Ga naar inhoud

Gevangen konijn eet wel, maar geen keutels


ShinLi

Aanbevolen berichten

Zoals sommigen van jullie weten ben ik bezig gedumpte konijnen te vangen hier uit een bos in mijn dorp. Gisterochtend is er spontaan één gevangen door een bewoonster door middel van een geïmproviseerde kooi. Heb het konijn gisterochtend meteen bij haar opgehaald en zit nu in een kooi bij ons in het hok (onverwarmd). Ze is erg timide en bang, maar is gelukkig na een paar uur wel wat gaan eten. Ze eet voornamelijk gras, andijvie en witlof wat ik haar aanbied. Hooi en de SS taalt ze niet naar, en ik heb het idee dat ze ook nog niks gedronken heeft (heb het in een bakje staan, geen drinkfles).

Dus ik ben blij dat ze eet, maar wat me wel zorgen baart is dat ze nog steeds niet heeft gekeuteld, of een plasje heeft gedaan. Vooral het niet keutelen maakt me bezorgt. Zou ik toch wat SS moeten dwangvoeren? Ik heb haar al drie keer cisaral drops gegeven, ben ik gistermiddag mee gestart. Verder laat ik haar zoveel mogelijk met rust, en heb een kleed over de kooi om de stress wat te beperken. Of kan het gewoon een instinct zijn op dit moment omdat ze wel is verwilderd tot op een punt. Morgenochtend breng ik haar naar de opvang, maar jah dan zou het al twee dagen zijn dat ze niet heeft gekeuteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zonet even snel met de dierenarts overlegt. Hij denkt ook dat het voornamelijk door de stress kan komen. Omdat ze wel eet zou het toch wel op gang moeten komen. Het was volgens hem inderdaad goed dat ik met de cisaral drops ben begonnen, en dit houd ik dan ook vol totdat ik haar naar de opvang breng. Ik zal haar zeker goed in de gaten houden, maar wil haar natuurlijk ook niet meer stress geven dan nodig is. Zonet nog even gekeken en ze zit nog steeds in hetzelfde hoekje, bang te kijken, en nog geen keutels. Dus laten we hopen dat ze geen verstopping heeft en de cisaral drops snel gaan werken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah inderdaad, dat verdient ze echt. Maar ze is zo rustig en timide nog steeds, kan natuurlijk gewoon allemaal stress zijn. Maar na morgen kan ze hopelijk tot rust komen en bijkomen in de opvang en daar nemen ze de goede zorg over. Helaas is er niet veel meer wat ik kan doen op dit moment dan goed in de gaten houden en hopen dat alles goed gaat. Best wel frustrerend, maar het is niet anders :/.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah inderdaad, dat verdient ze echt. Maar ze is zo rustig en timide nog steeds, kan natuurlijk gewoon allemaal stress zijn. Maar na morgen kan ze hopelijk tot rust komen en bijkomen in de opvang en daar nemen ze de goede zorg over. Helaas is er niet veel meer wat ik kan doen op dit moment dan goed in de gaten houden en hopen dat alles goed gaat. Best wel frustrerend, maar het is niet anders :/.

Nou dat je je al zo ontfermt over die dieren is al super.

Anders liepen ze nu nog gewoon op straat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nu een beetje van 'wat is wijsheid'. Ik probeer haar verder ook zoveel mogelijk met rust te laten eigenlijk, daarom heb ik ook een kleed over de kooi. Omdat daar ook de achterdeur daar in het hok zit waar de kooi staat, en onze vriezer staat dr ook, dus we lopen geregeld even het hok in en uit.

Bedankt voor je mooie woorden joepenkoos, zoiets houdt je wel gemotiveerd in ieder geval :D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .