Ga naar inhoud

operatie


Lia

Aanbevolen berichten

Aankomende maandag begin ik met mijn stage en ze hebben al vermeld dat ze in augustus iemand hard nodig hebben en hopen ze dat ik optijd ingewerkt kan worden en aankomende woensdag heb ik een solli in mijn eigen woonplaats en ik hoop dat ik daar kan gaan werken dat is voor mij veel beter en ben ik dicht bij mijn dieren. En kan ik optijd aangeven dat ik in augustus 1 week vrij wilt hebben.

Het gaat erom dat Pluisje eigenlijk in augustus geholpen word. Dan is hij 6 mnd. Ik weet dat de 1 zegt: als ze ballen zijn ingedaald ander zegt 5 mnd ander zegt 8 mnd, ik kies bewust voor 6 mnd dan zit ik er mooi tussen in vind ik zelf en dan kom ik uit op augustus. Maar stel dat ik niet word aangenomen en in almere moet blijven stage lopen kan ik dus niet in augustus en word het een mnd later, Ik ben daar echter niet blij mee. Ik heb het zo mooi uitgerekend en wil dat hij weer snel herenigd word met zijn zusje, ik vind dit zo sneu apart en plus dat hij nog een kleine mnd moet wachten na zijn operatie dus als ik pas in sep kan kan hij pas okt bij haar gaan wonen. Duurt zooo lang maar als het miss niet anders kan :(:(

Ik ben nu erg druk bezig met het zoeken van een goede da. Ik had dit alnag moeten doen maar je gaat wantrouw krijgen in de da. 1tje waar ik heen ga voor de entingen mogen absoluut NIET aan hem komen, dat vertrouw ik niet. Kleine dingen ok maar geen operatie. Blijkt dat er in Dronten 3 zitten en 1tje goed is met konijnen operatie's.

Ik ga altijd naar 1tje in dronten vlak bij het station met de muizen maar werd gezegt dat hun de konijnen plaatselijke verdoving geven ik heb dat na gevraagt en die zeggen natuurlijk dat het weer niet zo is. Zo maken ze mij heel erg ontzeker :( terwijl ik het al erg moeilijk vind om mijn kereltje achter te laten en hij angstig is en dus plaatselijke verdoving niks is voor hem, voor geen 1 konijn trouwens. Ik zit er heel erg mee en kan hem niet los laten aan een da. Er word gezegt door iemand dat de da in Ermelo heeel erg goed is en zelfs beter is dan Utrecht, miss ga ik daar eens informeren.

Maar aangezien ik hem moeilijk los kan laten zou ik miss er wel bij willen zijn. Zodat ik het met mijn eigen ogen kan zien. Is dat soms mogelijk bij sommige da???????

Dus ik zit te dnken aan die ene da in dronten die goed is in operatie met konijnen of Ermelo. Miss kies ik dan juist de da waar ik bij mag zijn

ik klink miss erg overdrevig maar ik ben er gewoon erg huiverig in (zeg ik dat zo goed?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet elke dierenarts laat je er bij zijn, de meeste dierenartsen zelfs niet, of je moet echt een stage lopen bij de dierenarts of een wat bekendere band met je dierenarts hebben. Veel mensen denken dat ze er tegen kunnen, een operatie bijwonen, maar vaak worden ze toch niet goed, zeker bij hun eigen dier.

Daarnaast is de ingreep bij een ram maar klein en stelt het eigenlijk niets voor, de narcose is hetgene waar je ongerust in mag zijn, maar als je een dierenarts kiest met ervaring met konijnen zal dat zeker goedkomen.

Wilhelminapark in utrecht en de dierenarts van bunnybin en ermelo zijn beide zeer goede dierenartsen, welke je ook kiest, je konijn zal zeker in goede handen zijn.

Ik denk dat ik het jou af zou raden er bij te zijn, omdat je gewoon te bezorgd klinkt, en het is niet zo een prettig zicht je konijn onder narcose vastgebonden op een operatietafel te zien liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snuffel is hier met 5 maanden gecasteerd! ik kon al heel duidelijk zn balletjes zien en was ook behoorlijk aan het sproeien enzo! ik weet neit of het tegen die tijd bij jou nijn ook zo is... maar denk dat het bij boven genoemde da dan gewoon goed gaat als hij geholpen wordt met 5 maanden! is toch een heel stuk fijner idee dat je er dan zowiezo thuis bent enzo! en uhm... ik denk dat ik er ook nie bij zou willen zijn hor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ermelo blijkt dus ook erg goed te zijn evee???ik hoor dit namelijk van iemand die hier ook zit en mijn schoon zusje heeft alleen maar goede contacten met ze en ook qua om gaan met dieren

ik kies niet voor 5 mnd, want ik wil zeker weten dat het goed gaat met zijn nieren, ik wil geen konijn hebben die nierproblemen gaat krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat zou er fout aan kunnen gaan met de narcose dan?? moet je konijn zelf iets hebben of kan het een fout zijn van de arts??

Dar heb ik nog niet eens bij stil gestaan maar meer na de operatie, wilt hij dan wel nog gaan eten, zodat je geen dwangvoer hoeft te geven vandaar dat ik erop sta dat ik een week vrij wilt

Link naar reactie
Delen op andere sites

konijnen zijn gevoelig voor narcose, en het komt wel eens voor dat ze er in blijven. Er is namelijk niet zoveel onderzoek geweest naar narcose bij konijnen (toevallig heeft de dierenarts van dierenkliniek wilhelminapark er wel zijn scriptie over geschreven en onderzoek naar gedaan) Daar moet je dus op letten, maar tips daarvoor staan in het artikel over castratie op onze website

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga morgen naar ermelo bellen. Ik heb de schoonmoeder van mijn broer gevraagt en hun hebben alleen maar goede dingen meegemaakt maar natuurlijk weet zij niks over hun hoe ze zijn met konijnen.

Ik ga morgen bellen en vragen, hoe het presies in zijn werking gaat, wat voor narcose ze geven. Wat kan ik nog meer vragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ermelo gebeld, ermelo doet het dus plaatselijk.

Ik vroeg waarom en hoe doen ze het dan.

Ze zei; nou omdat de algemene narcose gevaarlijk is voor konijnen en die risico willen wij niet nemen, we wikkelen de konijn in een handdoek en word hij plaatselijk verdoofd en zijn we binnen 7á 10 in klaar en mag hij weer met jou mee.

Vandaag ben ik naar kemenaar gegaan voor mijn kat in lelystad en vertelde hem zo het verhaal maar noemde de da niet op want dat vind ik zelf wel zo netjes. En legde hem het verhaal uit hij zei: ik ben daar op tegen want het geeft zoveeeel stress aan je konijntje. wij geven hem algemene narcose, operatie duurt ongeveer 10 min maar alles in 1 half uurtje ongeveer. Daarna als wij klaar zijn prik ik in de ader van het oortje, daardoor komen ze iets eerder uit de narcose. Dus ik zei: ja maar als het 10 min duurt kan je hem dan niet eerder eruit halen? nee dat kan niet, nou ja kan wel maar kans dat je konijn gaat hallucineren en flippen. Heb ik meegemaakt met een hond en het is niet best voor een konijn, kan zijn rug breken enz. Wij houden je konijn net zo lang vast tot alles goed is, dat hij weer eet en goed bij is gekomen. Zodra wij merken dat hij pijn heeft geen we hem weer een pijnstiller.

Ik vroeg dus hoe vaak ze het mee hebben gemaakt dat een konijn erin blijft.

Hij zei: in de hele jaar hebben we ongeveer 60 konijnen gehad en 6 bleven erin zitten wat ik al te veel vind maar heelaas gebeuren die dingen wel.

Gas narcose is nog beter maar daar hebben wij nog geen ervaring mee. Daar ben ik eerlijk in, utrecht weer wel.

Ik dacht dus dat ik de juiste da had gevonden :( maar zelfs 1 van de beste da geeft een plaatselijke verdoving.

Wat ik mij dus afvraag, als je je konijn een plaatselijke verdoving geeft en er stress van krijgt, komt hij er dan wel weer boven op??? of blijft dit een trauma??

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja en dat vind de da hier in lls dus GROTE ONZIN !!!!!

hij kan er ook wel om lachen dat zo iets bestaat, lachend op de manier van. haha die zijn gek

Bunny ranche wat bedoel je? nou ga ik mijn zelf ook afvragen over de nieren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, ik weet dat het gevaarlijk is voor de konijnen en de da zei: narcose is voor elk dier gevaarlijk maar ik weet niet beter dat het voor konijnen helemaal gevaarlijk is. En miss maak ik mij veeeeelste druk, maar als je het van mijn kant bekijkt is het ook wel logisch, dit zijn mijn 1ste konijntjes en maak dit voor het eerst mee. En ik ben zo verliefd op mijn ventje dat ik hem voor geen goud wil misen door die stomme narcose.

Iedereen denkt er natuurlijk anders over maar ben ik nu op dit moment. Je moet altijd naar je eigen gevole luisteren en die kan ik nu dus niet beluisteren want zelfs die is nu ff in de war.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en wat betreft het nieren verhaal???? heb ik wat gemist zeker lia.

oooooooooooh nou snap ik je, heb het ff terug gelezen.

Nou de 1 zegt 5 mnd ander zegt 8 mnd. Maar ik hoor van mensen dat je dieren niet te vroeg moet laten helpen omdat ze eventueel plasproblemen kunnen krijgen, bv bij een kat dat ze blaasproblemen en eventueel nierproblemen als ze te vroeg geholpen worden, en dit gelde dus ook voor konijnen. Maar goed of dit waar is of niet, ik blijf bij de 6 mnd, mooie tijd vind ik en nu in deze situatie wil ik hem niet eerder laten helpen, ik moet eerst een gpede beslissing nemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .