Ga naar inhoud

junior of gewoon ss


Dribbel76

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik heb een vraagje

Ik heb twee konijnen. Knuffie en Dribbel. Knuffie is goed op gewicht. Iets te zwaar. Dribbel is te licht. Vandaag zijn we voor de vaccinaties/controle geweest. En hij was weer 20 gr afgevallen. Hij weegt nu 1,4.

Verder zag hij er erg gezond uit. Houd zich goed schoon. Pootjes zien er erg mooi uit en ook de tanden en kiezen zien er goed uit. Geen haken op de kiezen.

Ze krijgen al gescheiden eten. Ze krijgen nu; Dribbel 2x 26 gram SS. (Dit heeft hij in ongeveer 5 min. op) En hij eet redelijk hooi. En Knuffie 2x 16 gram SS. En die eet goed hooi. De dierenarts maakt zich wel zorgen om het gewicht van Dribbel. Ook omdat we de winter in gaan. Duas haar voorstel was om meer calorieen te geven. En dus bij Dribbel over te stappen op Juniorvoer van SS.

Ze adviseerde ook hem meer te geven.

Hoe denken jullie daarover, en kan ik dit makkelijk mengen en overstappen of moet ik dat ook rustig opbouwen.

Groeten Dribbel76

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft niet perse over te mengen hoor. SS begin ik altijd gewoon mee. Het kan zijn dat hij wat last heeft van de eiwitten, maar dat zie ik met SS Junior niet vaak. Eén van mijn konijnen heeft ondergewicht, hij eet de normale brokjes (Bunny Basics T) gewoon met z'n vriendinnetje, ze krijgen dan de portie die ze altijd kregen. Daar heeft hij niet genoeg meer aan, daarom zet ik hem altijd nog even apart met een bakje SS Junior. Ik gooi het bakje gewoon vol en laat hem eten. Als ik merk dat hij z'n aandacht weer op wat anders richt zet ik hem weer bij z'n vriendinnetje. Het kan zijn dat hij het halve bakje leeg eet, soms nog niet eens de helft en soms is alles op. Ik laat het hem zelf een beetje bepalen, alles is mee genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Dribbel vanmiddag wat junior uit mijn hand laten eten. Dat smaakte hem prima. Vanavond heb ik hem extra gegeven van de junior gemend met de gewone ss. Dat was binnen een aantal minuten op. Dat ziet er goed uit. Nu even goed kijken of zijn darmen het ook leuk vinden en of hij wel zijn BKD opeet.

Als hij wormen heeft zou Knuf er toch ook last van moeten hebben. Ze keutelen op de dezelfde w.c. Al een heel jaar. En zijn gewicht is al sinds afgelopen winter krap. Iemand anders nog goede ideeen. Om bij Dribbel wat vet te kweken.

Groeten van Dribbel76

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .