Ga naar inhoud

welke kruiden/bloemen ?


rabbitmams_miriam

Aanbevolen berichten

Yep. Maar kijk wel uit met geneeskracht van kruiden dat je niet te veel gaat geven ;) dat is nl niet bij alle kruiden even goed.

Met welke kruiden moet ik dan oppassen? Echinacea krijgen ze mondjesmaat maar zijn er nog meer kruiden met geneeskracht die op maat gegeven moeten worden

aangepast door rabbitmams_miriam
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze 1 thee lepel per kruidensoort per konijn en minimaal 5 kruiden soorten door elkaar heen. Je begint uiteraard met 1 kruiden soort en als dat goed gaat, doe je er nog 1 bij etc.

Als ze hier iets hebben en ik geef daar specifiek kruiden voor, dan geef ik 2 theelepels per het desbetreffende kruidensoort per konijn.

Het word ook aangeraden om om de 12 tot 16 weken te wisselen van kruiden om gewenning te voorkomen. Anderen zeggen weer dat dit niets uit maakt, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere ;)

Inprinciepe hebben alle kruiden soorten een geneeeskracht, zie de kruidenlijst en caviakruiden.nl

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met welke kruiden moet ik dan oppassen? Echinacea krijgen ze mondjesmaat maar zijn er nog meer kruiden met geneeskracht die op maat gegeven moeten worden

Bv kruiden die een vochtafdrijvende werking hebben enzo....Of de bloeddruk beïnvloeden......

Dus het beste kun je bij konijnensites kijken die 'standaard' kruiden verkopen die geen kwaad kunnen in een kleine of grotere hoeveelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meng gewoon een aantal soorten en geef daar dagelijks een handje van (per twee konijnen). Ik wissel niet om de zo veel tijd af ofzo. Al bestel ik over het algemeen niet exact hetzelfde. Wat ze hier krijgen is aardbeiblad (is favoriet!), wortelloof, groene haver, weegbree, brandnetel, peterselie, goudsbloem, frambozenblad (lusten Fred en Pip niet), luzerne.. We gaan nu citroenmelisse eb munt proberen aangezien ze dat vers ook graag lusten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .