Ga naar inhoud

kan dit kwaad


pluis04

Aanbevolen berichten

mij dochter is vandaag met school naar de kinderboederij geweest.

toen ze net thuis kwam vertelde ze dat sommige konijnen vieze neusjes hadden en vieze oogjes.

dus dacht gelijk aan myxomatose dus ik heb even naar de kinderboederij gebeld en die bevestigde dat de konijnen dat inderdaad hebben maar dat ze er wel voor behandeld worden.

nu vroeg ik aan mij dochter of ze de konijnen heeft geaaid en ze zei van wel.

kan dit nu kwaad voor mij konijnen?

ik hoopt het niet de kinderboerderij zei dat ze nu 3,5 weken hebben.

moest gelijk aan Joep denken en vooral omdat het ook hier in breda is.

kan ik nog iets doen om het te voorkomen ik heb wel bij mij dochter de handen gewassen met antibacterial en haar regenlaarzen met een sopje schoon gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mij dochter zei dat ze de konijnen mochten aaien van de juf.

ik weet eigenlijk niet of er iemand bij liep van de kinderboerderij zelf.

ik vroeg het aan me dochter maar die zei dat weet ik niet ze heeft daar nartuurlijk niet opgelet en ze waren met 2 kleuterklassen dus de juf kan ook niet alle kinderen tegelijk in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wel tegen mij dochter gezegt ga maar even een paar dagen niet naar de konijnen geen iedee of dat nut heeft.

ik ga straks toch nog de kinderboederij bellen en kijken of ik iemand van de beheerder zelf kan krijgen.

want die man van gisteren zei dat het geen kwaad meer kan omdat ze het al 3 weken hebben.

en zometeen even met de juf er over hebben want vandaag zouden ze met groep 3 daar naar toe gaan en zometeen hebben kinderen thuis ook konijnen en die nemen het dan ook weer mee.

en nu maar hopen dat die van mij niks krijgen kan je dat snel zien of ze het wel of niet hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ze zijn wel beide ingeent in het voorjaar maar dat was Joep ook en die heeft het ook gekregen.

net nog even met de juf er over gehad en ze zei dat ze niet wist dat het gevaarlijk was omdat ze zelf niks van konijnen weet.

ze dacht dat het alleen maar een ontsteking was van de oogjes en een verkoudheid aan de neus.

dus ik vertelde wat het was en dat het ook gevaarlijk kan zijn voor mij konijnen.

en dat was het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik ze snel nog een keer vaccineren! Voor myxomatose moet je eigenlijk 2x per jaar inenten, 1x in het voorjaar en 1x in het najaar. Ik vind het ook vreemd dat de konijnen niet apart worden gehouden. Konijntjes met myxomatose hebben heel uitgebreide zorg nodig willen ze de ziekte overleven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inenten is volgens mij juist niet goed als er mogelijk contact is geweest met myx. Dan is de weerstand tijdelijk juist lager. Als je bijvoorbeeld 2 konijnen hebt en 1 heeft myx, is het geen goed idee snel in te gaan enten.

Ik denk eigenlijk dat het risico erg klein is voor je eigen konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij loop je het grootste risico als je dieren gestoken worden door een of ander insect wat het virus bij zich heeft.

Van konijn op konijn zou ook kunnen, maar als je dochter er nog tussen zat lijkt me de kans alweer kleiner.

De incubatietijd zou 5-14 dagen zijn, volgens verschillende bronnen op internet.

Wat ontzettend stom van die kinderboerderij zeg!

En weten ze wel zeker dat het myx is? Omdat ze het al een tijdje hebben en ze daar nog gewoon zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .