Ga naar inhoud

drinkt niet meer


lunskie

Aanbevolen berichten

Als ze een flesje heeft, kan het zijn, dat dat ding niet geheel meer werkt of ze wil gewoonweg niet meer uit een flesje drinken. Mijn inmiddels overleden konijn wilde van het ene op het andere moment na haar gasaanvallen ook niet meer uit een flesje drinken. Toen ik een bakje neerzette, dronk ze zich meteen helemaal gek.

Als ze nou ook niet uit een bakje drinken wil, zul je haar zelf met een spuitje vocht toe moeten gaan dienen en naar de dierenarts moeten gaan. Een konijn MOET drinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1kommetje ze beschikt altijd over voer ze eet goed hooi

ik denk dat het gemengd voer is en ze keuteld goed

Dus geen groente

Dan moet ze wel meer drinken

Hoeveel voer geef je en welk voer gewonen biks of gemend

En eet ze goed hooi

En inderdaad keuteldt ze goed ?

Wat een vragen he

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso zou je moeten stoppen met gemengd voer te geven, want dit is helemaal niet goed voor een konijn.

Een konijn hoort ook niet altijd over voer te beschikken. Aan de hand van het gewicht geef je een afgewogen hoeveelheid en er wordt zelfs gezegd, dat die hoeveelheid binnen 15 minuten op zou moeten zijn (ligt eraan, hoe zwaar je konijn is en dus hoeveel het weegt en hoeveel maaltijden per dag je geeft). Een konijn moet daarnaast WEL heel de dag over hooi beschikken. Een beperkte hoeveelheid biks betekent, dat het konijn hooi gaat eten, als het honger heeft. Dat is de bedoeling. Maar of dit nu te maken zal hebben met het feit, dat ze amper wil drinken.

heb je trouwens al eens een zwaarder waterbakje geprobeerd. Je hebt van die hele zware bakken, die een normaal formaat konijn in principe niet om zou moeten kunnen gooien. Hou het wel goed in de gaten hoor, want ze moet echt gaan drinken. Als ze niet snel goed gaat drinken, zul je maatregelen moeten gaan nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus ik mag eigenlijk geen gemengd maar alleen biks geven????

wrm verkopen ze het dan en hoeveel moet ik dan geven???

Sowieso zou je moeten stoppen met gemengd voer te geven, want dit is helemaal niet goed voor een konijn.

Een konijn hoort ook niet altijd over voer te beschikken. Aan de hand van het gewicht geef je een afgewogen hoeveelheid en er wordt zelfs gezegd, dat die hoeveelheid binnen 15 minuten op zou moeten zijn (ligt eraan, hoe zwaar je konijn is en dus hoeveel het weegt en hoeveel maaltijden per dag je geeft). Een konijn moet daarnaast WEL heel de dag over hooi beschikken. Een beperkte hoeveelheid biks betekent, dat het konijn hooi gaat eten, als het honger heeft. Dat is de bedoeling. Maar of dit nu te maken zal hebben met het feit, dat ze amper wil drinken.

heb je trouwens al eens een zwaarder waterbakje geprobeerd. Je hebt van die hele zware bakken, die een normaal formaat konijn in principe niet om zou moeten kunnen gooien. Hou het wel goed in de gaten hoor, want ze moet echt gaan drinken. Als ze niet snel goed gaat drinken, zul je maatregelen moeten gaan nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee van gemend voer gaan ze selektief eten dus alleen wat ze lekker vinden

Dan komen ze bepaalde dingen tekort

En weeg je konijn eens

Misschien kan je langzaam overstappen op hopefarms supertrio

Daar geef je 20-25 gram per kilo dat je konijn weegt

Bij mij krijgen ze 40 gram op een dag verdeelt over twee keer

En dierenwinkels verkopen een hoop dingen die niet goed zijn

Omdat de meeste mensen denken he die saaie groenbruine staafjes ziet er niet zo leuk uit

Al die kleurtjes dar staat leuker

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de tip kzal het zeker doen

en kzal ze is wegen maar het is nu alweer avond en ze heeft nog niks gedronken

Nee van gemend voer gaan ze selektief eten dus alleen wat ze lekker vinden

Dan komen ze bepaalde dingen tekort

En weeg je konijn eens

Misschien kan je langzaam overstappen op hopefarms supertrio

Daar geef je 20-25 gram per kilo dat je konijn weegt

Bij mij krijgen ze 40 gram op een dag verdeelt over twee keer

En dierenwinkels verkopen een hoop dingen die niet goed zijn

Omdat de meeste mensen denken he die saaie groenbruine staafjes ziet er niet zo leuk uit

Al die kleurtjes dar staat leuker

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tips gaan natuurlijk wel nu alleen nog maar over het voer, dat weet je nu wel.

Maar denk je niet dat het onderhand tijd wordt om een dierenarts te raadplegen?

Het blijft een feit dat ze nog steeds niet drinkt, en dit is wel hƩƩl belangrijk.

Wij kunnen hier natuurlijk wel tips geven, maar de dierenarts ziet je konijntje en kan altijd beter actie ondernemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

das mischien wel een probleem...

mijn ouders willen niet echt naar een dierenarts =(

en ik wil mijn nijn wel proberen drinken te geven met z'n spuit zonder naald maar die zijn we kwijt =(

De tips gaan natuurlijk wel nu alleen nog maar over het voer, dat weet je nu wel.

Maar denk je niet dat het onderhand tijd wordt om een dierenarts te raadplegen?

Het blijft een feit dat ze nog steeds niet drinkt, en dit is wel hƩƩl belangrijk.

Wij kunnen hier natuurlijk wel tips geven, maar de dierenarts ziet je konijntje en kan altijd beter actie ondernemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga even naar een apotheek kan je zo spuitjes halen

En laat je ouders even meelezen hier

Het is echt belangrijk dat je konijn naar een dierenarts gaat

das mischien wel een probleem...

mijn ouders willen niet echt naar een dierenarts =(

en ik wil mijn nijn wel proberen drinken te geven met z'n spuit zonder naald maar die zijn we kwijt =(

Link naar reactie
Delen op andere sites

we zijn het spuitje kwijt en zelf de oppas begrijpt et nie w8 nog een beetje zegt ze met een smile tot achter haar oren :frown:

ga even naar een apotheek kan je zo spuitjes halen

En laat je ouders even meelezen hier

Het is echt belangrijk dat je konijn naar een dierenarts gaat

aangepast door lunskie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .