Ga naar inhoud

Haar voor de ogen


Miranda1991

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over mijn konijn Pluis.

Pluis is een Teddy Widder konijn, wat inhoud dat zij lange haren heeft.

Het is een super mooi beestje, met prachtige blauwe ogen.

Maar door de lange haren, ziet zij niks, want de haren zitten ook voor haar ogen.

Kan ik die haren daar gewoon knippen?

Want ik vind het zielig dat ze niks ziet!

Nu weet ik dat ze ook een soort 'voelsprieten' boven de ogen heeft, wat als ik die per ongeluk beschadig als ik het haar bij de ogen wegknip?

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, en mij kan adviseren!

- Miranda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi,

je kan de vacht daar gewoon voorzichtig wegknippen.....de stevige 'voelsprieten' vermijd je gewoon.

ik zelf heb 1 teddy waarbij de haren ook zo dicht bij de ogen zit dat dit vervelend IN de ogen gaat zitten, dit voorkom ik door een klein beetje vaseline op mijn vinger te doen en dit zo 'op' haar vachtje smeer dat de haartjes als het ware weg 'geplakt' worden.

ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen....en als je het eng vind bij de ogen (want het is natuurlijk wel een voorzichtig klusje) vraag je toch iemand je te helpen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Brenda,

Bedankt voor je berichtje, vaseline is wel een goede tip, maar krijg ze het niet binnen als ze bijvoorbeeld haar snoetje wast?

een superklein beetje natuurlijk, dat snap ik, maar kan dat geen kwaad?

En ja, de voelsprieten probeer ik dan wel te vermijden, maar die zijn zo dun en niet goed te zien, vind t beetje eng, maar das kwestie van ervaring opdoen. :yes:

Bedankt in ieder geval, ik ga 't gewoon proberen :)

- Miranda

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi miranda,

nee hoor een piep beetje vaseline kan geen kwaad en het beest heeft geen haren in het oog (als het vaak in de ogen zit krijgen ze juist een oog irritatie, dus voorkomen is beter natuurlijk.......) ik heb ook 1 teddy widder (in totaal 4) die er vaak en veel last van heeft en de rest helemaal niet dus is ook zeker per beestje verschillend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb mijn konijn nog nooit geknipt.

Ik las op Internet dat dit bij een Teddy Widder niet nodig is.

Is dat wel zo?

Het is voor het eerst dat ik dit ras heb, dus alle advies is zeer welkom!

- Miranda

Heb je je konijn verder wel al ooit geknipt Miranda? Mij lijkt dat je het haar bij het hoofd dan ook knipt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorzichtig oefenen en zou niet gelijk met de kop beginnen, is niet het makkelijkste plekje bij konijnen, hangt helemaal af van de vacht van je konijn als hij er last van heeft of de vacht vies wordt moet het door de mens gekweekt ras ook door de mens bijgehouden worden. Als je hem in de tuin laat lopen en er komt prut in zijn vacht wat helemaal niet erg is maar wat wel goed bijgehouden moet worden, goed kammen en borstelen is in ieder geval wel een vereiste bij de teddy widder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik knip mijn Teddy widders ook niet, behave bij de ogen. En dan met name de lange haren die tussen de ogen zitten, neusje zeg maar. In mijn fotoalbum kun je zien hoe ze er uit zien. Misschien voor inspiratie! ;) Ik gebruik zelf altijd een neusharen schaartje hiervoor (vanwege de stompe voorkant).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@droomkleuren:

Bedankt voor het advies, en wat een enorm leuke foto's!

Echt super :D

Ik heb nu de fokker van Pluis gemailt, of zij het me kan voordoen, in de hoop dat ik snel een reactie krijg.

En de rest van haar vacht knippen is zonde, alleen van de zomer (duurt nog ff) laat ik haar vacht uitdunnen, heb gelezen dat dat veel hitte scheelt voor 't beestje :yes:

Ik knip mijn Teddy widders ook niet, behave bij de ogen. En dan met name de lange haren die tussen de ogen zitten, neusje zeg maar. In mijn fotoalbum kun je zien hoe ze er uit zien. Misschien voor inspiratie! ;) Ik gebruik zelf altijd een neusharen schaartje hiervoor (vanwege de stompe voorkant).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .