Ga naar inhoud

Konijn overleden, hoe lang wachten met een nieuw konijntje?


joopie7

Aanbevolen berichten

Britney was sinds vorige week behoorlijk ziek, volgens de DA zou het EC zijn. Maar ik begin te twijfelen of het de juiste diagnose was omdat ze niet reageerde op de medicijnen en binnen vier dagen vond ik haar 's ochtends dood in haar hok. :( Heel sneu ook voor Pluis want die was echt dol op haar, en is nadat ze dood was bleef hij de hele tijd naast haar zitten. Ik heb haar toen weggehaald en nu is Pluisje dus helemaal alleen. Ik vind een konijntje alleen echt not done, en zit er nu nog over te denken wat ik ga doen. Of ik Pluis terug breng naar de opvang of een nieuw vriendinnetje voor hem zoek. Maar welke termijn zou ik daar het beste voor kunnen aanhouden? Want ik weet niet precies waar Britney aan dood is gegaan, en straks is het besmettelijk en heeft Pluis het ook. Pluis lijkt trouwens voor de rest wel gewoon gezond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

allereerst sterke met het verlies van britney ;(

Flappie is ook op 15-10 dood gegaan, ik heb direct de volgende dag een nieuw vriendje voor bunnie gehaald. Het voelt gek en dubbel maar als ik zie hoe leuk ze samen zijn heb ik zeker het idee dat het voor bunnie het beste is zo.

Flappie had waarschijnlijk ook EC. Maar als bunnie het zou krijgen had ik dat al wel moeten zien, flappie heeft het al wel een tijdje namelijk. Verder heb ik wel alle spulltjes met dettol schoon gemaakt en het hok en de stenen met water schoon geboend.

Voor jou konijntje is het natuurlijk allemaal veel sneller gegaan. Ik weet eigenlijk niet hoe snel je symptomen bij pluis zou moeten zien en wanneer je weet of het goed is. Als je de mogelijk hebt kun je pluis en een nieuw vriendje mischien tijdelijk in een ander hok huisvesten?

Ik zou als ik jou was ook even op de website van wp kijken, die hebben vrij veel informatie:

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/cuniculi.html

//

De sporen kunnen 2 weken overleven bij kamer temperatuur en zelfs weken tot maanden bij een vochtige en warmere omgeving. Mocht uw konijn komen te overlijden maak dan het hok goed schoon en ontsmet het. Om besmetting naar ander konijnen te beschermen kun je het hok schoon gaan maken om de sporen te doden met 0,1% bleek of met 70 % Ethanol.

//

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super bedankt voor je reactie! Er staat inderdaad veel informatie op die site. Als ik het goed begrijp wordt het aangeraden om andere aanwezige konijnen preventief twee week te behandelen. Ik heb nog heel veel medicatie van Britney over dus denk dat ik Pluis daar dan maar mee ga behandelen. Maar als ik dit zo lees dan is het volgens mij heel moeilijk om een bepaalde termijn vast te stellen, omdat besmette konijnen soms ook geen symptomen hebben. Denk dat ik na die twee week behandeling gewoon weer op zoek ga naar een leuke vriendin voor Pluis, want hem maanden alleen houden wordt hij ook niet vrolijk van. Hij is nu al vrij down, dus hoe sneller hoe beter voor hem. Al voelt het wel heel dubbel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .