Ga naar inhoud

vraagje inenting


eef

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Voor de echte konijnen-kenners onder ons heb ik een vraagje.

Het gaat om mijn jonge dwerg hangoortje: wanneer kan die zijn eerste inenting krijgen??

Met ons vorige hangoortje zijn we naar de dierenarts gegaan toen hij 8 wkn was en die vond hem toen nog wat te jong om te enten. Hij had het over een week of 12. Maar het konijntje dat we daarvoor hadden, hebben we wel meteen laten enten (dus wel met een week of 8).

Is dat per ras verschillend?? (De eerste was namelijk geen dwerg hangoor.)

Omdat we het tweede konijntje zo snel hebben moeten laten inslapen, zijn we telkens heel gespannen als we naar het hok gaan: Zal alles nog goed gaan?? Heb mss toch wel meer rust als hij zijn inenting heeft gehad....

Groetjes,

Eef :bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

kunnen jullie on-topic blijven? Er is een appart topic over enten. Dit gaat om een eerste enting van een jong konijn.

Ik ga met Evee mee wat betreft enten. Cindy laat zelfs haar hangoren maar met 4 maand enten dacht ik? Ze zal straks zelf wel reageren.

Van jullie vorige konijntje is erg jammer, maar dat zal niets te maken hebben gehad met het feit dat het nog niet geent was hoor, dat had je dan wel gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook wel gelijk in Caroline, maar het is meer het idee denk ik!!

Ben al blij met het antwoord van Evee, maar mss kan Cindy nog wat meer vertellen??

Ik heb meteen nog een vraagje: ik heb een zelfgemaakt rennetje, wat we kunnen uitklappen zodat Babbel lekker op de stenen kan rennen. Kan dat nu al, of moeten we wachten tot hij wat ouder en dus sterker is?

Begrijp dat je sowieso moet opletten dat er geen rare dingen op de grond liggen, waarop hij kan gaan kauwen, maar wat is verder aan te raden?

Eef :bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen hoor,dat kan nu al. Tenminste als hij al zijn omgeving kent etc. Dus als hij al gewend is aan zijn hok/kooi etc. Zorg er wel voor dat hij vanuit de ren beschutting kan zoeken. Als hij van daaruit niet in zijn hok kan, voorzie dan een huisje ofzo. Je kan je dochter bv van een kartonnen doos een huisje laten maken voor hem. Wat ze ook voor hem kan maken is een tunnel uit kartonnen dozen. Gaat hij ongetwijfeld erg leuk vinden.

Wat nog leuk is voor haar en het konijn leert niet bang te zijn en dus aan haar went. Laat haar plat bij hem gaan liggen ,(past ze in de ren?) zodat het konijn haar minder als een bedreiging ziet. Zeg dat ze hem uit haar hand hele kleine stukjes lekkers geeft. Biks bv of beetje kruiden. Ondertussen zachtjes tegen hem praten en naam zeggen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .