Ga naar inhoud

Mijn konijn wordt kaal?!


Super Junior

Aanbevolen berichten

0038008h0ddsc0vedv955h.jpg.thumb.jpg

003651py8pyjvr5my5vjlc.jpg.thumb.jpg

Hij is nu 2 jaar oud, Al sinds een week merk ik dat Hij kaal worden! Ik denk dat het misschien komt doordat zijn verharen, want ik zie sommige plekjes ook korte haren.Maar Ik zie ook kleine schilfers of roos in zijn haar. Ik maak me er zorg van.

Kent iemand dit verschijnsel? Is het echt Verharen of hij huid/haar ziekte heeft?

Bedankt!

aangepast door Super Junior
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag kocht ik een doosje Anti-Parasiet 150 knaagdier 4 pipetten van Beaphar.Bovendien maakt ik zijn kooi schoon en voegde nieuwe bedeking en stro toe.

" De werkzame stof van het product wordt opgenomen via de huid en biedt vier weken lang bescherming tegen in- en uitwendige parasieten."

Ik hoop dat de jeuk van mijn baby minder kan worden voordat ik hem naar DA breng.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erg op schurft, dat heeft Asha gehad. Je ziet nu (jaren later) nog steeds precies waar ze toen kaal is geweest, haar vacht is daar witter.

Zij heeft een aantal injecties ivermectine bij de dierenarts gekregen. De pipetjes van beaphar zijn voor een flinke besmetting (waar het hier wel op lijkt) vaak niet voldoende om het goed weg te krijgen. Ik raad dus wel aan om naar de dierenarts te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is naar mijn gevoel je geld weggooien. Ik vertrouw die middeltjes niet die je bij de dierenwinkel kan kopen. Zo had de cavia van mijn schoonmoeder een aantal jaar geleden schurft, zij wat gekocht in de dierenwinkel maar het hielp totaal niet. Dus toen konden we nog naar de dierenarts en kreeg het diertje Stronghold wat wel hielp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is naar mijn gevoel je geld weggooien. Ik vertrouw die middeltjes niet die je bij de dierenwinkel kan kopen. Zo had de cavia van mijn schoonmoeder een aantal jaar geleden schurft, zij wat gekocht in de dierenwinkel maar het hielp totaal niet. Dus toen konden we nog naar de dierenarts en kreeg het diertje Stronghold wat wel hielp.

Het blijkt dat het werkt, maar niet zo snel- Mijn konijn krabt zich niet zo vaak als vroegere.Ik heb gehoord dat de prijs van Stronghold bij DA 60-80 euro kost. Naar de behandeling moet ze nog 1 tot 2 keer naar DA gaan.Twee konijnen , 2 to 3 keer DA bezoek, voor mij is het te duur.

Maar,als mijn konijnen naar deze behandeling nog niet goed zijn, breng ik ze toch naar DA gaan. ik houd echt van mijn babies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net even gesnuffeld op internet. Inderdaad zag ik daar 60 euro voor stronghold staan, maar daarbij ging het wel om 15 pipetten. Stronghold is inderdaad duurder dan dat dierenwinkelspul, maar stronghold werkt tenminste echt. Jeuk is echt iets heel afschuwelijks. Ik zou alsnog naar de da gaan. Zo duur is het nou ook weer niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar je dat hebt gezien of hebt gehoord maar dat is absoluut niet waar. Ik heb € 10 voor 1 pipetje betaald. Het gaat per gewicht dus het zou hooguit € 15 zijn als je een Franse Hangoor o.i.d. hebt.

Het blijkt dat het werkt, maar niet zo snel- Mijn konijn krabt zich niet zo vaak als vroegere.Ik heb gehoord dat de prijs van Stronghold bij DA 60-80 euro kost. Naar de behandeling moet ze nog 1 tot 2 keer naar DA gaan.Twee konijnen , 2 to 3 keer DA bezoek, voor mij is het te duur.

Maar,als mijn konijnen naar deze behandeling nog niet goed zijn, breng ik ze toch naar DA gaan. ik houd echt van mijn babies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ervaring met vachtmijt en Stronghold en ik kan je vertellen, dat dat spul echt geen €60,- kost. Ik kocht bij mijn dierenarts een standaard pakje van 3 pipetjes (moest 2 konijnen behandelen) en betaalde daar €23,95 voor. Maar ik moet wel zeggen, dat het gewicht van je konijn bepaald welke Stronghold je nodig hebt. Mijn dames wogen tegen de 2kg en kregen dus gewoon de Stronghold voor kittens en puppy's.

Als ik jou was, zou ik toch even met je konijn naar de dierenarts gaan i.p.v. zelf dingen toe te gaan dienen zonder diagnose. De dierenarts kamt dan even met een vloiienkammetje door de vacht, legt dat dan onder de microscoop en kan je dan precies vertellen, of het vachtmijt is of iets anders.

Even nog wat extra info: Mijn konijnen hadden een hevige aanval van vachtmijt en mijn ene dame had een ernstig lage weerstand doordat ze haar voorpoot gebroken had. Ik heb allebei mijn konijnen in totaal 12x behandeld! Lani was al vrij snel genezen, maar Nala kwam er door haar lage weerstand niet vanaf. Om ervoor te zorgen, dat Lani het niet opnieuw zou krijgen (vachtmijt is erg besmettelijk), moest ik haar dus steeds meebehandelen. In totaal €191,60 kwijt geweest + 1 consult, want ze hoefden absoluut na de behandeling niet terug te komen.

Wat ik probeer te zeggen, omdat je zei, dat je het allemaal te duur vindt, is dat je beter meteen het goed kunt aanpakken. Als je meteen naar de dierenarts gaat en je behandeld meteen al je konijnen, dan is de kans groot, dat je er met 1 of 2 behandelingen vanaf bent. Nu ga je eerst iets anders proberen, terwijl je niet eens 100% zeker weet, of het vachtmijt is.

Tot mijn schaamte had ik vrij laat door, dat er wat gaande was met mijn nijnen en toen ik het wel doorhad, zat ik volledig zonder geld en moest een bezoekje aan de dierenarts nog even uitgesteld worden. Door mijn eigen schuld heb ik dus veel te laat ingegrepen en dat is me duur komen te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest geloof ik 12 euro per konijn betalen voor Stronghold vorig jaar!

DA heeft een lamp waar hij/zij mee op het konijn kan schijnen en als de plek blauw of groen weet ik niet meer oplicht schijnt het een schimmel te zijn i.p.v. vachtmijt.

En er kan natuurlijk een kweek gemaakt worden als niets helpt, maar dat is een veel later stadium.

Je moet er idd op tijd bij zijn!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .