Ga naar inhoud

Droogmachine --> ideaal voor konijnen!


sjaak en floortje

Aanbevolen berichten

Voor alleen kruiden is het niet rendabel, en ook niet interessant.

Waar het wel interessant voor zou zijn is voor seizoensproducten (hoewel we die steeds minder krijgen met de import van vandaag) en voor konijnen met een probleem als het om vers gaat.

Voor Sjaak is het ideaal. Hij krijgt nu toch iets anders binnen dan alleen maar brok en hooi, en hoewel gezegd wordt dat de voedingswaarden misschien wat teruglopen vind ik het ook voor de smaak wel fijn. Krijgt hij toch een keer iets anders dan alleen maar dezelfde brokjes. Omdat het allemaal lekker knapperig wordt moet hij er ook nog eens goed op kauwen en dat lijkt me voor zijn tanden ook wel gunstig. Wat dat betreft is het dan toch weer gezonder dan een stuk brood, waar hij geen diarree van kreeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gedroogde groenten kun je bestellen..

1 kilo paprikavlokken 9,95 euro

1 kilo wortelchips 4,95

1 kilo tuinboonvlokken 1,95

1 kilo tomatenvlokken 7,50

1 kilo rodebieten stukjes 4,95

1 kilo pompoenvlokken 9,95

1 kilo pastinaak stukjes 5,50

1 kilo maisvlokken 1,10

1 kilo erwtenvlokken 1,95

1 kilo groentemix 5,50 pastinaken, wortel, mais, erwtenvlokken, rode bieten en peterseliesteeltjes

1 kilo vlokkenmix 2,60 erwtenvlokken, maïsvlokken, wortelvlokken, tarwevlokken, gerstvlokken, tuinboonvlokken

1 kilo rodebiet ruiten 2,95

1 kilo wortel ruiten 2,95

1 kilo peterselie steeltjes 3,65

Wie helpt me bij de rekensom?

Bij 10 uur draaien kost de machine 0,63 euro stroom (volgens mij was het meer, maar ik hou het bovenstaande aan).

Een goede machine was volgens mij 60 tot 80 euro, dus houden we 70 euro aan. Stel je gebruikt hem 2 jaar lang 1x per maand... 2,92 euro per gebruik

1 paprika kost hier in de winkel 1 euro en is ongeveer 200 gram.

Dan zou je moeten weten hoeveel gram paprika er over blijft als je 200 gram paprika erin zou gooien..

Maar 5 verse paprika's = ongeveer 1 kilo = 5 euro.

0,63 euro stroom

2,92 euro machine

1 kilo gedroogde paprika is 9,95 euro.. Dus lijkt het mij ook niet intressant voor konijnen die niet tegen verse groentes kunnen..

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergeet nu wel de verzendkosten van je te bestellen groente ;)

Waar het om gaat, is dat de machine toch draait. Dus is het fijn als je er dan ook gebruik van kan maken voor anderen dan alleen de hond. Hij heeft 5 roosters. 3 in gebruik voor de hond 2 voor de konijnen/paard.

Stroom verbruikt hij toch... aanschafkosten had ik ook al... kosten voor groenvoer had ik ook al....

Ik zie nog altijd niet in waarom het niet handig zou zijn.

Zeker voor de mensen die het leuk vinden, of zo'n ding in de kast hebben staan, of gewoon op zoek zijn naar een fijne manier om een gezond alternatief te bieden voor hun konijnen. De te bestellen producten die je beschrijft bevatten vaak kleur- geur- en smaakstoffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De te bestellen producten die je beschrijft bevatten vaak kleur- geur- en smaakstoffen.

Niet waar ik het bestel ;)

Als je zo'n ding hebt is het handig, maar de vorige keer dat ik uitgezocht had hoe of wat, kwam ik erachter dat waar ik nu de gedroogde dingen voor de honden bestel, goedkoper is als met zo'n machine. Datzelfde geldt voor de konijnen spullen ;)

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom betaal jij daar geen verzendkosten en ik wel?

Huh? Ik betaal er wel verzendkosten hoor.. Maar ik bestel gelijk voor een half jaar aan kruiden, dus dan vallen die verzendkosten wel mee.

Zooplus heeft tegenwoordig ook kruiden zonder toevoegingen en daar betaal je geen verzendkosten. Sommige dingen zijn ze wel heel duur mee, maar met andere dingen zijn ze juist weer goedkoper. Hier bestel ik dus ook met regelmaat kruiden. Hier moet je alleen wel op de ingredienten letten omdat er in sommige wel toegevoegde stoffen zitten.

Daarbij let ik dus ook op welke kruiden er nu in zitten, ook als erbij staat dat konijnen het mogen hebben.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit onderwerp heb ik helemaal gemist!

Een mede-droger, wat leuk.

Je moet hem niet alleen voor je hond en konijnen gebruiken hoor. Plakjes mango uit de droger smaken verrukkelijk.

Gedroogde kip vind ik persoonlijk ook erg smakelijk ruiken, maar daar heb jij natuurlijk niets aan.

Voor je konijn kun je ook paardebloem en weegbree erg snel drogen. Wat aardbeiblad er bij en nog wat andere dingetjes. Een persoonlijke melange die veel lekkerder is dan uit de winkel gekocht. Dat zullen jouw fijnproevertjes wel waarderen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Bij onze plaatselijke notenbar haal ik gemengd gedroogd fruit en groente (appel en rode bietjes zitten samen in een zakje, gedroogde groentes zijn o.a. sperzieboontjes, courgette en meer van dat soort groen) voor 2 euro per zakje van 200 gram. De nijnen vinden het heerlijk, vooral die gedroogde bietjes en dan zitten we samen op het balkon te knabbelen :) Stukje appel voor mij, stukje biet voor de nijnen...

De notenbar heeft overigens ook gedroogde stukjes papaya, ananas, mango en andere vruchten in de bakken liggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig is de eigenaresse van deze notenbar een konijnenliefhebber:) Er zijn ook wel geconfijte zaken te koop, maar veel is gewoon gedroogd en geeft zij ook aan haar (12 jaar oude) konijn. Meestal staan zomaar een kwartier te kletsen als het niet zo druk is... Die gedroogde bietjes zijn overigens voor mensen ook heerlijk, maar dan moet er wel een klein beetje zout op. Yummie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .