Ga naar inhoud

Dilemma om Pippa


Choco en Nijntje

Aanbevolen berichten

Onze Pippa is herstellende van maden, zie : http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?53240-Arme-Pippa...

Grote probleem is nog dat haar achterkant nog steeds erg stijf is en ze mankt.

Eten doet ze goed en ze is ook erg levendig.

Maar... ze is absoluut niet zindelijk meer, ze plast waar ze zit en blijft er dan ook meestal gewoon inzitten.

Haar keutels blijven dan in haar vochtige pels hangen en we moeten haar alle dagen schoonmaken.

Op haar achterpootjes heeft ze bijna geen pels meer...

Maar wat ik me vooral afvraag... heeft ze zo een volwaardig nijnenleventje ?

We hebben haar meer ruimte gegeven in de hoop dat ze door meer te bewegen ook terug wat soepeler zou worden, maar tot hier toe is dit geen succes...

Ik ga nog een afspraak maken met de DA i.v.m. haar inentingen maar ik vraag af of het leventje dat ze nu heeft wel leefbaar is... of we toch geen andere beslissing moeten nemen...

Wat denken jullie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fred heeft (waarschijnlijk door ouderdom) ongeveer dezelfde problemen. Zijn achterpootjes werken niet altijd mee en hij blijft vrolijk in zijn eigen plasjes zitten. Een oorzaak is niet gevonden, behandelen is dus ook niet mogelijk. Ook hij had vieze en kale billetjes, ik heb zijn kontje een aantal maanden geleden kaal geschoren.

Allemaal vervelend en onpraktisch, maar hij was (en is!) ondertussen nog wel heel vrolijk en actief. Hij speelt en hij eet en hij doet. Hij rent het hele appartement door achter z'n vriendinnetje aan. Tsja, inslapen is dan voor mij geen optie.

De oplossing voor de urinebrand bleek een vetbed te zijn. Deze worden meestal voor honden gebruikt. Een vetbed blijft van boven droog als het dier er op plast en is bovendien heel zacht. Het maakt nu niet meer uit als hij blijft zitten want de urine loopt weg zodat hij er niet ín zit. Zijn vacht is grotendeels terug gegroeit en schoon en droog. Toevallig heeft hij vorige week even zonder vetbed gezeten, hij is een week bij mijn ouders geweest. Daar zit hij normaal (in het weekend) op handdoeken. Hij is dan niet zeiknat, maar toch wel wat viezig. Omdat hij nog vijf dagen zou blijven, hebben mijn ouders na een halve week een vetbed bij mij opgehaald. Ze merkten gelijk weer verbetering. Afgelopen zondag moest het vetbed in de was want het moest weer mee. Toen zaten ze dus ngo een middagje zonder. Mijn vader heeft hem gecontroleerd toen het vetbed eruit ging: Droog en schoon. Toen ik hem 's avonds in het reismandje deed was hij alweer nattig. Het maakt echt heel veel verschil dus, voor Fred. Misschien is het voor Pippa ook een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gegoogled om te kijken wat een vetbed eigenlijk is, ik betwijfel of dit de oplossing is voor Pippa.

Ik denk dat ik nog te optimistisch heb geschreven dat ze levendig is.

Hiermee bedoel ik eigenlijk tegenover toen ze ziek was en er soms levenloos bij lag, maar ze lijkt wel te genieten van lekker eten... :mdr:

Ze loopt echter niet vrolijk rond en gaat regelmatig ergens in een hoekje liggen en is zich dan absoluut niet bewust van wat er om haar heen gebeurt.

We hebben ook al enkele jaren het vermoeden dat ze niets hoort of slechthorig is, omdat ze ons nooit lijkt te horen aankomen en soms enorm schrikt als we haar dan aanraken of als ze ons plots ziet.

Haar ene achterpootje blijkt ook scheef te staan, waarschijnlijk hebben de maden toch meer kapot gemaakt dan we dachten.

Ik heb een afspraak gemaakt voor morgenavond met de collega van onze DA omdat hij met vakantie is...

Afwachten dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben Pippa net nog een badje gegeven en helemaal schoon gemaakt.

Ik heb haar nog eens op de weegschaal gezet en ze is op 1 week tijd 350 gr afgevallen.

Ze weegt nu 100 gr minder dan op het meest kritieke moment toen ze zo ziek was.

Ook al eet ze heel enthousiast...

Ook ontdekten we op haar rug een grote korst van een redelijke wonde, wel al dichtgegroeid en was niet te zien door haar pels... ik voelde het pas toen ik haar rugje aaide.

Ik vind het zo moeilijk...

Van alle nijntjes die ik ooit had (9) is zij degene waar ik de beste band mee heb...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey! Lang geleden dat ik hier geweest ben, zie ik hier meteen slecht nieuws over Pippa staan :(

'k Kan je echt niet helpen met wat je moet doen (kan haar situatie toch nogal moeilijk inschatten) maar vind het zo erg - Pippa lijkt zo'n geweldig konijn! Hopelijk komt alles toch nog goed met haar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu het verhaal... tranen zijn even opgedroogd...

Vanmiddag zag ik dat Pippa toch wel zwaarder ademde dan normaal.

Ik kreeg al een slecht voorgevoel...

Bij de DA geweest en volgens haar was er inderdaad iets mis met de longen, hoorde ze geruis.

Maar wat haar vooral intrigeerde was de korst op haar rugje.

Ik had daar gisteren al iets over verteld, dat was iets heel eigenaardigs vermits wij nooit bloed of iets anders hadden opgemerkt.

Volgens de DA was de korst vrij groot en perkamentachtig.

Zij vermoedde dat daar ook maden hadden gezeten en dat die onderhuidse gangen hadden gegraven.

Door het produkt tegen de wormen zijn die waarschijnlijk wel verdelgd geweest maar bleven ze wel onderhuids aanwezig, volgens haar heeft dit een immense ontsteking veroorzaakt en begon haar huid nu zelfs los te komen...

Ze wilde dit graag onderzoeken maar dit zou een enorme wonde veroorzaken.

Toen ze Pippa verder onderzocht bleek ze echt vel over been, incontinent, kortom veel miserie...

De DA wilde het wel proberen om haar er door te helpen maar gaf ons weinig hoop + een zeer lang genezingsproces.

Terug dwangvoeren, medicatie, een grote wonde, enz...

Voor ons en voor Pippa was het echt wel genoeg geweest, ik kon dit niet langer aanzien.

Daarom heb ik besloten om haar te laten inslapen.

aangepast door Choco en Nijntje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .