Ga naar inhoud

Acute gasaanval


Snoef

Aanbevolen berichten

Eigenlijk hoor ik dit topic niet eens meer hier te posten aangezien het al te laat is........

Maar mijn konijntje Lily wilde vanmorgen ineens niet eten. Dat heeft ze al vaker gehad, dus een gas-aanval, wat ik altijd prima zelfstandig wist op te lossen door metacam, primperan en cisaral toe te dienen. Dat deed ik vanochtend dus ook weer. Daarna ging het in de loop van de dag normaal altijd weer langzaamaan beter. Ik ben er samen met de DA nooit achter gekomen waarom Lily dit soms had, maar het was nu eenmaal zo. Gisteravond heeft ze nog volop gelopen en gegeten, vanmorgen wilde ze niet eten, eind van de middag leek het helemaal slecht te gaan en ben ik alsnog met d'r naar de DA gegaan. Daar aangekomen zag ik dat het helemaal neit goed ging, ze wankelde een beetje met het lopen, haar buik was echt heel erg opgezwollen en ze was onderkoeld. De DA heeft haar toen daar gehouden om onder de warmtelamp te leggen en weer een beetje op te peppen, en ik ging naar huis in de veronderstelling dat ik haar morgen weer kon ophalen. Immers, het liep altijd goed af. Maar ik kreeg vanavond een telefoontje van de dierenarts, dat Lily's buik dusdanig was opgezet, dat ze moeite kreeg met ademhalen en dat de DA haar zojuist heeft laten inslapen.....................Ik begrijp hieruit dat het een acute, ernstige gasaanval is geweest maar voel me toch ellendig schuldig omdat ik niet eerder vandaag naar de DA ben gegaan, omdat ik niet even beter afscheid heb genomen van d'r, en omdat ik gezellig zat te eten met een vriendin toen zij naar adem lag te happen bij de DA.......En ik weet niet of ik mrogenvroeg nog afscheid moet gaan nemen omdat ze tegen die tijd toch allang dood is..

Maar zo snel kan een gas-aanval dus zijn, en zo ernstig.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heb ik die ervaring ook mogen meemaken. 1 keer ook heel ernstig, en haar erdoor gekregen, paar jaar later was het weer mis, dat was vorig jaar.

Toen was het ook 50/50 en trof ze helaas de verkeerde 50% Het gaat echt supersnel als je pech hebt.

Persoonlijk had ik het wel fijn gevonden als mijn dierenarts mij had gebeld voordat ie m'n konijn zou laten inslapen, zodat ik er evt nog bij kon zijn om afscheid te nemen, maar misschien is dat een gevoelskwestie. Bij mijn konijn was ik er helaas ook niet bij, ze is in de nacht overleden, terwijl m'n zusje voor haar zorgde omdat ik dat op dat moment niet kon.

Heel veel sterkte met het verlies!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ben eigenlijk ook van plan om morgen nog even te vragen waarom hij me niet heeft gebeld, want ik had er graag bij willen zijn. Maar het kan zijn dat hij gewoon besloot dat het écht niet langer kon en dan vind ik het fijn dat hij die knoop heeft doorgehakt om Lily niet langer te laden lijden. Ik weet het niet zo goed

Dankjewel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net even afscheid gaan nemen van Lily. Had me nog zo voorgenomen om niet te gaan huilen, maar dan zie je d'r liggen en dan is het gedaan met het voornemen....Haar buik was echt enorm opgezet, net een ballon. En misopvatting van mijn kant: Lily is zelf ingeslapen, dus de DA heeft haar niet laten inslapen. Mijn arme meisje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahw nou fijn dat je haar nog even gezien hebt.. en dat je moet huilen is niks mis mee hoor! Ik zit hier al te huilen als ik sommige topics lees (softie). Persoonlijk zou ik het denk ik wel prettiger vinden dat ze zelf is ingeslapen. Dan was het haar tijd misschien. Neemt alleen niet de pijn weg dat jij je nijntje zo plotseling hebt verloren. Nogmaals heel veel sterkte met je verlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil nog even een speciale vermelding doen voor mijn KKdierenarts: R. Reurings van Dierenkliniek Dukenburg. Er lag gisteren een rouwkaartje in de bus, met een persoonlijke tekst omtrent Lily en konijnen. Dat vond ik zó erg lief, leuk, positief, fijn etc, dat ik ik het hier even wilde noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad dat bedoelde ik zakelijk en formeel

Ze staan nu dichter bij de mensen en hun dieren

Prima zaak

Het geeft een fijn gevoel

Dat juich ik alleen maar heel erg toe. Ik bedoelde ook niet te zeggen dat ik denk dat hij dat speciaal voor mij/Lily heeft gedaan, maar vind het petje af dat een DA daar dus wel mee bezig is en niet meer zo zakelijk en formeel is ingesteld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte met dit verlies, ik ben de mazzelaar die deze maand de goede 50% van de gasbuik heeft meegemaakt. Miep was zeer ernstig ziek en is een dag en nacht bij de da geweest, daarna knapte ze gelukkig weer op en werd ze weer lekker dr knorrige zelf, als ik dit lees krijg ik nare kriebels en besef ik mij dat ik mazzel heb gehad....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat je een kaart hebt gehad! Dat geeft inderdaad een goed gevoel. En ze is toch zelf ingeslapen, op zich wel "fijn" dat je die keuze dan niet hebt hoeven maken, en de dierenarts ook niet. Het is de meest rottige keuze die je hebt vind ik omtrent je huisdieren.

Heel veel sterkte met het verlies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel. Ja dat is ook zeker wel zo, Domino. Alleen heb ik nu zoiets van: mss had ze dan ook rustig thuis bij mij en d'r vriendje in kunnen slapen. In plaats van alleen, op een vreemde plek. Maar ja, als ik had gezien dat het steeds slechter met d'r was gegaan, had ik alsnog teruggegaan naar de DA.

Ik ben blij dat jouw nijntje wel weer is opgeknapt Boseetje! Ik heb bij verschillende nijnen wel eens gasaanvallen meegemaakt, alhoewel het bij mijn huidige 4 (of 3) konijnen nauwelijks voorkomt, behalve dus steeds bij Lily. het blijft een vreemd verschijnsel, dat zo ineens zonder reden (lijkt wel) op kan komen zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gas kan echt heel snel gaan, dat kan met een paar uur al fataal zijn als het heftig is.

Heb vroeger ook een konijn gehad die het regelmatig had ("buikpijn" volgens de DA), die is er ook ineens aan overleden.

Ik wens je heel veel sterkte.

Aardig van je DA dat ze een kaartje hebben gestuurd. Dat doen ze hier (nog) niet hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .