Ga naar inhoud

pijnstillers toedienen


Sammy1

Aanbevolen berichten

Ik heb voor Moos pijnstilling mee gekregen van de DA, waarvan ik hem elke dag 3 druppeltjes in z'n mondje moet doen.

Vanmorgen is het niet gelukt, z'n hele snor zat wel onder, wat ie heeft afgelikt dus hij heeft wel wat binnengekregen.

Hoe kun je zoiets het beste doen? Ik heb al onder dwangvoeding gezocht maar kon niks vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het het best met 2 personen doen als je het moeilijk vind. 1 persoon heeft het konijn op schoot, de 2e zit er voor en geeft de medicatie.

Als je niet met 2 personen bent en je konijn spartelt erg, wikkel hem dan strak in een handdoek.

Je moet het spuitje (of heb je een pipetje?) in de hoek van de mond houden tussen de voortanden en kiezen in is het makkelijkst, en rustig spuiten (niet zo hard dat alles er gelijk weer uitdrupt).

Als je een pipetje hebt wens ik je succes, want dat is echt niet te doen bij konijnen. Dat mag je wel op/ in iets van fruit stoppen wil je het binnen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een spuitje natuurlijk, maar dat heb je waarschijnlijk wel? :)

Ik ben Nena nu antibiotica aan het geven, je kan haar niet oppakken, dus ik ga op mijn knieën zitten, en neem haar tussen mijn benen. Dan het spuitje in haar mond en hupsakee al klaar :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, in dat geval, idd succes :)

Nee ga morgen gewoon even langs de apotheker en haal er een paar. Is niet slecht om in huis te hebben trouwens. Stel dat je moet gaan dwangvoeren ooit , dan heb je het tenminste in huis. De makkelijkste spuitjes zijn die waarvan een foto in Mintaka haar album staat, dus probeer er zo een paar te kopen.

Enneuh Evee haar raad was iets beter :$ Met 2 personen is het idd makkelijker :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij moeten onze Sandy momenteel dagelijks zalf in de ogen doen. Ook dat is lastig. Onlangs las ik hier op BunnyBunch de volgende tip (vooral handig als je het alleen moet doen):

Zet Moos op een handdoek. Sla de handdoek goed om hem heen (hij is nu in de handdoek 'gerold'). Nu kan hij nergens meer heen en heb jij je handen vrij om Moos zijn medicijn te geven.

Bij Sandy werkt dit prima. Het geven van de mdicijnen is nu elke keer een fluitje van een cent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet Minoutje ook medicijnen geven... al 17 dagn lang! :blink: maar goed, we wikkelen haar goed in de handdoek best strak... al lukt het mevrouw nog steeds om dr pootjes erbovenuit te krijgen! maar met handdoek vind ik zelf het handigst... als bart er is doen we het samen... dat is wel het fijnst dan kan ik dr koppie vasthouden... als ik het alleen moet doen kost het meer tijd maar lukt op den duur ook wel hor!als ze in de handdoek zit hou ik dr een beetje achterover en zie ik dr mondje dus beter!suc6 (zeker zonder spuitje... maar apotheken hebben ze ook he!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een konijn gehad dat veel moest slikken, ik prakte het door een stukje banaan. Later luste ze geen banaan meer en toen ben ik over gegaan op geprakt biscuit, daar deed ze een moord voor. Het is natuurlijk niet zo goed maar ze kreeg wel alles binnen. Ik hoop dat het je lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet Minoutje ook medicijnen geven... al 17 dagn lang! :blink: maar goed, we wikkelen haar goed in de handdoek best strak... al lukt het mevrouw nog steeds om dr pootjes erbovenuit te krijgen! maar met handdoek vind ik zelf het handigst... als bart er is doen we het samen... dat is wel het fijnst dan kan ik dr koppie vasthouden... als ik het alleen moet doen kost het meer tijd maar lukt op den duur ook wel hor!als ze in de handdoek zit hou ik dr een beetje achterover en zie ik dr mondje dus beter!suc6 (zeker zonder spuitje... maar apotheken hebben ze ook he!)

zet je konijn op de handdoek, vouw het voorste flapje over de voorpoten heen en rol dan de handdoek strak om het konijntje heen. Dan zit ze steviger en met haar pootjes in de handdoek vast :) Bij hele kleine konijntjes kan het wel wat lastig zijn, dan blijft het niet zo goed zitten hehe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb 2 konijnen bij mij zitten die beide aan de antibiotica en panacur zitten.

Het is echte ramp om ze de medicijnen te geven, we mogen ze namelijk niet optillen omdat ze e.cuniculi hebben.

Ik krijg het niet voor elkaar, en DA kan ook al geen bruikbare tips geven.

Hebben jullie misschien tips.

En mag je het gewoon door eten heen prakken/roeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier de panacurpasta en die eten ze gewoon van het spuitje, vonden ze blijkbaar erg lekker... misschien kan je DA die bestellen? Dat is alvast 1 worsteling minder?

De baytril (vloeibaar), die ik aan Nena moest geven, die verspreide ik op 3 brokken science selectiv. Omdat ze dat zo graag at, ging dat ook vlotjes binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .