Ga naar inhoud

alweer een ziek nijntje


anouk

Aanbevolen berichten

hallo

het lijkt der op dat ook vlekje hier ziek is ,mijn moeder is hem naar de diere arts brengen omdat ik niks mag doen ivm met overbelaste kniebanden (helaas),het viel me op dat ze minder tot niks at en drinken doet ze wel heel goed ,vanmiddag was nijnjte boven op haar gaan liggen,en toen ik die der af nam bewoog vlekje helemaal niet kon haar zo de pootjes duwen en ze veroerde niet ,heb haar toch recht gekregen en ze loopt wel rond ,heb haar nu ff apart gezet want ben bang dat nijnjte haar dood duwt ,nu kruipte steeds in een hoekje ,en wil ze weer zo slap gaan liggen,lles wat ik aanbied weigert ze ,en draait ze zich om ,hopelijk is het niet te laat net als bij vlokje ,ik hou jullie wel op de hoogte

nijnjte heef ttrouwns nergens last van en eet en drinkt en huppelt gewoon rond

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het lijkt verdacht veel op het zelfde

al heeft vlekje geen opgezette buikje f zo

eet gewoon niet meer en drinken gaat amper voor dat mijn moeder ging

meschien was het al erg weinig en is het niet opgevallen omdat ze met zijn tweee same zaten,en het hooi en water en brokjes gewoon steeds op gingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, anouk, ik duim voor je hoor!!! Ik ga nog eens even al je berichten nalezen, want mijn geheugen is momenteel door de situatie hier als kaas met gaten en we hadden deze week nog een jong konijntje dat ziek was en ik ben die 2 aan het verwarren lijkt me...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, anouk, ik duim voor je hoor!!! Ik ga nog eens even al je berichten nalezen, want mijn geheugen is momenteel door de situatie hier als kaas met gaten en we hadden deze week nog een jong konijntje dat ziek was en ik ben die 2 aan het verwarren lijkt me...

ja dat was de van mij.... mar daar gaat het inmidels weer goed mee!!

succes hoor anouk!! ik weet precies he je je voelt. toen mijn moeder van de week met m naar de da was was ik ook een brok zenuwen!!

twijfel niet aan jezelf maar blijf vertrouwens houden!! aan je reacties hier te merken ben je echt heel erg bezorgd en doe je er alles aan om t zo goed mogelijk te doen voor je nijntjes!! ik duim voor je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou vlekje moet dus daar blijven

mede omdat de diere arts het dus ook zielig vond voor mijn dochtertje omdat ze dit vorige week al meegemaakt heeft

maar goed de darmpjes liggen dus wel stil ,en nu krijgt hij dwang voer en vocht verder weet ik eigenlijk niet veel kan vanavond nog ff bellen hoe het gaat ,er zat echter geen lucht in de darmpjes zoals vlokje dat wel had ,ook heeft deze geen diaree of zo gehad maar eet gewooon niet meer ,

zal wel door de zenuwen komen dat ik het allemaal niet meer weet pfffffff

Link naar reactie
Delen op andere sites

ahum, hier kom ik weer hé Anouk :$

Heeft de da een röntgen genomen? Ik denk nl spontaan aan een verstopping en gas in de maag omdat ik dat ook meegemaakt heb hier... en jij dus zegt dat ze geen diaree heeft.

Bij Nena heeft da dus röntgen gemaakt en daarop was duidelijk een verstopping te zien in het begin van de darmen en gas in de maag. Dat verklaard meteen waarom ze niet meer eten, er kan gewoon niets meer bij en het gas kan niet weg omdat de darmen verstopt zitten. konijntjes kunnen geen boertjes laten, zoals wij mensen :)

Symptomen bij Nena: compleet apathisch, lag met haar kontje omhoog, helemaal futteloos en slap. Erg kleine keuteltjes (peperbolletjes) de dagen ervoor. Nena was zelfs al in choq. Ze is daar helemaal bovenop gekomen trouwens hoor, heeft niets te maken met haar overlijden nu!!!

Vraag dus vanavond idd maar eens na wat het juist is. Een spuitje om darmen op gang te brengen is idd de manier om het in beweging te krijgen, verder zou ze (als het dit is!!!)ook een infuus mogen krijgen en is het belangrijk om kleine hoeveelheden eten te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

heb nog gebeld ,maar volgens de diere arts was het niet verstopt geloof ik,

hij was aan het dwang voeren indd steeds hele kleine beetjes,maar of het echt nog werkte en hielp dat moest de tijd uitwijzen,heeft wel net als vlokje toen een spuitje gekregen om de darmen weer aan het werk te zetten,heeft geloof ik geen foto gemaakt ,maar goed ,neem hem op zijn woord

morgen vroeg bel ik weer meteen,mijn dochtertje is bij oma en opa slapen samen met haar broertje heeft het wel steeds over vlekje ,want die is van haar en nijnjte is van mamma ,vind het erg voor der ,dus hopelijk komt het goed ,

wel merk ik aan nijntje dat hij volgens mij merkte dat er iets met vllekje was ,hij heeft de hele avond los gezeten maar komt zijn kooi niet uit ,heb der een beertje bijgelegd en daar is ze nu achter gekropen

kan het zo zijn dat nijntje dit aanvoelt ,ook omdat ze der vanmiddag steeds bovenop ging liggen ,en eerst deed ze dat niet lagen ze steeds naast elkaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

he was al de hele tijd aan het whten op antwoord hahaha:$sorrie

maar nijntje eet goed en maakt net zelfs sprongetjes heb der ff bij gelegen ,ff traantje gelaten,maar goed ,nu loopt nijnjte wat te snuffen door de keuken,dus dat zit wel goed (gelukkig)

word hier erg nerveus en onzeker van

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap dat je onzeker wordt, maar je doet het echt goed hoor meid! je bent begaan met je nijntjes, je zorgt goed voor ze door onmiddellijk naar de DA te gaan als je denkt dat er iets mis is. beter kan niet!

hopelijk gaat het morgen al een heel stuk beter met vlekje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

controleerd je da haar ook op coccidiose??? waar je vorge konijntje vermoedelijk aan is over leden.het is namelijk besmettelijk heel erg zelfs.Ik weet dat je de kooi onstsmet hebt maar deze 2 konijnen kwamen bij de zelfde dieren winkel weg toch.In het begin met coccidiose zullen de konijnen zelfs nog normaal poepen maar ook niet meer willen eten en drinken.da kan via de keutels onder de microscoop zien of je konijn dat heeft.heel veel sterkte met vlekje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor de zekerheid je hok wel even ontsmetten met ontzettend heet water. Coccidiose is namelijk alleen weg te krijgen door te stomen of uit te branden daarom onwijs heet water.

Ook om de besmetting op Nijntje te voorkomen.

Heel veel sterkte met Vlekje en dat die er maar snel bovenop mag komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

vlekje is weer thuis en eet en drinkt weer

moet hem wel twee maal daags druppels geven met antibiotica

het was schijbaar toch een verstopping geweest ,

hoe komt dit eigenlijk,

nou ben blij dat hij weer goed gaat ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .