Ga naar inhoud

hoe vaak voeren?


happy211

Aanbevolen berichten

hoii,

Ik voer mijn (2) konijntjes nu 2x per dag. 's ochtends 40 gr SS voor ik naar school ga en 's avonds 40gr SS rond een uur of 6. Tussendoor krijgen ze vaak een worteltje of iets. Nu lees ik hier dat dat eigenlijk niet goed is, dat je beter of dagelijks meer groente kunt geven dan af en toe iets. Zou ik moeten overstappen op 80gr SS 's ochtends en een groenteschotel 's avonds?

X Ilse

Link naar reactie
Delen op andere sites

In totaal geef je dus 80 gram SS per dag. Dat is dus 40 gram per konijn per dag. Ik weet niet hoe groot jouw konijnen zijn, maar met deze hoeveelheid SS per dag, maak ik er uit op dat jou konijnen zo'n 3,5 á 4 kilo wegen?

Op de informatie pagina van BB staat precies hoeveel biks ze mogen hebben per kilo lichaamsgewicht van het konijn.

Daar moet je even goed naar kijken en uitrekenen wat dat betekent voor jouw konijnen.

Ik geef zelf ook twee keer per dag eten.

Ze krijgen zowel 's morgens als 's avonds biks én groenvoer.

Eigenlijk zou ik het liefste naar één keer per dag gaan, omdat een paar keer per jaar ook de buurvrouw eten komt geven. En ik vind het zo vervelend om van haar te vragen of ze twee keer per dag komt...

En in de wintermaanden is het voor onszelf natuurlijk ook lekker als we maar één keer naar buiten hoeven ;)

Wat de konijnen hier non-stop hebben, is hooi. Dat is de hoofdvoeding van de konijnen.

Ik zorg er dus voor dat ze dat altijd tot hun beschikking hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

<strong><span style="font-family:arial black;">ja de tips zijn erg leuk maar ik heb 1vraagje hoeveel voer moet je nou aan 1 langharige cavia geven ik heb thuis 1peruvian cavia en ik geef der te veel eten maar ik weet ook niet precies hoeveel ik moet geven</span></strong><br>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je in het verkeerde topic zit

<strong><span style="font-family:arial black;">ja de tips zijn erg leuk maar ik heb 1vraagje hoeveel voer moet je nou aan 1 langharige cavia geven ik heb thuis 1peruvian cavia en ik geef der te veel eten maar ik weet ook niet precies hoeveel ik moet geven</span></strong><br>
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi hebben ze idd de hele dag door. (al weet onslow het uìt de hooibal en ìn het toiletje te krijgen...) Maar ik kan ze nu dus gewoon langzaam laten wennen aan meer groenvoer en ze dan tegelijk met de biks 's avonds een schaaltje groente geven?(en dan natuurlijk gevarieerd, niet alleen wortel:yes:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .