Ga naar inhoud

NEEEEE!! Niet Quinty ook al?? Help!!?


PUKenQUINTY

Aanbevolen berichten

Vanochtend ging ik die hokken schoonmaken en zette ik Quinty in de ren toen ging het keihard regenen maar ik wilde die hokken nog even afmaken. Quinty was toen helemaal nat geregend maar hij was heel actief in de ren enzo. Ik ging net weer even bij hem kijken en hij was echt heeel rustig.. hij lag maar enzo... de laatste tijd is hij ook heel mager maar hij eet gewoon?

Help!?

IK wil quinty ook niet verliezen??:'(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang je niet weet wat hij heeft weet je ook niet of hij wel of niet te redden is. Het is echt heel belangrijk dat je naar de dierenarts gaat, zeker als hij nu ook niet meer eet. Tot die tijd kun je misschien de volgende dingen proberen, die kunnen niet echt kwaad maar helpen misschien wel een beetje. Maar nogmaals, dierenarts is echt belangrijk nu. Keutelt hij nog wel?

Je kunt proberen zijn buikje te masseren. Dit helpt vaak wel een beetje de darmen te stimuleren. Verder zou ik proberen hem wat in beweging te krijgen: Doordat ze actief zijn, zetten de longen uit en dan helpen ze ook de darmen te stimuleren. Het belangrijkste is dat hij weer gaat eten. Probeer eens om hem wat paardenbloemblaadjes te geven. Duw ze gewoon tegen z'n mondje, kieten z'n snoetje er mee. Vaak worden ze dan boos en gaan ze naar het blaadje happen. En eten 'm dan op. Je kunt ook peterselie of tijm geven als je dat hebt, dat werkt eetlust opwekkend. Het maakt nu niet uit dat hij dingen niet gewend is, daar krijgt hij hooguit diarree van en dat is minder erg dan stilliggende darmen. (Als het alleen van groente komt dan.)

Hier staat uitleg over de buikmassage: http://konijnen.nl/ziekten/gasbuikmassage.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het klinken als gebitsproblemen, ook omdat hij al langer mager is. Helaas zul je dan écht naar de DA moeten. Het is goed dat hij wat eet, blijf dat ook stimuleren. Dan vallen zijn darmpjes in elk geval niet stil. Dat is namelijk heel gevaarlijk. Maar zolang de oorzaak niet weggenomen wordt blijft de kans dat hij stopt eten heel groot.

Zorg dat hij vandaag blijft eten en vraag of je moeder morgen e DA wil bellen. Als ze de situatie uitlegt kan de DA haar wel vertellen of her nodig is om langs te komen, waarschijnlijk wel. Misschien dat ze het dan wel begrijpt. En bellen voor advies kost niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, ja, zolang hij slecht eet is dat geen goed idee. Als hij haken heeft moet hij wel onder narcose, dat kan dan mooi gecombineerd worden. Maar zijn darmen moeten wel helemaal goed werken dan. Je bent daar waarschijnlijk wel pijnstilling en misschien ook dwangvoeding en darmstimulerende middelen voor nodig. En het belangrijkste.. Goed advies van een DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd wat de DA heeft gezegt. En blij dat je moeder nu ook naar de dierenarts wil, ik vind het toch altijd raar dat een volwassene niet de verantwoordelijkheid wil nemen voor een dier wat bij hun in huis woont. Als jij ziek word gaat ze ook met jou naar de doktor. Niet om je moeder aan te vallen hoor, maar ik ben zelf 24 en woon nog thuis, en als het nodig is, gaan we gewoon met de beesten naar de DA. Of het nu een kat, konijn of hamster is! Een beest wat je als huisdier houdt is afhankelijk van zijn verzorgers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt niet heel veel uit of ze nou zijn balzakje ook nog even openmaken en de balletjes eruit halen of niet hoor, de narcose is het grootste probleem bij een castratie, dáárvoor moet hij helemaal gezond zijn. Snap dat het voor mannen een gevoelig onderwerp is maar het stel niet veel voor zo'n castratie :he::P Mocht het wel een probleem zijn geweest dan had de dierenarts het wel aangegeven. Maar goed, zolang hij eerst maar van de haakjes af is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .