Ga naar inhoud

witlof


bibi75

Aanbevolen berichten

Hier krijgen ze ook bijna elke dag witlof, gemengd met andere groenten in een grote hondenvoerbak :)

Het is beter om niet alleen witlof te geven aan je konijn, maar een groenteschotel met een paar verschillende soorten er in. Welke soorten mogen lees je in dit artikel:

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/giftige-en-veilige-planten-voor-konijnen.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgen hier ook elke dag (ochtend én avond) een groenteschotel.

Daar zit ook witlof bij. Ik denk dat er per dag een hele stronk door heen gaat.

Ik ben dan wel weer zo'n type die alles gaat zitten snijden voor ze.

Eén zo'n bakje is wat ze krijgen tijdens één maaltijd (dus 2 van die bakjes per dag).

Daarnaast krijgen ze natuurlijk nog biks en héél veel hooi.

1141121776_5_OrtP.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga dit niet aan mijn konijnen laten zien, ik denk dat ze zich spontaan zielig gaan voelen als ze dit zien! ;)

Wat een paradijselijk voedsel!

Haha, mijn konijnen eten per dag meer groente dan ik zelf doe in een week.......

Maar als je er eenmaal aan begint, blijf je het doen. Ik voel me al schuldig als ik vergeten ben peterselie of munt te halen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat ziet er zeker lekker uit! Maak je dat altijd in het voor?

Die van mij krijgen het ook in een mooie schaal en verschillende dingen maar ziet er toch iets minder mooi uit, rarara....;)

Nee, deze bakjes had ik gemaakt omdat ik op vakantie ging en de buurvrouw voor de konijnen ging zorgen.

Ik vond het zo vervelend om aan haar te vragen of ze ook nog groente ging snijden :P

Ik zal van de week eens een foto maken van hun standaard maaltijd.

Eén zo'n glazen bakje is genoeg voor 2 standaard maat voerbakjes. Dus ze krijgen 2 van die glazen bakjes per dag ( = 4 standaard maat voerbakjes)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik leg het gewoon in de kooi, zonder te snijden, 4 bladen andijvie, een 1/2 witlof en een halve winterpeen.

's Avonds laat nog een bakje kruiden (basilicum, munt, peterselie, koriander en tijm).

Ik gooi het ook altijd zo in de ren. Dan sta ik te gniffelen, terwijl zij proberen een gat in de paprika of tomaat te maken. Moet wel zeggen dat ze steeds handiger worden. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snij het omdat ik gewoon gek ben :P

Ik ben eigenlijk gewoon bang dat ze het niet eerlijk zullen verdelen. Natuurlijk kan ik een stuk wortel, blaadjes rucola, witlof etc. gewoon in het hok gooien, maar dan ben ik bang dat de één de wortel inpikt, de ander de witlof enzovoort.

Dus daarom snij ik het. Dan weet ik tenminste zeker dat het groenvoer "eerlijk" verdeeld wordt tussen 4 konijnen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snij het omdat ik gewoon gek ben :P

Ik ben eigenlijk gewoon bang dat ze het niet eerlijk zullen verdelen. Natuurlijk kan ik een stuk wortel, blaadjes rucola, witlof etc. gewoon in het hok gooien, maar dan ben ik bang dat de één de wortel inpikt, de ander de witlof enzovoort.

Dus daarom snij ik het. Dan weet ik tenminste zeker dat het groenvoer "eerlijk" verdeeld wordt tussen 4 konijnen :P

Hahahaha, dat is ook de reden dat ik het snij. Doe het wel heel grof maar wel zo dat het enigszins te verdelen is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

allemaal erg bedankt voor de antwoorden

ik heb ze inmiddels ook al witlof gegeven en ze vinden het inderdaad heel erg heerlijk

Je moet metname even op de ontlasting letten van de konijnen: blijven de keutels gewoon rond of lijkt het op diarree (waterig) of zijn ze plakkerig? Dat is het belangrijkste om op te letten als je konijnen "nieuw" voer geeft. Als de keutels gewoon mooi rond en hard zijn (je kan ze vastpakken, zonder dat je vieze vingers krijgt), dan is het goed en kan je het voer een beetje gaan opbouwen.

Je begint altijd met een piepklein stukje. Een stukje groente ter grootte van een postzegel. Gaan de keutels goed, dan kan je 2 postzegel-grootte stukjes geven. Etc.

Want lekker.... ja, dat vinden de meeste konijnen wel ;) Het gaat er eigenlijk om of ze het ook kunnen verdragen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .