afgeholpen.

Bedankt nog voor al jullie reacties, zeer gewaardeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .