Ga naar inhoud

Hoeveel keer / dag voeren?


Kelleke01

Aanbevolen berichten

ik geef momenteel smorgens als ik opsta rond 5u30 hun biks, en vul de hooi bij, dan rond 15u krijgen ze vers groenvoer en ik zie dat de hooi aangevuld is.. maar verder geef ik niks meer. ze eten wel nog veel gras in de tuin. Is dit genoeg ?

Of geven jullie savonds ook nog een kommetje biks?

Ze zijn nu 5 en 6 maand oud.

onze oudste nikka die srpingt soms en terwijl ze draait sproeit ze, soms op mijn andere nijn....:grrrrrr: puberteit? of normaal gedrag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt natuurlijk aan de hoeveelheid biks die je geeft of het genoeg is of niet. Maar ik doe het verder wel ongeveer hetzelfde, 's ochtends hun portie biks (40 gram voor het ene koppel, 50 voor het andere) en tussen de middag gedroogde kruiden en 's avonds groente. Persoonlijk zou ik altijd op meerdere momenten voeren, als je alleen biks geeft zou ik de portie door tweeën delen en 's ochtends en 's avonds een helft geven. Of inderdaad 's ochtneds biks en later op de dag groente. Zo kun je in elk geval twee keer per dag controleren of een konijn nog goed eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2x per dag een kleine hoeveelheid biks is het beste. en dan af en toe wat groenvoer. hooi moeten ze altijd tot hun beschikking hebben.

het sproeien kan een teken zijn van territorium afbakenen. of als ze schrikken willen ze het ook nog weleens doen.

weet je zeker dat het een vrouwtje is?? voor zover ik weet is dat meer iets voor rammen?? (mannetjes)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer 2x per dag biks, klein beetje, smorgens krijgen ze hooi. Soms vul ik het savonds bij. Ook krijgen ze oud brood, wortel o.i.d.

Hooi is het belangrijkste voer, als ze weinig hooi eten is het een teken dat ze teveel biks of extra's krijgen.

Als je jonge konijnen direct leert veel hooi te eten, blijft het vaak goed gaan. Oudere konijnen die niet gewend zijn om hooi te eten, zijn soms moeilijk om te schakelen vind ik.

Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .